See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus

TTÜ lektor Ain Kendra: Haabersti ristmiku Paldiski maantee viadukt on unikaalne rajatis


19.06.2018       Krõõt Nõges

Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektor Ain Kendra peab Haabersti ristmikku unikaalseks, ning leiab, et järgmisena peab Tallinna linn parandama kesklinnast möödapääsu.

Inseneriehitisena on Haabersti ristmiku Paldiski maantee viadukt unikaalne rajatis. Projekteerijale on tiheasustusalale liiklussõlme projekteerimine alati kompromisside otsimise koht. Maakasutus ja liikluslahendused tuleb sellisel juhul planeerida väga põhjalikult ning pika aja peale ette.

Haabersti sõlme lahendus parandab oluliselt Paldiski maantee läbilaskevõimet lokaalselt, linnaosa kontekstis, kuid lükkab ummikud edasi ja võimendab neid järgmistel ristmikel. Kui linn on seadnud sihiks lahendada probleeme järkjärguliselt, näiteks Haabersti-Hipodroomi-Endla-Liivalaia sihis, tähendab see kesklinna läbiva liikluse suurendamist ning linna läbivad ka need liiklejad, kel tegelikult südalinna asja pole.

Järgmiseks prioriteediks peaks olema kesklinnast möödapääsu parandamine, seega Haabersti ja Ülemiste linnaosade ühendamine.

Siiski, linna läbiva liikluse eelistamisel võib kasutada tunnelit – südalinna läbimine teostada tunneliga, mida käsitles ka 2017. aastal Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud magistritöö, milles uuriti võimalust Paldiski maantee ja sadama ühenduseks.

Autor:
Ain Kendra, Tallinna Tehnikaülikooli teedeehituse ja geodeesia uurimisrühm, lektor