Miia Rannikmäe

4.10.1951
737 5083
miia.rannikmae@ut.ee

Teenistuskäik

 
 
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
2013−...    Tartu Ülikool Loodusetadusliku hariduse keskuse juhaja
2011−...    Tartu Ülikool Loodusteadusliku hariduse doktori õppekava programmi nõukogu liige
2010−...    ICASE ( International Council for Associations of Science Education), tegevkomitee liige
2010−...    Tartu Ülikool, haridusvaldkonna doktoritööde kaitsmise komisjoni liige
2009−...    Tartu Ülikool Haridusvaldkonna doktorikooli nõukogu liige
2008−...    Archimedes Haridusprojektide ekspert
2007−...    Euroopa komisjon, FP6 Teadus Ühiskonnas ekspert
2004−...    Teadusorganisatisoonide liige: ESERA
2003−...    TÜ HM Õppekava koostamise komisjoni liige
2003−...    Toimetus kolleegiumi liige ajakirjades : Journal of Baltic Science Education, Science Education International
2002−...    Journal Of Baltic Science Education toimetuskolleegiumi liige
1998−...    -NARST liige ( National Association of Research in Science Teaching USA)
1995−...    NARST (National Association for Resercah in Science Teaching) liige
1994−...    IOSTE lllige
1992−...    Eesti Keemiaõpetajte Liidu tegevsekretär
2011−2013    ICASE World STE Confernce 2013 teaduskomitee liige
2010−2011    ESERA konverentsi teaduskomitee liige
2009−2009    Kasastani Teadus ja haridusministeerium, kõrgkooli õppekavade välishindaja
2008−2012    Euroopa Komisjon, FP7 ,IMI ekspert
2008−2011    Haridus ja teadusministeeriumi õppekava ekspertkomisjoni liige
2008−2010    ICASE World Science Education Conference peakorraldaja
2004−2010    ICASE ( International Council for Associations of Science Education) tegevsekretär
2003−2005    Euroopa Komisjon “ Science and Society” High Level Group on Increasing Human Resources for Science and Technology in Europe” liige
2003−2007    TÜ&UNESCO Loodusteadusliku Hariduse Keskuse Juhataja
2002−2006    IOSTE (International Association of Science and Technology Education) juhatuse liige, Ida-ja Kesk Euroopa sektsiooni esimees
1999−2003    ICASE Euroopa regiooni konverentsid ( korralduskomisjoni ja teadusnõukogu esimees) Utrecht,York, Köln,Praha
1999−2000    ICASE&CEFIC rahvusvaheline konverents “ Partnership Between Industry and Education” York, Inglismaa ICASE poolne organiseerija
1999−2003    UNESCO mikrokeemia projekti juht Eestis
1998−2002    STL seminaride läbiviija Hong Kongis 1998, Brüsselis 1999, Johannesbourgis 2001, Thessalonikis,2001, Brasiilia, 2002
1998−2002    STL seminaride läbiviija Hong Kongis 1998, Brüsselis 1999, Johannesbourgis 2001, Thessalonikis,2001, Brasiilia, 2002
1998−2004    ICASE ( International Council for Associations of Science Education) Euroopa regiooni esindaja nõukogus
1998−2003    CEFIC EIP ( Euroopa Keemiatööstuse Föderatsioonide Liit) Haridusprogrammide nõukogu liige
1997−2003    -UNESCO & ACS Project Chemistry for life, projekti juht Eestis.
1996−2000    Korraldanud rahvusvahelisi täiendkoolitusi Eesti keemiaõpetajatele: Ungari, Norra, Inglismaa, Holland, Saksamaa, Prantsusmaa,Rootsi
1995−1996    IOSTE Ida Euroopa Sümpoosium 1996, Tartu korraldaja
1995−1996    UNESCO & ICASE Project 2000+: Scientific Literacy for All. Writing Workshop for Eastern European Countries. 1996, projekti teadussekretär ja Eesti poolne organisaator

Kvalifikatsioon

Teaduspreemiad ja tunnustused
2014, Miia Rannikmäe, Ida Soome Ülikool audoktor
2011, Miia Rannikmäe, Tartu Ülikooli aumärk
2006, Miia Rannikmäe, Tartu Ülikooli medal
1977, Miia Rannikmäe, NSVL Pedagoogika akadeemia medal ( Ushinski) parima üliõpilasuurimitöö eest
 
 
Lisainfo
MA pedagoogika
PhD bioloogia-ja maateaduste hariduses
Tartu Ülikool, 1996
Tartu Ülikool, 2001

Miia Rannikmäe

4.10.1951
737 5083
miia.rannikmae@ut.ee

Career

Institution and occupation
01.01.2004–...    visiting research scientist, Univeristy of Iowa
01.02.2008–31.01.2013    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Professor of Science Education (1,00)
01.01.2003–31.08.2006    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Institute of Molecular and Cell Biology, Senior Research Fellow (1,00)
01.01.2003–31.12.2003    February- December) research–professor, University of Iowa, USA
2001–2003    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Extraordinary Senior Researcher (1,00)
1996–2001    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Institute of Molecular and Cell Biology, Researcher (1,00)
01.01.1996–31.12.2000    Tartu Tamme Gymnasium, teacher of chemistry 0,5
01.01.1995–31.12.1997    Tartu Bacalureate School, head
1989–1995    University of Tartu, Faculty of Philosophy, Researcher (1,00)
01.01.1987–31.12.1989    University of Tartu, Center of High School Pedagogy, researcher
01.01.1982–31.12.1987    University of Tartu, Center of High School Pedagogy, senior researcher
1981–1982    University of Tartu, Faculty of Physics and Chemistry, Assistant (1,00)
01.01.1977–31.12.1980    University of Tartu, Faculty of Physics and Chemistry, post graduate student
01.01.1975–31.12.1977    University of Tartu, Faculty of Physics and Chemistry, research- trainee
 
 
R&D related managerial and administrative work
2013−...    University of Tartu, Head Center of Science Education
2011−...    Univeristy of Tartu, member pf the programme council for PhD in science education
2010−...    ICASE ( International Council for Associations of Science Education), member of executive commitee
2010−...    Univeristy of Tartu, council for Educational degrees, member
2009−...    University of Tartu, Council for Doctoral School in Education, member
2008−...    Archimedes Educational Programmes,expert
2007−...    European Commission, FP6 Science Society expert
2004−...    Memebership of resercah organisations: ESERA
2003−...    From 2003 Member of Curriculum development committtee ( science education)
2003−...    Memeber of Editorial Board: Journal of Baltic Science Education, Science Education International
2002−...    Journal Of Baltic Science Education member of editorial board
1998−...    Memebership of research organisations: NARST
1995−...    NARST (National Association for Resercah in Science Teaching) member
1994−...    Memebership of research organisations: IOSTE
1992−...    Executive Secretary for Estonian Chemistry Teachers Association
2011−2013    ICASE World STE Confernce 2013 member of scientific commiteee
2010−2011    ESERA member of the confernce scientfic comitee
2009−2009    Ministry of Science and Education, Kazasthan, external evaluator in higehr education
2008−2012    European Commission IMI expert
2008−2011    Ministry of Education and Science, member of expert commission
2008−2010    ICASE World Science Education Confernce, charirman of the organising committee
2004−2010    ICASE (International Council for Associations of Science Education) Executive committee,executive secretary
2003−2005    Member on High Level group for EU, Brussels on Increasing Human resources for Science and Technology in Europe.
2003−2007    Head of University of Tartu&UNESCO Asscoiated Center for Science Education and microscience experiments.
2002−2006    IOSTE (International Organisation of Science and Technology Education) Executive committee, Eastern Europe Representative from 2002
1999−2003    ICASE European Conferences April 1999. The Netherlands &Utrecht; July 2000 York, UK; April 2001 Köln, Germany (Organizer and chairperson)
1999−2000    ICASE&CEFIC Conference of Education Industry, York UK chairman from ICASE
1999−2003    UNESCO “ Microscience project” Project coordinator and seminar organizer
1998−2002    Resource person and organiser for many UNESCO and ICASE projects ( Hong Kong 1998, Brussels 1999, Estonia 1996, Thessaloniky 2001 , Johanesbourg 2001)
1998−2004    ICASE (International Council for Associations of Science Education) Executive committee,European rep.
1997−2003    UNESCO &ACS project “Chemistry for Life” workshop in Estonia, June 1997
1996−2000    International In-Service Courses (for Estonaian chemistry teachers)organised:( Hiungary, Uk, Norway, France)
1995−1996    ( Project 2000+: Scientific Literacy for All:Writing Workshop for Eastern European Countries, May 1996

Qualifications

 
 
Honours & awards
2014, Miia Rannikmäe, University of East Finland honorary doctor
2011, Miia Rannikmäe, Univeristy of Tartu badge of distinction
2006, Miia Rannikmäe, Medal of Tartu Univeristy
1977, Miia Rannikmäe, Award from the Academy of Pedagogical Sciences USSR
 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.10. Education
 
 
Additional information
MA in Education
PhD in life science education
University of Tartu ,1996
University of Tartu,2001

Dissertations under supervision

Supervised dissertations

Publications

Category
Year
Publication
 
1.2.
2016
1.2.
2016
1.2.
2016
3.1.
2016
3.1.
2016
1.1.
2015
1.1.
2015
1.2.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.4.
2015
3.4.
2015
1.1.
2014
1.2.
2014
1.2.
2014
1.2.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
1.1.
2013
1.1.
2013
  • Leitud 25 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
MUUMLOLO10019RESTABLISH - Euroopa teadus ja tehnoloogia seoste loomise protsessis tööstuse, kooli ja koduga01.01.201031.03.2014Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond214 535,00 EUR
MUUMBGBG06219EuSTD-web: European Teachers Professional Development for Science Teaching in a Web-based Environment.01.10.200630.09.2009Miia RannikmäeTartu Ülikool29 991,82 EUR
MUUSLOLO09043Keskkonnahariduse koolitusmooduli väljatöötamine ja täiendkoolitus01.04.200901.04.2010Miia RannikmäeTartu Ülikool6 550,94 EUR
MUULLOLO11094Loodus-, ja täppisteaduste ning tehnoloogia (LTT) valdkonna gümnaasiumi valikkursuste õppekomplektid. 1. osa "Loodusteadused, tehnoloogia, ühiskond"18.04.201131.05.2013Miia RannikmäeTartu Ülikool118 257,32 EUR
MUUNLOLO09580Loodusteaduslik kirjaoskus gümnaasiumilõpetajate karjäärivaliku mõjutajana (LoteGüm)01.09.200931.03.2014Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus157 862,00 EUR
SFSF0182529As03Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis01.01.200331.12.2007Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond153 931,20 EUR
SFSF_0182529As03Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis01.01.200331.12.2007Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond0,00 EUR
MUUNBGMR06129Loodusteadusliku ja tehnoloogiaalase hariduse jätkusuutlikkuse tagamine kõigil õppetasanditel.01.05.200630.06.2008Miia RannikmäeTartu Ülikool263 936,83 EUR
MUULSVHI16246Loodusvaldkonna e-hindamise süsteemi arendamine08.06.201630.11.2016Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut14 450,40 EUR
MUUSBGMR05128Mikromeetodi kasutamise tutvustamine eri vanuseastmete loodusainete õpetajatele õpilaste keskkonnateadlikkuse tõstmiseks uurimusliku lähenenemisviisi rakendamisega koolis.01.02.200530.06.2005Miia RannikmäeTartu Ülikool3 195,58 EUR
MUUMLOLH15105RNoorte karjääriteadlikkuse tõstmine teaduse valdkonnas ja selle valiku atraktiivseks muutmine sidusrühmade koostöö abil01.08.201530.11.2018Miia RannikmäeTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus; Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, Ökoloogia ja maateaduste instituut253 750,00 EUR
IUTIUT34-6Nutikad tehnoloogiad ja digitaalne kirjaoskus õppimiskäsituse muutmisel01.01.201531.12.2020Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut222 000,00 EUR
MUUMBGBG06193RPARSEL: Popularity and Relevance in Science Education for Scientific Literacy.01.10.200631.03.2009Miia RannikmäeTartu Ülikool90 480,00 EUR
MUUMLOLO10197RPROFILES - Professional reflection oriented focus on inquiry-based learning and education through science01.12.201031.05.2015Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond248 240,00 EUR
MUULLOLH15073Projekti „Tõenduspõhine uus lähenemine – uus koolikultuur Eestis (TULUKE)“ raames avatud õpperuumi põhimõtetel kujundatud õppekeskkonna uuringu läbiviimine Tartu Hansa Koolis11.05.201530.04.2016Miia RannikmäeTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus; Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, Ökoloogia ja maateaduste instituut8 028,00 EUR
MJDMJD235Promoting multi-faceted approach to teaching and assessment for interdisciplinary science education incorporating cross-curricular topics01.01.201231.12.2014Sheila Gamut OyaoTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond92 900,00 EUR
MUUSBGBG06188Rahvusvahelise loodushariduse sümpoosiumi korraldamine01.05.200631.12.2006Miia RannikmäeTartu Ülikool2 876,02 EUR
SFSF0180178s08Relevantse loodusteadusliku hariduse modelleerimine:probleemide põhise õpetamise-õppimise ja hindamise starteegiad ja mehhanismid multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse saavutamiseks01.01.200831.12.2012Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond0,00 EUR
SFSF0180178As08Relevantse loodusteadusliku hariduse osa teadmistepõhises ühiskonnas:multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise modellleerimine ja rahvusvaheline evalvatsioon01.01.200831.12.2012Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond105 529,91 EUR
MUUNSVHI16281Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum arendamine01.04.201630.09.2018Anzori BarkalajaTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut1 399 948,50 EUR
ETFETF6716Teoreetiliselt põhjendatud mudel teaduse olemuse suhtest loodusteadusliku haridusega koolis: õpetaja osa õpilaste suhtumise kujunemisel loodusteadustega seotud karjääri.01.01.200631.12.2009Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond42 519,15 EUR
MUUSLOLO11007Tiigrihüppe Sihtasutuse LTT valdkonna projektide tulemuslikkuse hindamise uuring01.01.201101.09.2012Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat18 957,00 EUR
MJDMJD34Tööstusettevõtete külastamise mõju õpilaste loodus- ja tehnoloogiaalastele karjäärivalikutele, loodusteaduslikule kirjaoskusele ja arvamustele loodusteadustest: võrdlusmudel loodusetadusliku hariduse kaasaegsetest eesmärkidest08.12.200908.12.2010Minkee KimTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond75 415,75 EUR
MJDMJD32Uurimuslikul õppel põhinevad tegevused: mudel õpetajale vajalikest pädevustest11.12.200910.12.2012Bulent CavasTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond92 702,82 EUR
ETFETF8219Ühiskonna huvigruppide ja arvamusliidrite vaated loodusteadusliku hariduse eesmärkidest ning potentsiaalsest mõjust õpilaste multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujunemisele.01.01.201031.12.2013Miia RannikmäeTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond49 084,64 EUR
  • Leitud 145 kirjet
PublikatsioonKlassifikaatorFail
Teppo, Moonika; Semilarski, Helen; Soobard, Regina; Rannikmäe, Miia (2017). 9. klassi õpilaste huvi eri kontekstis esitatud loodusteaduslike teemade õppimise vastu ja motivatsioon õppida loodusteadusi. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 5 (1), 130−170.1.2.
Zacharia, Zacharias C.; de Jong, Ton (2017). Design and evaluation of a smart device science lesson to improve students’ inquiry skills. Advances in Web-Based Learning – ICWL 2017, 10473: 16th International Conference on Web-Based Learning; Cape Town, South Africa; 20-22 September, 2017. Ed. Haoran Xie; Elvira Popescu; Gerhard Hancke; Baltasar Fernández Manjón. Springer International Publishing, 23−32. (Lecture Notes in Computer Science).10.1007/978-3-319-66733-1.3.1.
Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia (2017). Motivational Science Teaching Using a Context- Based Approach. In: Akpan, Ben (Ed.). Science Education: a Global Perspective (189−218). the Netherlands: Springer.3.1.
Rannikmäe, Miia; Holbrook, Jack; Cavas, Bulent (2017). Promoting twenty first century skills development among international adult learners. In: Fehring, Heather; Rodrigues, Susan (Ed.). Teaching, Coaching and Mentoring Adult Learners: Lessons for Profefssionalism and partnership (138−146). London/New York: Routledge Taylor & Francis Ltd.3.1.
Laius, A.; Post, A.; Rannikmäe, M. (2016). Assessment of scientific literacy of Estonian gymnasium students during the operation of competence-based science curriculum. Universal Journal of Educational Research, 4 (5), 1142−1147.1.2.
Laius, Anne; Post, Aveliis; Rannikmäe, Miia (2016). Determining support of Estonian stakeholders for a new competence-based science education curriculum. International Journal of Education and Information Technologies, 10, 14−24.1.2.
Kotkas, Tormi; Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia (2016). Identifying Characteristics of Science Teaching/Learning Materials Promoting Students’ Intrinsic Relevance. Science Education international, 27 (2), 194−216.1.2.
Siiman, L. A.; Mäeots, M.; Pedaste, M.; Simons, R.-J.; Leijen, Ä.; Rannikmäe, M.; Võsu, K.; Timm, M. (2016). An Instrument for Measuring Students’ Perceived Digital Competence According to the DIGCOMP Framework. In: Zaphiris, P.; Ioannou, A. (Ed.). Learning and Collaboration Technologies (233−244). Springer.10.1007/978-3-319-39483-1.3.1.
Reiska, Priit; Möllits, Aet; Rannikmäe, Miia (2016). Enhancing the Value of Active Learning programs for Students’ Knowledge Acquisition by Using the Concept Mapping Method. In: Canas, A; Reiska, P; Novak, J. (Ed.). Innovating with Concept Mapping (83−97). Springer. (Communications in Computer and Information Science).3.1.
Rannikmäe, Miia (2016). Some Crucial Areas in Science Education Research Corresponding to the Needs of the Contemporary Society. Journal of Baltic Science Education, 15 (1), 4−6.6.8.
Oyao, S.; Jack Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Pagunsan, M. (2015). A Competence-based Science Learning Framework illustrated through the Study of Natural Hazards and Disaster Risk Reduction. International Journal of Science Education, 37 (14), 2237−2263.10.1080/09500693.2015.1075076.1.1.
Vaino, Toomas; Vaino, Katrin; Rannikmäe, Miia; Holbrook, Jack (2015). Factors explaining gymnasium students’ technology related career orientations. Journal of Baltic Science Education, 14 (6), 706−722.1.1.
Soobard, R., Rannikmäe, M. (2015). Examining curriculum related progress using a context-based test instrument – a comparison of Estonian grade 10 and 11 students. Science Education International, 26 (3), 263−283.1.2.
Laius, A.; Post, A.; Rannikmäe, M. (2015). Identifying Estonian Stakeholder Views as the Bases for Designing Science Teachers’ in-Service Course which Support Promotion of Competence Based Curriculum Goals. Science Education International, 26 (11), 62−71.1.2.
Laius, A.; Valdmann, A.; Rannikmäe, M. (2015). A Comparison of Transferable Skills Development in Estonian School Biology at Gymnasium Level. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education, Las Vegas, USA, 12-14 July 2014. Elsevier, 320−324.10.1016/j.sbspro.2015.02.349.3.1.
Kask, Klaara; Ploomipuu, Inga; Rannikmäe, Miia (2015). Changes in cognitive skills during a gymnasium chemistry course. Procedia-Social and Behavioral Journal, 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education. Elsevier, 367−371.3.1.
Vaino, Toomas; Vaino, Katrin; Rannikmäe, Miia (2015). Enhancing students’ interests in science and technology related careers through a specially designed optional course. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education, Las Vegas, 12-14 July 2014. Elsevier, 331−335.10.1016/j.sbspro.2015.02.352.3.1.
Ait, Kerti; Rannikmäe, Miia; Soobard, Regina; Reiska, Priit; Holbrook, Jack (2015). Students' self-efficacy and values based on a 21st century vision of scientific literacy. Procedia-Social and Behavioral Journal, 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education. Elsevier, 491−495.10.1016/j.sbspro.2015.02.403.3.1.
Soobard, R.; Rannikmäe, M.; Reiska, P. (2015). Upper Secondary Schools Students’ progression in operational scientific skills – a comparison between grade 10 and 12. 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education, Las Vegas, USA, 12-14 July 2014. 295−299.10.1016/j.sbspro.2015.02.342.3.1.
Reiska, Priit; Soika, Katrin; Möllits, Aet; Rannikmäe, Miia; Soobard, Regina (2015). Using Concept Mapping method for assessing students’ Scientific Literacy. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education, Las Vegas, USA, 12-14 July 2014. 352−357.10.1016/j.sbspro.2015.02.357.3.1.
Laius, Anne; Rannikmäe, Miia (2015). Assessment of Competence gain of Estonian Gymnasium Students during the Operation of New Competence-Based Science Curriculum. ESERA 2015: The 11th biannual Conference of the European Science Education Research Association ESERA 2015, Helsingi, 31.08 - 04.09.2015. 3.4.
Laius, A.; Kotkas, T.; Rannikmäe, M. (2015). Determining the Opinions of Estonian Stakeholders about 21st Century Skills – As Part of The Profiles’ Delphi Study. Science with and for Society: II IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020, Istanbul – TURKEY, 24-26 April 2015. Ed. Bulent CAVAS & Gultekin CAKMAKCI. Istanbul, Turkey: IOSTE, 103−103.3.4.
Kask, Klaara; Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia (2015). Students' Evaluation of the use of PROFILES Modules to Promote the Learning of Competences. Science with and for Society: II IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020, Istanbul – TURKEY, 24-26 April 2015. Ed. Bulent CAVAS & Gultekin CAKMAKCI. Istanbul, Turkey: IOSTE, 104−105.3.4.
Soobard, R.; Rannikmäe, M. (2014). UPPER SECONDARY STUDENTS` SELF-PERCEPTIONS OF BOTH THEIR COMPETENCE IN PROBLEM SOLVING, DECISION MAKING AND REASONING WITHIN SCIENCE SUBJECTS AND THEIR FUTURE CAREERS. Journal of Baltic Science Education, 13 (4), 544−558.1.1.
Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Valdmann, A. (2014). Identifying teacher needs for promoting Education through Science as a paradigm shift in Science Education. Science Education International, 25, 2, 4−42.1.2.
  • Leitud 30 kirjet
PealkiriJuhendatavKraadJuhendajaKaitsmise staatusKaitsmise aastaAsutus
Koolituskursuse mõju keskkonnaalaste otsuste põhjendamisele (klassiõpetaja ja loodusteaduste õpetaja koolituse näitel)Margit Tellermagistrikraad (teaduskraad)Miia RannikmäeKaitstud2005Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
7. klassi õpilaste huvi loodusteaduslike teemade vastu ning nende karjäärieelistusedSemilarski, HelenmagistrikraadMiia Rannikmäe; Regina SoobardKaitstud2016Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond
A case study approach to effect change of chemistry teacher beliefs for enhancing students scientific literacyVaino, KatrindoktorikraadJack Holbrook; Miia RannikmäeKaitstud2013Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond
A longitudinal study of science teacher change and its impact on student change in scientific creativity and socio-scientific reasoning skillsLaius, AnnedoktorikraadMiia RannikmäeKaitstud2011Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
A study of gymnasium students’ scientific literacy development based on determinants of cognitive learning outcomes and self-perceptionSoobard, ReginadoktorikraadMiia Rannikmäe; Jari LavonenKaitstud2015Tartu Ülikool
A study of science teacher development towards open inquiry teaching through an intervention programmeKask, KlaaradoktorikraadMiia RannikmäeKaitstud2009Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond
Change of students` levels of scientific literacy during gymnasium studies as an indicator of achievement of 21st century skillsInga PloomipuudoktorikraadMiia Rannikmäe; Jack HolbrookJuhendamiselTartu Ülikool
Development of learning attitudes in the context of digital literacyAdov, LiinadoktorikraadÄli Leijen; Margus Pedaste; Olev Must; Miia RannikmäeJuhendamiselTartu Ülikool
Grade nine students' opinions relating to the relevance of science educationTeppo, Moonikamagistrikraad (teaduskraad)Miia RannikmäeKaitstud2004Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
Gümnaasiumiõpilaste hinnangud 21.sajandil vajalikele oskusteleLattik, TeelemagistrikraadMiia RannikmäeKaitstud2014Tartu Ülikool
Keemia ja füüsikaõpetajate seire õppekava eesmärkide realiseerimisel.Aigi Kikkasmagistrikraad (teaduskraad)Miia RannikmäeKaitstud2001Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
Loodusainete relevantne õpetamine: kontekstualiseerimise protsessi mudeli evalvatsioonAit, KertidoktorikraadMiia Rannikmäe; Jack HolbrookJuhendamiselTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Loodusainete õpetajate valmisolek paradigmaatilisteks muutusteksPlaks, VirgimagistrikraadMiia RannikmäeKaitstud2007Tartu Ülikool
Loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamine täiendavate õppematerjalide kaudu. Helina Otsnikmagistrikraad (teaduskraad)Miia RannikmäeKaitstud1988Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
Mapping an STL Approach for the Teaching of Organic at Gymnasium LevelTempel, ErkkidoktorikraadMiia RannikmäeJuhendamiselTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond
Meedias ilmunud artiklite mõistmine kui loodusteadusliku kirjaoskuse komponentSamel, MaarjamagistrikraadMiia RannikmäeKaitstud2009Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond
Mõistestruktuuride mõju bioloogiateadmiste omandamisele. Anu Partsmagistrikraad (teaduskraad)Miia RannikmäeKaitstud2000Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
Promoting science-related career awareness at gymnasium level - the impact of innovative classroom teaching approaches and mobile science popularising activitiesSemilarski, HelendoktorikraadMiia Rannikmäe; Regina Soobard; Anne LaiusJuhendamiselTartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond
Põhikooli lõpuklasside õpilaste arusaamad teaduse olemusestErits, AvomagistrikraadMiia RannikmäeKaitstud2008Tartu Ülikool
Põhikooli õpilaste arusaamad energia mõistestMerle Kaljusmaamagistrikraad (teaduskraad)Miia RannikmäeKaitstud2003Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
Reasoning Strategies and Mechanisms Within the Context of Studient Relevant Socioscientific IssuesValdmann, AnadoktorikraadMiia Rannikmäe; Jack HolbrookJuhendamiselTartu Ülikool
Relevantsete õpetamise strateegiate mõju evalveerimine loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise protsessisVaino, ToomasdoktorikraadMiia Rannikmäe; Katrin VainoJuhendamiselTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Scientific literacy- a factor that impacts students' future career aspirationsPost, AveliisdoktorikraadAnne Laius; Miia RannikmäeJuhendamiselTartu Ülikool
The Impact of Science Education on Promoting Employability SkillsKotkas, TormidoktorikraadMiia Rannikmäe; Jack HolbrookJuhendamiselTartu Ülikool
The impact of secondary schooling on the views of the nature of science held by post secondary non science major students and their resilience to change from higher learning Rannikmäe, ArnedoktorikraadMiia RannikmäeJuhendamiselTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus