Katrin Kello

24.06.1977
5561 0546
katrin.kello@ut.ee

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
06.09.2017–...    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, Ühiskonnateaduste instituut, Teadur (0,10)
01.09.2016–31.12.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, Ühiskonnateaduste instituut, teadur (0,44)
18.01.2016–15.05.2016    Helsingi ülikooli uurimiskolleegium, Kone sihtasutuse stipendiaat-külalisuurija (järeldoktorantuur) (1,00)
01.01.2016–31.08.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, Ühiskonnateaduste instituut, teadur (0,34)
01.09.2015–31.12.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ühiskonnateaduste instituut, teadur (0,60)
01.05.2015–31.08.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ühiskonnateaduste instituut, teadur (1,00)
2015–05.09.2017    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ühiskonnateaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool, Teadur (0,60)
01.03.2014–31.12.2014    J. Kepleri Ülikool, Linz, Teadur (0,50)
01.01.2014–30.04.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ühiskonnateaduste instituut, teadur (0,35)
01.10.2013–31.12.2013    J. Kepleri Ülikool, Linz, (STSM, COST Action IS1205) (1,00)
01.09.2012–31.12.2013    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, teadur (0,35)
02.02.2012–31.08.2012    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, teadur (0,35)
01.01.2011–31.12.2011    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, teadur (0,50)
01.01.2010–01.02.2012    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, teadur (0,25)
01.01.2010–31.12.2010    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, teadur (0,50)
01.09.2009–31.12.2009    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, teadur (0,25)
01.01.2008–31.12.2009    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Haridusteaduskond, erakorraline teadur (0,50)
01.10.2007–31.12.2007    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Haridusteaduskond, projektijuht (0,50)
01.06.2006–30.09.2007    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, projektijuht (1,00)
01.01.2004–31.12.2004    Tartu Waldorfgümnaasium, ühiskonnaõpetuse õpetaja
21.07.2003–31.05.2006    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, õppekava spetsialist (1,00)
01.01.2001–31.12.2002    Õpetatud Eesti Selts, sekretär-asjaajaja
 
 
Haridustee
18.01.2016–15.05.2016    Järeldoktorantuur: Helsingi ülikooli uurimiskolleegium, Kone sihtasutuse stipendiaat-külalisuurija
2012–2012    Linzi J. Kepleri ülikool, külalisdoktorant (DoRa)
2006–2014    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduskond, doktoriõpe meedia ja kommunikatsiooni erialal
2000–2003    Tartu Ülikool, filosoofiateaduskond, magistriõpe ajaloo erialal
1998–1999    Göttingeni ülikool, külalisüliõpilane
1995–2000    Tartu Ülikool, filosoofiateaduskond, bakalaureuseõpe ajaloo erialal, cum laude
 
 
Teenistuskäigu lisainfo
ONGOING RESEARCH:
* Social representation(s) of Estonian history and the Soviet era

* Social memory and history politics in history textbooks

* Sensitive issues in history teaching; teacher dilemmas, positions and action space

* Active citizenship, social engagement and public connection from secondary students’ and teachers’ perspective

* Court trials concerning a person’s status in 18th century;

Kvalifikatsioon

 
 
Teaduspreemiad ja tunnustused
2015, Katrin Kello, Kasvatusteaduslike tööde riiklik konkurss, I preemia Heino Liimetsa nimelises doktoritööde kategoorias
2015, Katrin Kello, Võõrkeelse väitekirja eestikeelse resümee stipendium (programm „Eestikeelne terminoloogia 2013–2017“ ja Tartu Ülikooli Sihtasutus)
2012, Katrin Kello, ESF DoRa 6 välissemestri stipendium
2011, Katrin Kello, ESF DoRa 8 rahvusvahelise konverentsi stipendium
 
 
Teadustöö põhisuunad
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadused
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.3. Ajalooteadused ja arheoloogia
 
 
Lisainfo
Jim Seltenrijch, Master's Degree, 2014, (sup) Anu Masso, Katrin Kello. Transition to Estonian-language instruction in Estonia: interpretations and actions of the teachers of Russian-medium schools. University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Government and Politics, Centre for Baltic Studies.

Publikatsioonid

Klass
Aasta
Publikatsioon
 
3.1.
2018
1.1.
2017
3.1.
2017
3.2.
2017
3.2.
2017
3.2.
2017
1.1.
2016
1.1.
2015
1.1.
2014
1.1.
2014
2.3.
2014
6.2.
2014
1.2.
2013
1.2.
2012
3.1.
2012
3.3.
2012
3.3.
2012
3.2.
2011
3.2.
2011
1.3.
2010
3.1.
2010
3.3.
2010
6.6.
2010
1.3.
2009
6.3.
2007
6.3.
2006
6.3.
2006
3.2.
2005
3.2.
2005
6.3.
2004
6.7.
2003
3.2.
2001
6.7.
2000

Katrin Kello

24.06.1977
5561 0546
katrin.kello@ut.ee

Career

Institution and occupation
06.09.2017–...    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Social Studies, Researcher (0,10)
01.09.2016–31.12.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Social Studies, Research Fellow (0,44)
18.01.2016–15.05.2016    University of Helsinki, Helsinki Collegium for Advanced Studies, Kone Foundation Visiting Fellow (postdoc) (1,00)
01.01.2016–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Social Studies, Research Fellowin Cultural Communication (0,34)
01.09.2015–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Social Studies, Research Fellowin Cultural Communication (0,60)
01.05.2015–31.08.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Social Studies, Research Fellow (1,00)
2015–05.09.2017    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Social Studies, Researcher (0,60)
01.03.2014–31.12.2014    J. Kepler University, Linz, Researcher (0,50)
01.01.2014–30.04.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Social Studies, Research Fellow (0,35)
01.10.2013–31.12.2013    J. Kepler University, Linz, (STSM, COST Action IS1205) (1,00)
01.09.2012–31.12.2013    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, The Institute of Journalism, Communication and Information Studies, Research Fellow (0,35)
02.02.2012–31.08.2012    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, The Institute of Journalism, Communication and Information Studies, Research Fellow (0,35)
01.01.2011–31.12.2011    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Research Fellow (0,50)
01.01.2010–01.02.2012    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, The Institute of Journalism, Communication and Information Studies, Research Fellow (0,25)
01.01.2010–31.12.2010    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Research Fellow (0,50)
01.09.2009–31.12.2009    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Department of Journalism and Communication, Research Fellow (0,25)
01.01.2008–31.12.2009    University of Tartu, Tartu University, Faculty of Education , Research Fellow extraordinarius (0,50)
01.10.2007–31.12.2007    University of Tartu, Tartu University, Faculty of Education , Project Manager (0,50)
01.06.2006–30.09.2007    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Project Manager (1,00)
01.01.2004–31.12.2004    Other staff
21.07.2003–31.05.2006    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Specialist (1,00)
01.01.2001–31.12.2002    Other staff
 
 
Education
18.01.2016–15.05.2016    Postdoc: University of Helsinki, Helsinki Collegium for Advanced Studies, Kone Foundation Visiting Fellow
2012–2012    J. Kepler University, Linz, visiting PhD student (DoRa programme)
2006–2014    University of Tartu, PhD studies in media and communication
2000–2003    University of Tartu, MA studies in history
1998–1999    University of Göttingen, visiting student
1995–2000    University of Tartu, BA studies in history, cum laude
 
 
Additional career information
ONGOING RESEARCH:
* Social representation(s) of Estonian history and the Soviet era

* Social memory and history politics in history textbooks

* Sensitive issues in history teaching; teacher dilemmas, positions and action space

* Active citizenship, social engagement and public connection from secondary students’ and teachers’ perspective

* Court trials concerning a person’s status in 18th century;

Qualifications

 
 
Honours & awards
2015, Katrin Kello, National Contest of Educational Research, Heino Liimets award for the best doctoral thesis in 2014
2015, Katrin Kello, scholarship for Estonian summary of non-Estonian doctoral dissertation (the program “Estonian Terminology 2013-2017” and University of Tartu Foundation)
2012, Katrin Kello, ESF DoRa 6 scholarship for a 5-month research visit abroad
2011, Katrin Kello, ESF DoRa 8 scholarship for attending an international conference
 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.14. Communication and Information Sciences
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.3. History and Archaeology
 
 
Additional information
Jim Seltenrijch, Master's Degree, 2014, (sup) Anu Masso, Katrin Kello. Transition to Estonian-language instruction in Estonia: interpretations and actions of the teachers of Russian-medium schools. University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Government and Politics, Centre for Baltic Studies.

Publications

Category
Year
Publication
 
3.1.
2018
1.1.
2017
3.1.
2017
3.2.
2017
3.2.
2017
3.2.
2017
1.1.
2016
1.1.
2015
1.1.
2014
1.1.
2014
2.3.
2014
6.2.
2014
1.2.
2013
1.2.
2012
3.1.
2012
3.3.
2012
3.3.
2012
3.2.
2011
3.2.
2011
1.3.
2010
3.1.
2010
3.3.
2010
6.6.
2010
1.3.
2009
6.3.
2007
6.3.
2006
6.3.
2006
3.2.
2005
3.2.
2005
6.3.
2004
6.7.
2003
3.2.
2001
6.7.
2000
  • Leitud 6 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
MUURU/10814 (IS1205)Ajaloo representatsioonide sotsiaalpsühholoogiline dünaamika laienenud Euroopa Liidus12.11.201218.10.2016Maaris RaudseppTallinna Ülikool; Tallinna Ülikool, Eesti Humanitaarinstituut0,00 EUR
MUUMSHUH14191RCATCH-EyoU – Kodanikuaktiivsuse kujundamine koos Euroopa noortega: poliitikad, praktikad, väljakutsed ja lahendused01.09.201531.08.2018Veronika KalmusTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ühiskonnateaduste instituut; Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, Ühiskonnateaduste instituut157 500,00 EUR
SFSF0180002s07Kultuurikommunikatsiooni komplekssus ja kultuuriuurimise metodoloogilised väljakutsed01.01.200731.12.2012Halliki Harro-LoitTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond319 294,75 EUR
ETFETF9308Meedia ja kommunikatsiooni geograafiad siirdeühiskonnas01.01.201230.06.2017Anu MassoTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond48 000,00 EUR
IUTIUT20-38Sotsiaalse ja personaalse aja kiirenemine infoühiskonnas: vahendatud kommunikatsiooni praktikad ja mõjud01.01.201431.12.2019Veronika KalmusTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, Ühiskonnateaduste instituut383 200,00 EUR
MUUSHTHT07261Uuring "Vene laps venekeelse üldhariduskooli eestikeelses õppes"01.01.200831.12.2011Katrin KelloTartu Ülikool186 798,09 EUR
  • Leitud 33 kirjet
PublikatsioonKlassifikaatorFail
Wagner, Wolfgang; Kello, Katrin; Rämmer, Andu (2018). Making Social Objects: Social Representation Theory. In: J. Valsiner; A. Rosa (Ed.). The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology, 2nd edition (xx−xx). Cambridge: Cambridge University Press [ilmumas].3.1.
Kello, K., Siimets-Gross, H. (2017). Kohtuasjad in puncto libertatis: isiku staatuse tuvastamise lähtekohad asehaldusaja Eestimaal. Ajalooline Ajakiri, 2, 000 [ilmumas].1.1.
Kello, Katrin; Wagner, Wolfgang (2017). History Teaching as ‘Propaganda’? Teachers’ Communication Styles in Post-Transition Societies. In: C. Psaltis; M. Carretero; S. Cehajic-Clancy (Ed.). History Teaching and Conflict Transformation: Social Psychological Theories, History Teaching and Reconciliation (201−229). Palgrave Macmillan.10.1007/978-3-319-54681-0_8.3.1.
Kello, K.; Harro-Loit, H. (2017). Katkestuste kultuur? Eesti ajaloo sündmused ja ajastud eestlaste ajalookultuuris. Vihalemm, P.; Lauristin, M.; Kalmus, V.; Vihalemm, T. (Toim.). Eesti ühiskond kiirenevas ajas: Eesti elaviku muutumine 2002-2014 uuringu Mina. Maailm. Meedia tulemuste põhjal (476−498). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. (Studia societatis et communicationis; 2).3.2.
Siimets-Gross, H.; Kello, K. (2017). Plurality of legal sources in trials concerning a person’s status at the end of the 18th century – cui bono? In: M. Luts, I. Kull, K. Sein, H. Siimets-Gross (Ed.). Legal plurality – cui bono? (xx−xx). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus [ilmumas].3.2.
Wagner, W., Kello, K., Sakki, I. (2017). Politics, Identity and Perspectives in History Textbooks. In: K. van Nieuwenhuyse & J. Pires Valentim (Ed.). Representations of colonial pasts in (post)colonial presents – Historical and social psychological perspectives through textbook analysis (xx−xx). Information Age Publishing Inc [ilmumas].3.2.
Kello, Katrin (2016). Sensitive and Controversial Issues in the Classroom: Teaching History in a Divided Society. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 22, 35−53.10.1080/13540602.2015.1023027.1.1.
Wagner, Wolfgang; Kello, Katrin; Howarth, Caroline (2015). “Are they crazy?”: Social representations, conformism, and behaviour. Journal of Cross-Cultural Psychology, 46 (10), 1259−1299.10.1177/0022022115600269.1.1.
Kello, Katrin; Harro-Loit, Halliki (2014). How should the past be treated in Estonian schools? Constructions of history teaching in an Estonian teachers’ newspaper. Journal of Baltic Studies, 45 (3), 397−421.10.1080/01629778.2013.860610.1.1.
Kello, Katrin; Wagner, Wolfgang (2014). Intrinsic and Extrinsic Patriotism in School: Teaching History After Estonia’s Critical Juncture. International Journal of Intercultural Relations, 43, 48−59.10.1016/j.ijintrel.2014.08.016.1.1.
Kello, Katrin (2014). The functions and contexts of general education history teaching: social and professional representations in Estonia and Latvia. (Doktoritöö, Tartu Ülikool). Tartu: University of Tartu Press.2.3.
Lepik, K.; Harro-Loit, H., Kello, K., Linno, M., Selg, M., Strömpl, J. (2014). Intervjuu. 6.2.
Masso, Anu; Kello, Katrin; Jakobson, Valeria (2013). Üleminek eestikeelsele gümnaasiumiõppele: vilistlaste seisukohtade Q-metodoloogiline diskursusanalüüs. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 9, 161−179.10.5128/ERYa9.11.1.2.
Kello, Katrin; Masso, Anu (2012). The Spatial Foci of History Teaching: Individual Views of Estonian History Teachers. Spaces and Flows: An International Journal of Urban and ExtraUrban Studies., 2 (4), 31−48.1.2.
Kello, Katrin; Harro-Loit, Halliki (2012). Recognising dilemmas in history teaching – a tool for increasing teacher’s autonomy. In: Mikk, J.; Veisson, M.; Luik, P. (Ed.). LifeLong Learning and Teacher Development (113−129).. Frankfurt am Main et al.: Peter Lang Verlag. (Estonian Studies in Education; 4).3.1.
Masso, Anu; Jakobson, Valeria; Kello, Katrin (2012). Eesti ja Läti vene õppekeelega koolide vilistlaste arvamused ja kogemused seoses riigikeele ja riigikeelse õppega. Projekti „Vene laps venekeelse üldhariduskooli eestikeelses õppes“ vilistlaste uuringu kvalitatiivse analüüsi tulemused. . 3.3.
Masso, Anu; Kello, Katrin (2012). Ekspertide arvamused ja kogemused seoses riigikeele ja riigikeelse õppega. Projekti „Vene laps vene keelse üldhariduskooli eestikeelsesõppes“ ekspertide uuringu analüüsitulemused. . 3.3.
Vihalemm, Triin; Siiner, Maarja; Masso, Anu; Djackova, Svetlana; Ramonieie, Meilute; Kello, Katrin; Kaledaite, Violeta; Dabashinskiene, Ineta (2011). Chapter 5. Language space and human capital in the Baltic states. In: Triin Vihalemm (Ed.). Eesti inimarengu aruanne 2011 (116−143).. Tallinn: AS Eesti Ajalehed.3.2.
Masso, A.; Kello, K.; Djačkova, S. (2011). Vähemuste haridus keele- ja lõimumispoliitika kontekstis. M.Lauristin (Toim.). Eesti Inimarengu Aruanne 2010 / 2011. Inimarengu Balti rajad: muutuste kaks aastakümmet (129−134).. AS Eesti Ajalehed.3.2.
Kello, K. (2010). Milleks koolis ajalootunnid? Aine eesmärgid õpetaja taotluste peeglis. Haridus, 4, 31−38.1.3.
Masso, Anu; Kello, Katrin (2010). Implementing Educational Changes: Teachers’ Attitudes towards the Transition to Estonian as a Language of Instruction in Russian-Medium Schools. In: Mikk, Jaan; Veisson, Marika; Luik, Piret (Ed.). Teacher’s personality and professionality. Estonian Studies in Education (53−71).. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.3.1.
Masso, Anu; Kello, Katrin (2010). 2009. a kevadel vene õppekeelega gümnaasiumite õpetajate ja 11. klassi õpilaste seas läbi viidud küsitluse aruanne. Projekti "Vene õpilane venekeelse üldhariduskooli eestikeelses õppes” raames (2008—2011). 3.3.
Masso, A.; Kello, K. (2010). Mis saab vene gümnaasiumidest? . 6.6.
Kello, K.; Masso, A.; Jakobson, V. (2009). Eestikeelsele õppele üleminek vene õppekeelega gümnaasiumis: erinevad perspektiivid, erinevad valmisolekud. Haridus, 1−7.1.3.
Harro-Loit, H.; Kello, K.; Ugur, K.; Kõiv, P.; Luisk, Ü. (2007). Läbivad teemad õppekavas: kasutamata sünergiavõimalused. Haridus, 11-12, 18−24.6.3.