Jaan Kõrgesaar
https://www.etis.ee/CV/Jaan_Kõrgesaar/estTeenistuskäik
Töökohad ja ametid
01.02.2015–...
Tartu Ülikool, Emeriitprofessor
2010–2014
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituudi juhataja (1,00)
2004–2010
Haridus- ja Teadusministeerium, Kõrghariduse osakonna juhataja; nõunik (1,00)
01.09.1992–31.01.2015
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond, Professor (1,00)
1988–1992
Tartu Ülikool, Täiendus- ja Uurimiskeskuse juhataja (1,00)
1984–1992
Tartu Ülikool, Eripedagoogika osakond; dotsent (1,00)
1983–1984
Tartu Ülikool, Eripedagoogika osakond; vanemõpetaja (1,00)
1976–1983
Tartu Ülikool, Eripedagoogika osakond; assistent (1,00)
1974–1976
Tartu Ülikool, Kõrgkoolipedagoogika labor, insener (1,00)
Haridustee
1978–1981
Pedagoogikakandidaat Moskva Riiklikust Defektoloogia Teadusliku Uurimise Instituudist
1969–1974
Tartu Ülikool, defektoloogia
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
2011−...
Haapsalu Neuroloogilise Rehabiliteerimiskeskuse nõukogu liige
2010−2014
Tartu Ülikool; Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituudi juhataja
2004−2008
Haridus- ja Teadusministeerium; Kõrghariduse osakonna juhataja
1992−2004
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakonna ja selle osakonna nõukogu juhataja
1988−1992
Tartu Ülikooli Täienduskoolituskeskuse rajaja ning selle juhataja
Lisainfo
Osalemine SA Maarja küla, Eesti Eripedagoogide Liidu (1992--2013) ja üliõpilasseltsi „Raimla“ vilistlaskogu (2005-2014) juhatuses
Kvalifikatsioon
Teadustöö põhisuunad
ETIS KLASSIFIKAATOR: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.10. Kasvatusteadused; CERCS KLASSIFIKAATOR: S271 Erivajadustega inimeste õpetamine, eripedagoogika
Juhendatud väitekirjad
Publikatsioonid
Klass
Aasta
Publikatsioon
6.8.
2015
6.9.
2014
1.1.
2013
3.1.
2013
4.1.
2013
6.1.
2013
3.5.
2012
3.4.
2010
6.1.
2009
1.2.
2006
4.2.
2004
5.2.
2003
6.3.
2003
2.2.
2002
3.2.
2002
3.5.
2002
4.2.
2002
5.2.
2002
6.2.
2002
2.2.
2001
3.5.
2001
5.2.
2001
5.2.
2001
5.2.
2001
5.2.
2000
5.2.
2000
5.2.
2000
5.2.
2000
5.2.
2000
3.3.
1999
3.5.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
6.2.
1999
6.3.
1999
6.3.
1999
1.2.
1998
3.1.
1998
3.5.
1998
6.3.
1998
6.6.
1998
3.2.
1997
3.5.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
6.3.
1997
6.6.
1997
6.6.
1997
Kõrgesaar, J. (1997). 1st Baltic Congress: Developmental Disorders in Childhood. Bridges, 5 (1), 12.
6.6.
1997
6.6.
1997
5.2.
1996
5.2.
1996
5.2.
1996
5.2.
1996
6.3.
1996
6.3.
1996
6.3.
1996
6.3.
1996
6.6.
1996
6.6.
1996
5.2.
1995
6.3.
1995
6.3.
1995
6.3.
1995
3.5.
1994
5.2.
1994
6.1.
1994
5.2.
1993
5.2.
1991
6.7.
1991
3.3.
1990
6.2.
1990
1.2.
1988
5.2.
1988
5.2.
1988
3.5.
1987
6.2.
1987
3.3.
1986
3.5.
1986
5.2.
1984
6.2.
1984
6.6.
1984
1.2.
1982
5.2.
1982
5.2.
1982
5.2.
1982
6.6.
1982
1.2.
1981
1.2.
1981
6.6.
1981
1.2.
1979
6.2.
1975
6.2.
1975
6.2.
1974
5.2.
1973
28.04.2019
Jaan Kõrgesaar
https://www.etis.ee/CV/Jaan_Kõrgesaar/engCareer
Institutions and positions
01.02.2015–...
University of Tartu, professor emeritus
2010–2014
University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education; Institute of Education; Head of Institute (1,00)
2004–2010
Ministry of Education and Research, head, department of higher education; counsellor (1,00)
01.09.1992–31.01.2015
University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Department of special education, Professor (1,00)
1988–1992
University of Tartu, Advanced Training and Research Centre; Head (1,00)
1984–1992
University of Tartu, Associate Professor (1,00)
1983–1984
University of Tartu, Senior Teacher (1,00)
1976–1983
University of Tartu, Assistant (1,00)
1974–1976
University of Tartu, Higher education researach laboratory; researcher (1,00)
Education
1978–1981
All-Union Research Institute of Defectology in Moscow, Russia; Candidate of Pedagogy
1969–1974
University of Tartu, Estonia; specialization in special education (“defectology”), M.A.
R&D related managerial and administrative work
2011−...
Haapsalu Neurological Rehabilitation Centre; Member of the council
2010−2014
University of Tartu; Faculty of Social Sciences and Education; Institute of Education; Head of Institute (1.00)
2004−2008
Ministry of Education and Research; Department of higher education; Head (1.00)
1992−2004
University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Department of special education; Head
1988−1992
University of Tartu, Advanced Training Centre; Founding Director and Head
Additional information
Osalemine SA Maarja küla, Eesti Eripedagoogide Liidu (1992--2013) ja üliõpilasseltsi „Raimla“ vilistlaskogu (2005-2014) juhatuses
Qualifications
Fields of research
ETIS CLASSIFICATION: 2. Culture and Society; 2.10. Education; CERCS CLASSIFICATION: S271 Special didactics
Supervised dissertations
Publications
Category
Year
Publication
6.8.
2015
6.9.
2014
1.1.
2013
3.1.
2013
4.1.
2013
6.1.
2013
3.5.
2012
3.4.
2010
6.1.
2009
1.2.
2006
4.2.
2004
5.2.
2003
6.3.
2003
2.2.
2002
3.2.
2002
3.5.
2002
4.2.
2002
5.2.
2002
6.2.
2002
2.2.
2001
3.5.
2001
5.2.
2001
5.2.
2001
5.2.
2001
5.2.
2000
5.2.
2000
5.2.
2000
5.2.
2000
5.2.
2000
3.3.
1999
3.5.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
5.2.
1999
6.2.
1999
6.3.
1999
6.3.
1999
1.2.
1998
3.1.
1998
3.5.
1998
6.3.
1998
6.6.
1998
3.2.
1997
3.5.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
5.2.
1997
6.3.
1997
6.6.
1997
6.6.
1997
Kõrgesaar, J. (1997). 1st Baltic Congress: Developmental Disorders in Childhood. Bridges, 5 (1), 12.
6.6.
1997
6.6.
1997
5.2.
1996
5.2.
1996
5.2.
1996
5.2.
1996
6.3.
1996
6.3.
1996
6.3.
1996
6.3.
1996
6.6.
1996
6.6.
1996
5.2.
1995
6.3.
1995
6.3.
1995
6.3.
1995
3.5.
1994
5.2.
1994
6.1.
1994
5.2.
1993
5.2.
1991
6.7.
1991
3.3.
1990
6.2.
1990
1.2.
1988
5.2.
1988
5.2.
1988
3.5.
1987
6.2.
1987
3.3.
1986
3.5.
1986
5.2.
1984
6.2.
1984
6.6.
1984
1.2.
1982
5.2.
1982
5.2.
1982
5.2.
1982
6.6.
1982
1.2.
1981
1.2.
1981
6.6.
1981
1.2.
1979
6.2.
1975
6.2.
1975
6.2.
1974
5.2.
1973
28.04.2019
Publikatsioon | Autorid | Aasta | Väljaande pealkiri | Klassifikaator | Fail | Asutused | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Isikustatud õpe arvestab erinevusi: kas mõõdukalt tempereeritud utoopia? | Jaan Kõrgesaar | 2017 | Eesti Haridusteaduste Ajakiri = Estonian Journal of Education | 6.9. | |||
Eesti Haridusteaduste Ajakiri | Kristi Kõiv; Jaan Kõrgesaar; Mare Leino; Tiiu Tammemäe (Toimetajad) | 2016 | Eesti Haridusteaduste Ajakiri = Estonian Journal of Education | 4.1. | Tallinna Ülikool, Ühiskonnateaduste instituut; Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut | ||
Kilde akadeemiliseks eripedagoogiks kujunemise teelt | Kõrgesaar, Jaan | 2016 | Eripedagoogika | 6.7. | Tartu Ülikool | ||
Eessõna | Kõiv, Kristi; Kõrgesaar, Jaan; Leino, Mare; Tammemäe, Tiiu | 2016 | Eesti Haridusteaduste Ajakiri = Estonian Journal of Education | 6.8. | Tallinna Ülikool, Ühiskonnateaduste instituut; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut | ||
Tõenduspõhisest eripedagoogikast | Jaan Kõrgesaar | 2016 | Eesti Haridusteaduste Ajakiri = Estonian Journal of Education | 6.9. | |||
Eripedagoogika murranguaastad 1968 ja 1988 | Kõrgesaar, Jaan | 2015 | Tartu Ülikooli ajaloo küsimusi | 6.8. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Learning to See Invisible Children: Inclusion of Children with Disabilities in Central Asia | Kõrgesaar, Jaan | 2014 | European Education | 6.9. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Extension of educational awareness into higher education: introduction to the special issue on higher education | Kõrgesaar, Jaan | 2013 | Trames Journal of the Humanities and Social Sciences | 1.1. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Direct Instruction as Eo Nomine and Contronym: Why the Right Words and the Details Matter | Kame’enui, E. J.; Fien, H.; Kõrgesaar, J. | 2013 | Handbook of Learning Disabilities, 2nd ed. | 3.1. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Higher education-higher level learning | Kõrgesaar, Jaan; Jõesaar, Helen | 2013 | Trames Journal of the Humanities and Social Sciences | 4.1. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Eripedagoogika | Kõrgesaar, J. | 2013 | Pedagoogika leksikon | 6.1. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Eripedagoogikast Eestis, kuid mitte ainult. | Kõrgesaar, J. | 2012 | Professoritelt Eesti ühiskonnale. | 3.5. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Estonian higher education and reasearch and development policy, 1988-2008 | Kõrgesaar, J. | 2010 | Science and education policies in Central and Eastern Europe, Balkans, Caucasus and Baltic Countries. | 3.4. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Estonia: System of Education | Keränen, M.; Kõrgesaar, J. | 2009 | The International Encyclopedia of Education, 3rd Edition | 6.1. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Parenting Practices and Personal Values: Comparison Between Parents of Institutionalized and Non-institutionalized Adolescents | Aavik, A.; Aavik, T.; Kõrgesaar, J. | 2006 | Trames Journal of the Humanities and Social Sciences | 1.2. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Psühholoogia osakond; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
European added value in teacher education | Tenno, T.; Krull, E.; Kõrgesaar, J.; Rauckiene, A:; Zogla, I.; Trasberg, K.; de Vreede, E. | 2004 | 4.2. | Tartu Ülikool; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut; Tartu Ülikool, Filosoofiateaduskond, Vene ja slaavi filoloogia osakond; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusteaduskonna dekanaat, Pedagoogika osakond, Üldpedagoogika õppetool; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond | |||
Special needs curriculum development in Estonia since 1960s | Kõrgesaar, J. | 2003 | Quality of SEN children’s education and life. Abstract of the international conference | 5.2. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Vaesus ja rikkus, sõda ja rahu, nauding ja piin | Kõrgesaar, J. | 2003 | Eripedagoogika | 6.3. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | ||
Sissejuhatus hariduslike erivajaduste käsitlusse | Kõrgesaar, J. | 2002 | 2.2. | Tartu Ülikool; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond | |||
Role of Special Education in Teachers Education | Kõrgesaar, J. | 2002 | Developing teacher education in Estonia | 3.2. | Tartu Ülikool; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond | ||
Erityisopetus Suomessa ja Virossa kehityslinjojen ja nykypäivan vertailua. | Kõrgesaar, J.; Kuorelahti, M. | 2002 | Erityiskasvatus ja integraatio.Juhlakirja: Prof. Sakari Moberg 60 v. Research Reports 74. | 3.5. | Tartu Ülikool; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond | ||
Curriculum Theory, Practice and Active Learning in Changing Societies | Tenno, T.; Kõrgesaar, J.; Mikk, J.; Kukemelk, H.; Krull, E. (Toim.) | 2002 | 4.2. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusteaduskonna dekanaat, Pedagoogika osakond; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusteaduskonna dekanaat, Pedagoogika osakond, Hariduskorralduse õppetool; Haridus- ja Teadusministeerium; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusteaduskonna dekanaat, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Pedagoogika osakond | |||
Missuguses võrgustikus on Eesti erivajadustega laps | Kõrgesaar, J. | 2002 | 5.2. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Eripedagoogika osakond; Tartu Ülikool | |||
RPR research in Estonia, 2000/01: The impact of cultural differences and family | Õuemaa, A., Aavik, A., Kõrgesaar, J. | 2002 | Youngsters between freedom and social limits | 6.2. | Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusteaduskonna dekanaat, Eripedagoogika osakond; Haridus- ja Teadusministeerium | ||
Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis : käsiraamat | Paavel, Valdeko; Kõrgesaar, Jaan; Sarjas, Aive; Sõmer, Sirlis; Vasar, Veiko | 2001 | 2.2. | Tartu Ülikool, Arstiteaduskond, Psühhiaatriakliinik; Haridus- ja Teadusministeerium; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusteaduskonna dekanaat, Eripedagoogika osakond |