Rein Prank

22.03.1949
737 5484
rein.prank@ut.ee

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
1976-79 Moskva RÜ aspirant
01.02.2015–31.12.2015    Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut, teoreetilise informaatika dotsent (0,80)
01.02.2005–31.01.2010    Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut, teoreetilise informaatika dotsent (1,00)
13.05.2000–31.01.2005    Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut, teoreetilise informaatika dotsent (1,00)
1985–2005    Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Dotsent (1,00)
1979–1985    Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Vanemõpetaja (1,00)
1973–1976    Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Vanemõpetaja (1,00)
 
 
Haridustee
Nõo Keskkool 1967.
Tartu Ülikooli matemaatikateaduskond 1967-71 (ei lõpetanud)
Moskva RÜ mehaanika-matemaatikateaduskond 1971-73(lõpetasin).
Aspirantuur Moskva RÜ mehaanika-matemaatikateduskonnas 1976-79.
 
 
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
Arvutiteaduse instituudi juhataja 1994, 1999

Kvalifikatsioon

 
 
Teadustöö põhisuunad
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.10. Kasvatusteadused; PÕHISUUND: Arvutite kasutamine matemaatika õpetamisel
VALDKOND: 4. Loodusteadused ja tehnika; 4.4. Matemaatika; PÕHISUUND: Konstruktiivne matemaatiline loogika
VALDKOND: 4. Loodusteadused ja tehnika; 4.6. Arvutiteadused; PÕHISUUND: Intelligentsed õpisüsteemid
 
 
Lisainfo
Füüsika- matem. teaduste kand.
Moskva Ülikool, 1982

Juhendatud väitekirjad

Publikatsioonid

Klass
Aasta
Publikatsioon
 
3.1.
2015
1.1.
2014
3.4.
2014
3.1.
2013
3.4.
2013
3.4.
2012
1.2.
2011
3.1.
2011
3.4.
2011
3.1.
2010
3.1.
2009
3.4.
2009
3.4.
2009
5.2.
2009
3.4.
2008
3.5.
2008
5.2.
2008
2.3.
2007
3.1.
2007
1.1.
2006
1.2.
2006
3.4.
2006
3.4.
2006
3.4.
2006
6.6.
2006
3.1.
2005
5.2.
2005
5.2.
2005
6.3.
2005
6.2.
2004
6.2.
2004
6.3.
2004
3.4.
2003
3.1.
2002
3.4.
2002
6.2.
2002
3.4.
2001
3.4.
2000
5.2.
1999
3.1.
1998
3.4.
1998
3.2.
1997
6.2.
1997
3.4.
1996
3.5.
1996
5.2.
1993
5.2.
1993
5.2.
1992
1.2.
1991
3.1.
1991
1.3.
1987
1.2.
1981
1.3.
1981
1.3.
1979
3.2.
1979
1.3.
1978

Rein Prank

22.03.1949
737 5484
rein.prank@ut.ee

Career

Institution and occupation
1976-79 Postgraduate student in Moscow University
01.02.2015–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Mathematics and Computer Science, Institute of Computer Science, Associate Professor in Theoretical Informatics (0,80)
01.02.2005–31.01.2010    University of Tartu, Faculty of Mathematics and Computer Science, Institute of Computer Science, Associate Professor (1,00)
13.05.2000–31.01.2005    University of Tartu, Faculty of Mathematics and Computer Science, Institute of Computer Science, Associate Professor (1,00)
1985–2005    University of Tartu, Faculty of Mathematics and Computer Science, Associate Professor (1,00)
1979–1985    University of Tartu, Faculty of Mathematics and Computer Science, Senior Teacher (1,00)
1973–1976    University of Tartu, Faculty of Mathematics and Computer Science, Senior Teacher (1,00)
 
 
Education
Nõo Secondary School 1967
University of Tartu, Faculty of Mathematics 1967-71.
Moscow University, Faculty of Mechanics and Mathematics 1971-73
Postgraduate student in Moscow University 1976-79
 
 
R&D related managerial and administrative work
Head of the Institute of Computer science 1994, 1999.

Qualifications

 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.10. Education; SPECIALITY: Computer-Aided Learning software
FIELD OF RESEARCH: 4. Natural Sciences and Engineering; 4.4. Mathematics; SPECIALITY: Constructive Logic
FIELD OF RESEARCH: 4. Natural Sciences and Engineering; 4.6. Computer Sciences; SPECIALITY: Intelligent Tutoring Systems
 
 
Additional information
Candidate of Phys-Math Sci Moscow University, 1982

Supervised dissertations

Publications

Category
Year
Publication
 
3.1.
2015
1.1.
2014
3.4.
2014
3.1.
2013
3.4.
2013
3.4.
2012
1.2.
2011
3.1.
2011
3.4.
2011
3.1.
2010
3.1.
2009
3.4.
2009
3.4.
2009
5.2.
2009
3.4.
2008
3.5.
2008
5.2.
2008
2.3.
2007
3.1.
2007
1.1.
2006
1.2.
2006
3.4.
2006
3.4.
2006
3.4.
2006
6.6.
2006
3.1.
2005
5.2.
2005
5.2.
2005
6.3.
2005
6.2.
2004
6.2.
2004
6.3.
2004
3.4.
2003
3.1.
2002
3.4.
2002
6.2.
2002
3.4.
2001
3.4.
2000
5.2.
1999
3.1.
1998
3.4.
1998
3.2.
1997
6.2.
1997
3.4.
1996
3.5.
1996
5.2.
1993
5.2.
1993
5.2.
1992
1.2.
1991
3.1.
1991
1.3.
1987
1.2.
1981
1.3.
1981
1.3.
1979
3.2.
1979
1.3.
1978
  • Leitud 14 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
IUTIUT34-4Andmeteaduse meetodid ja rakendused (DSMA)01.01.201531.12.2020Jaak ViloTartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, Arvutiteaduse instituut349 800,00 EUR
SFSF0180008s12Kaasaegsed teadusarvutuste meetodid, platvormid ja rakendused. 01.01.201231.12.2014Jaak ViloTartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond306 870,00 EUR
MUUSMTAT03043/61 (2)Lähetus: ICME 11, International Congress on Mathematical Education; Monterrey, Mehhiko05.07.200816.07.2008Rein PrankTartu Ülikool2 051,56 EUR
MUUSMTAT03043/62Lähetus: ICTMT 9 ja CADGME ja ICALT 2009. Metz, Prantsusmaa; Schloss Hagenberg, Austria; Riia, Läti04.07.200918.07.2009Rein PrankTartu Ülikool1 693,66 EUR
MUUSMTAT03043/25Mobiilsusoetus. 7th International Conference on Technology in Mathematics20.05.200515.10.2005Rein PrankTartu Ülikool607,16 EUR
MUUSMTAT03043/60Mobiilsustoetus: Tools for Teaching Logic; Salamanca, Hispaania29.09.200601.10.2006Rein PrankTartu Ülikool594,38 EUR
MUUSMTAT13103 (13-03-01-23)Osalemine konverentsidel 10th IFIP World Conference on Computers in Education (WCCE 2013) 1.-5.07 ja Conferences on Intelligent Computer Mathematics (CICM 2013)30.06.201314.07.2013Rein PrankTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut747,68 EUR
MUUSMTAT14151 (7-3.2/79-14)Osalemine Saksamaal Halles toimuval konverentsil Conference on Computer Algebra and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Education25.09.201430.09.2014Rein PrankTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut735,00 EUR
MUUSMTAT12111 (12-03-01-17)Osalemine sümpoosionil CAME Symposium (Computer Algebra in Mathematics Education) ja konverentsil CADGME (Computer Algebra and Dynamic Geometry in Mathematics Education)19.06.201225.06.2012Rein PrankTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut794,46 EUR
MUUSMTAT10083Osavõtt konverentsist ITS 2010-06-0413.06.201020.06.2010Rein PrankTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut1 546,66 EUR
MUULMTAT07075Praktilise tarkvaraarenduse võistluse "Winter of Code" lõppürituse korraldamine.18.04.200730.05.2007Rein PrankTartu Ülikool1 585,65 EUR
SFSF0182712s06Suuremahuliste ja keeruliste arvutusülesannete lahendamise meetodid, arvutuskeskkonnad ja rakendused.01.01.200631.12.2011Jaak ViloTartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond584 274,70 EUR
MUUSMTAT04027Virtuaalne õpikeskkond "T-algebra"01.03.200431.08.2005Rein PrankTartu Ülikool29 674,56 EUR
ETFETF7180Õpilaste oskuste ja vigade dünaamika uurimine tagasisidet ja nõuandeid võimaldavas ülesannete lahendamise keskkonnas01.01.200731.12.2010Rein PrankTartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond27 922,74 EUR
  • Leitud 59 kirjet
PublikatsioonKlassifikaatorFail
Prank, Rein (2017). Today - Only TEA and no CAAffee. But Tomorrow? In: Joosten-ten Brinke, D., Laanpere, M. (Ed.). Communications in Computer and Information Science (93−104).19th International Conference, TEA 2016. Springer.978-3-319-57744-9.3.1.
Prank, Rein; Lepp, Marina (2016). Conceptualizing a Pedagogical CAS for Algebraic Manipulation of Expressions. In: K.Wallace (Ed.). Learning Environments: Emerging Theories, Applications and Future Directions (21−50). Nova Science Publishers. ( Education in a Competitive and Globalizing World).3.1.
Prank, Rein (2016). What Should We Add to Syntax-oriented Generation of Random Expressions to Meet Pedagogical Needs? Proceedings of the 8th International Conference on Computer Supported Education: CSEDU 2016, 21-23 April, Rome. SciTePress, 482−487.10.5220/0005897904820487.3.1.
Prank, R., Pärn, H., Siim, J. (2015). INTERACTIVE ENVIRONMENT FOR EXERCISES IN GRAPH THEORY. EDULEARN15 Proceedings: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain. 6-8 July, 2015.. IATED, 4897−4905.3.1.
Prank, Rein (2014). A tool for evaluating solution economy of algebraic transformations. Journal of Symbolic Computation, 61-62, 100−115.10.1016/j.jsc.2013.10.014.1.1.
Prank, R.; Lepp, M. (2014). Conceptualizing a Pedagogical CAS for Algebraic Manipulation of Expression. Proceedings TIME 2014: TIME 2014: the International Conference Technology and its Integration in Mathematics Education; Krems, Austria; July 1st - 5th 2014. Ed. Böhm, J. Ausria,.3.4.
Prank, Rein (2013). Software for Evaluating Relevance of Steps in Algebraic Transformations? Intelligent Computer Mathematics: Conferences in Intelligent Mathematics, Bath, July 8-12, 2013. Ed. Carette, J., Aspinall, D., Lange, C., Sojka, P., Windsteiger, W. Springer, 374−378. (Lecture Notes in Artificial Intelligence; 7961).3.1.
Prank, Rein (2013). What can we add to solution environments to enable real-time teacher support? WCCE 2013. 10th IFIP World Conference on Computers in Education. Learning while we are connected, 1: 10th IFIP World Conference on Computers in Education. July 1-5, 2013. Ed. Reynolds, N., Webb, M. Toruni Ülikool: Uniwersytet Mikolaja Kopernika, 83−91.3.4.
Prank, Rein (2012). A Tool for Evaluating Solution Economy of Algebraic Transformations. Proceedings of TIME 2012: Technology and its Integration in Mathematics Education 2012, 10-14 July 2012. Ed. Lepp, M.; Tõnisson, E. Tartu: Tartu Ülikool, 34−34.3.4.
Prank, R. (2011). What toolbox is necessary for building exercise environments for algebraic transformations. The Electronic Journal of Mathematics and Technology, 5 (3), 292−305.1.2.
Prank, R.; Anton, M. (2011). Using a Learner- and Teacher-Friendly Environment for Turing Machine Programming and Testing. Lecture Notes in Computer Science, 6680: Tools for Teaching Logic, Salamanca, 1-4 June 2011. Ed. Blackburn, P.; van Ditmarsch, H.; Manzano, M.;Soler-Toscano, F. Springer, 198−206. (LNAI).3.1.
Prank, R. (2011). Analysing the Solution Files of T-­algebra to Improve the Support for Students. The 10th International Conference on Technology in Mathematics Teaching: The 10th International Conference on Technology in Mathematics Teaching; University of Portsmouth; 5–8th July 2011. Ed. M. Joubert; A. Clark-Wilson; M. McCabe. University of Portsmouth, 225−230.3.4.
Prank, Rein; Lepp, Dmitri (2010). Tools for Acquiring Data about Student Work in Interactive Learning Environment T-Algebra. Lecture Notes in Computer Science, 6095: Intelligent Tutoring Systems 2010; Pittsburgh; June 14-18 2010. Ed. Aleven, Vincent; Kay, Judy; Mostow, Jack. Berlin Heidelberg NewYork: Springer, 396−398.10.1007/978-3-642-13437-1.3.1.
Prank, R. (2009). Prospects of automatic assessment of step-by-step solutions in algebra. IEEE Conference proceedings: International Conference on Advanced Learning Technologies. ICALT 2009; Riga, Latvia; 15-17 July 2009. IEEE Computer Society Press, 537−539. (Advanced Learning Technologies; 2009).3.1.
Prank, R. (2009). Designing Assessment-Oriented Facilities for Expression Manipulation Tasks. Proceedings of the 9th International Conference on Technology in Mathematics Teaching: The Ninth International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 9), University of Metz, France, July 6-9, 2009. Ed. Bardini, C., Fortin, P., Oldknow, A., Vagost. D. 1−5.3.4.
Prank, R.; Vaiksaar, V. (2009). Operations with fractions in the learning environment T-algebra. In: Lepik, M. (Ed.). Teaching Mathematics: Retrospective and Perspectives. Proceedings of the 10th International Conference (289−296).. Tallinn: Tallinna Ülikool.3.4.
Vaiksaar, V.; Prank, R. (2009). Operations with fractions in learning environment T-algebra. Teaching Mathematics: Retrospective and Perspectives. 10th international conference. May 14-16,2009: Teaching Mathematics: Retrospective and Perspectives. Tallinn, 14.-16. mai 2009. Ed. Tõnso, T. Tallinna Ülikool, 83−84.5.2.
Prank, R.; Issakova, M.; Lepp, D.; Tõnisson, E.; Vaiksaar, V. (2008). T-algebra - Intelligent Environment for Expression Manipulation Exercises. Topic Study Group 22: 11th International Congress on Mathematical Education. Ed. Laborde, C.; Kynigos, C. Monterrey, Mexico: ICMI - International Commission on Mathematical Instruction, 1−7.3.4.
Tõnisson, E.; Luik, P.; Pihlap, S.; Kaljula, J.; Lepp, M.; Prank, R. (2008). T-algebra abil lineaarvõrrandite käsitlemise uuringust. Koolimatemaatika (93−98).. Tartu: Eesti Matemaatika Selts.3.5.
Prank, R. (2008). Random generation of expressions in problem-solving environment T-algebra. 4th European Workshop on Mathematical & Scientific e-Contents: 4th European Workshop on Mathematical & Scientific e-Contents; Trondheim, Norway; 11-13 September 2008. Ed. Amdal, A. Trondheim: Norwegian University of Science and Technology, 57−58. (PPU Serien; 32).5.2.
Issakova, M. (2007). Solving of linear equations, linear inequalities and systems of linear equations in interactive learning environment. (Doktoritöö, Tartu Ülikool). Tartu: Tartu University Press.2.3.
Prank, R.; Issakova, M.; Lepp, D.; Tõnisson, E.; Vaiksaar, V. (2007). Integrating Rule-based and Input-based Approaches for Better Error Diagnosis in Expression Manipulation Tasks. In: Shangzhi Li, Dongming Wang, Jing-Zhong Zhang (Ed.). Symbolic Computation and Education (174−191).. Singapore: World Scientific.3.1.
Prank, R.; Issakova, M.; Lepp, D.; Vaiksaar, V. (2006). Designing Next-Generation Training and Testing Environment for Expression Manipulation. Lecture Notes in Computer Science, 3991: ICCS 2006; Reading; 28.-31 May, 2006. Ed. Alexandrov, V.N. Berlin: Springer-Verlag, 928−931.1.1.
Issakova, M.; Lepp, D.; Prank, R. (2006). T-algebra: Adding Input Stage to Rule-Based Interface for Expression Manipulation. The International Journal for Technology in Mathematics Education, 13 (2), 89−96.1.2.
Tonisson, E.; Issakova, M.; Lepp, D.; Prank, R. (2006). Intelligent Problem Solving Environment T-algebra Workshop. DES-TIME-2006, Dresden Int. Symp. on Technology and its Integration into Mathematics Education; Dresden, Germany; July 20-23, 2006. Ed. Böhm, J. Linz, Austria: bk teachware,.3.4.
  • Leitud 9 kirjet
PealkiriJuhendatavKraadJuhendajaKaitsmise staatusKaitsmise aastaAsutus
Algebraliste teisenduste harjutamise programm "Polynom"Lepp, Dmitrimagistrikraad (teaduskraad)Rein PrankKaitstud2003Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond
Aritmeetiliste tehete õppimise programm "1 + 4"Lepp, Marinamagistrikraad (teaduskraad)Rein PrankKaitstud2003Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut
Formaalsete aksiomaatiliste teooriate tõestuste redaktorAnton, MartmagistrikraadRein PrankKaitstud2003Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut, Teoreetilise informaatika õppetool
Harilike ja kümnendmurdudega seotud ülesannete lahendamine interaktiivses õpikeskkonnasVahur Vaiksaarmagistrikraad (teaduskraad)Rein PrankKaitstud2010Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut
Kooligeomeetria vahenditega kolmnurkade lahendamise modelleerimine arvutilHannes ValkmagistrikraadRein PrankKaitstud1994Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut, Teoreetilise informaatika õppetool
Solving of linear equations, linear inequalities and systems of linear equations in interactive learning environmentLepp, MarinadoktorikraadRein PrankKaitstud2007Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond
Solving simplification problems in the domain of exponents, monomials and polynomials in interactive learning environment T-algebraLepp, DmitridoktorikraadRein PrankKaitstud2011Tartu Ülikool
Õpiprogramm Bethi tabelite konstrueerimiseksAnton GolovkomagistrikraadRein PrankKaitstud2004Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut, Teoreetilise informaatika õppetool
Õpiprogrammidesse sobiva automaatse teoreemitõestaja konstrueerimineÕunapuu, Taunomagistrikraad (teaduskraad)Rein PrankKaitstud1994Tartu Ülikool