Marju Himma-Kadakas

14.06.1985
+372 53 410 997
marju.himma@ut.ee
http://www.researchgate.net/profile/Marju_Himma-Kadakas

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
01.07.2016–...    Eesti Rahvusringhääling, portaalide peatoimetaja (1,00)
10.02.2014–30.06.2016    Estonian Public Broadcasting, toimetaja (1,00)
02.09.2013–31.10.2013    Tartu Ülikool, Tugiüksused, turundus- ja kommunikatsiooniosakond, teaduskommunikatsiooni peaspetsialist (0,50)
01.09.2010–31.10.2010    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, ajakirjanduse assistent (0,50)
01.09.2009–31.12.2009    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, grandikoordinaator (0,25)
01.01.2008–31.12.2013    Ajaleht Postimees, reporter (1,00)
07.05.2007–20.05.2008    University of Tartu, Student Union, teabevaldkonna spetsialist (1,00)
 
 
Haridustee
2010–...    Tartu Ülikooli doktoriõpe meedia ja kommunikatsiooni erialal
2008–2010    Tartu Ülikooli magistriõpe ajakirjanduse erialal
2004–2008    Tartu Ülikooli bakalaureuseõpe kirjanduse ja rahvaluule erialal
 
 
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
2011−...    Euroopa Kommunikatsiooniuurimise ja -Hariduse Assotsiatsioon
2009−...    Eesti Akadeemilise Ajakirjanduse Seltsi liige
 
 
Teenistuskäigu lisainfo
Konverentsiettekanded:
Influence of journalism award nominations on violation of professional practices. 8th International Central and Eastern Europe Media Conference, Tartu, juuni 2016.
Who is willing to pay for online journalistic content? 7th International Central and Eastern Europe Media Conference, Zagreb, juuni 2015.
Challenge on On Journalistic Skill Performance in Online Media. 7th International Central and Eastern Europe Media Conference, Zagreb, juuni 2015.
Crisis communication in public online media: reliability vs. immediacy. ECREA preconference, Lissabon, november 2014.
Impact of time acceleration on journalistic skill performance. Dubrovnik Media Days, Dubrovnik, oktoober 2014.
Presentation Acceleration of editorial decision—making time and its implications on the accountability considerations in media organizations. 6th International Central and Eastern Europe Media Conference, Wroclav, juuni 2014.
Immediacy and Time Acceleration in Online News Discourse. European Media Management Association conference, Tallinn, juuni 2014.
Who is willing to pay for digital media content? European Media Management Association conference, Tallinn, juuni 2014.
Teaduskommunikatsiooni valukohad siirdeühiskonnas: rollide piiratud ja usalduskriis. 11th Eesti sotsiaalsteaduste aastakonverents, Tartu, aprill 2014.
Lugejatüübid, kes on valmis maksma digitaalmeediasisu eest. 11th Eesti sotsiaalsteaduste aastakonverents, Tartu, aprill 2014.;

Kvalifikatsioon

 
 
Teaduspreemiad ja tunnustused
2016, Marju Himma-Kadakas, Digitaalkommunikatsiooni preemia nominatsiooni aasta strateegia kategoorias ERR Novaator (Digital Communication Award)
2015, Marju Himma-Kadakas, Eesti teaduse populariseerimise auhind ERR Novaatori juhina (Teaduse ja tehnoloogia populariseerimine audio-visuaalse ja elektroonilise meedia abil)
 
 
Teadustöö põhisuunad
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadused; CERCS ERIALA: S265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused; PÕHISUUND: Ühiskonnateadused ja kultuur, 2.14. kommunikatsiooni- ja infoteadused. 1) Digitaalmeedia mõju ajakirjanduskultuurile Eestis.2) Ajakirjandusliku sisu žanriline muutumine digitaalmeedias. 3) Digitaalmeedia sisu tasustamine, auditooriumi valmisolek ja võimalused sisu eest tasuda.

Juhendatud väitekirjad

Marju Himma-Kadakas

14.06.1985
+372 53 410 997
marju.himma@ut.ee
http://www.researchgate.net/profile/Marju_Himma-Kadakas

Career

Institution and position
01.07.2016–...    Estonian Public Broadcasting, Editor in Chief (1,00)
10.02.2014–30.06.2016    Estonian Public Broadcasting, Editor (1,00)
02.09.2013–31.10.2013    University of Tartu, Support Units, Marketing and Communication Office, Senior research Communication Specialist (0,50)
01.09.2010–31.10.2010    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, The Institute of Journalism, Communication and Information Studies, Assistant (0,50)
01.09.2009–31.12.2009    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Department of Journalism and Communication, Coordinator (0,25)
01.01.2008–31.12.2013    Daily newspaper Postimees, reporter (1,00)
07.05.2007–20.05.2008    University of Tartu, Student Union, Specialist (1,00)
 
 
Education
2010–...    PhD program of media and communication, University of Tartu
2008–2010    Journalism, MA, University of Tartu
2004–2008    Estonian literature and folklore, BA, University of Tartu
 
 
R&D related managerial and administrative work
2011−...    European Communication Research and Education Association (ECREA), member
2009−...    Estonian Academic Association of Journalism, member
 
 
Additional career information
Conference presentations:
Influence of journalism award nominations on violation of professional practices. 8th International Central and Eastern Europe Media Conference, Tartu, June 2016.
Who is willing to pay for online journalistic content? 7th International Central and Eastern Europe Media Conference, Zagreb, June 2015.
Challenge on On Journalistic Skill Performance in Online Media. 7th International Central and Eastern Europe Media Conference, Zagreb, June 2015.
Crisis communication in public online media: reliability vs. immediacy. ECREA preconference, Lisboa, November 2014.
Impact of time acceleration on journalistic skill performance. Dubrovnik Media Days, Dubrovnik, October 2014.
Presentation Acceleration of editorial decision—making time and its implications on the accountability considerations in media organizations. 6th International Central and Eastern Europe Media Conference, Wroclav, June 2014.
Immediacy and Time Acceleration in Online News Discourse. European Media Management Association conference, Tallinn, June 2014.
Who is willing to pay for digital media content? European Media Management Association conference, Tallinn, June 2014.
Teaduskommunikatsiooni valukohad siirdeühiskonnas: rollide piiratud ja usalduskriis. 11th Eesti sotsiaalsteaduste aastakonverents, Tartu, April 2014.
Lugejatüübid, kes on valmis maksma digitaalmeediasisu eest. 11th Eesti sotsiaalsteaduste aastakonverents, Tartu, April 2014.;

Qualifications

 
 
Honours & awards
2016, Marju Himma-Kadakas, Digital Communication Award. Nomination in the category of Strategy of The Year
2015, Marju Himma-Kadakas, Popularization Award of Estonian Science and Research. Group leader of ERR Novaator (Science and technology popularization of audio-visual and electronic media)
 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.14. Communication and Information Sciences; CERCS SPECIALTY: S265 Press and communication sciences ; SPECIALITY: 1) The influence of digital media on journalistic culture in Estonia. 2) The change of journalistic content from the aspect of genres. 3) Monetization and the willingness to pay for online journalistic content.
 
 

Supervised dissertations

  • Leitud 1 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
SFSF0180002s07Kultuurikommunikatsiooni komplekssus ja kultuuriuurimise metodoloogilised väljakutsed01.01.200731.12.2012Halliki Harro-LoitTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond319 294,75 EUR
  • Leitud 10 kirjet
PealkiriJuhendatavKraadJuhendajaKaitsmise staatusKaitsmise aastaAsutus
Ajakirjanduslike töövõtete ja online -väitluse formaadi väljaarendamine Postimees.ee online -väitluse näitel - magistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2013Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond
Eesti ajakirjanike eneseturundus sotsiaalmeediasmagistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2015Tartu Ülikool
Eesti vabakutseliste ajakirjanike koostöö partnerettevõtetegamagistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2015Tartu Ülikool
Nišiväljaande veebilugejate maksmisvalmidust mõjutavad tegurid ja ärimudelite võimalused kasumi teenimiseks Äripäeva näitel - magistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2015Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ühiskonnateaduste instituut
Oskused, mida veebiajakirjanikud rakendavad oma töösmagistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2014Tartu Ülikool
Pealkirja roll lugeja tähelepanu äratamisel Postimees.ee näitelmagistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2014Tartu Ülikool
Professionaalne ajakirjandus ajakirjanduse eriala üliõpilaste perspektiivismagistrikraadHalliki Harro-Loit; Marju Himma-KadakasKaitstud2012Tartu Ülikool
Tasuline veebisisu maakonnalehtedes: strateegiad, praktikad ja lugejate kogemused ning ootusedKertu KulamagistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2016Tartu Ülikool
Teadusteemalised artiklid eesti- ja ingliskeelses trükiajakirjandusesmagistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2014Tartu Ülikool
Ülikoolis omandatavate veebiajakirjandustööks vajaminevate pädevuste vastavus tööandjate ootustegamagistrikraadMarju Himma-KadakasKaitstud2013Tartu Ülikool