Regina Soobard

30.12.1984
regina.soobard@ut.ee

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
01.09.2016–30.11.2018    Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, loodusteaduste õpetaja magistriõppekava programmijuht
01.01.2016–30.11.2018    Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, Ökoloogia ja maateaduste instituut, loodusteadusliku hariduse teadur (1,00)
01.12.2015–31.12.2015    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus, loodusteadusliku hariduse teadur (1,00)
2013–2015    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus, programmijuht õppekaval "Gümnaasiumi loodusteaduste õpetaja" (0,50)
2009–2013    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus, spetistlist (0,50)
 
 
Haridustee
2009–2015    Tartu Ülikool doktoriõpe loodusteaduslik haridus
2007–2009    Tartu Ülikool magistriõpe geograafiaõpetaja
2004–2007    Tartu Ülikool bakalaureuseõpe geograafia
 
 
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
2014−...    OECD/PISA võrdlusuuringu loodusvaldkonna ekspert Eestis
2012−...    European Science Education Research Association (ESERA) liige
2011−...    National Association of Research in Science Teaching (NARST) liige
2015−2015    6th Eurovariety in Chemistry Education 2015 konverentsi kohaliku organiseerimiskomitee liige
2010−2010    ICASE III rahvusvahelise loodusteadusliku ja tehnoloogiahariduse konverentsi organiseerimiskomisjoni liige

Kvalifikatsioon

 
 
Teaduspreemiad ja tunnustused
2014, Regina Soobard, DoRa T6 stipendium (Doktorantide semester välismaal)
2013, Regina Soobard, DoRa T6 stipendium (Doktorantide semester välismaal)
 
 
Teadustöö põhisuunad
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.10. Kasvatusteadused; CERCS ERIALA: S270 Pedagoogika ja didaktika; PÕHISUUND: Loodusteaduslik haridus

Lõppenud projektid

Juhendatud väitekirjad

Publikatsioonid

Klass
Aasta
Publikatsioon
 
1.2.
2017
2.5.
2016
1.2.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
1.1.
2014
3.1.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
1.2.
2011
3.4.
2010

Regina Soobard

30.12.1984
regina.soobard@ut.ee

Career

Institution and occupation
01.09.2016–30.11.2018    University of Tartu, Faculty of Science and Technology, Programme Director
01.01.2016–30.11.2018    University of Tartu, Faculty of Science and Technology, Institute of Ecology and Earth Sciences, Research Fellow of Science Education (1,00)
01.12.2015–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Science Education Department, Research Fellow of Science Education (1,00)
2013–2015    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Science Education Department, Administrator (0,50)
2009–2013    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Science Education Department, specialist (0,50)
 
 
Education
2009–2015    University of Tartu Ph.D. study Science Education
2007–2009    University of Tartu master study Teacher of Geography
2004–2007    University of Tartu geography
 
 
R&D related managerial and administrative work
2014−...    OECD/PISA study science expert in Estonia
2012−...    European Science Education Research Association (ESERA) member
2011−...    National Association of Research in Science Teaching (NARST) member
2015−2015    Member of local organising committe of 6th Eurovariety in Chemistry Education 2015
2010−2010    Member of organising committe of ICASE 2010, 3rd Conference of Science and Technology Education " Innovation in Science and Technology Education: Research, Policy, Practice", Tartu, Estonia, June 28 - July 2

Qualifications

 
 
Honours & awards
2014, Regina Soobard, DoRa T6 grant (Semester abroad for doctoral students)
2013, Regina Soobard, DoRa T6 grant (Semester abroad for doctoral students)
 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.10. Education; CERCS SPECIALTY: S270 Pedagogy and didactics ; SPECIALITY: Science education
 
 

Completed projects

Supervised dissertations

Publications

Category
Year
Publication
 
1.2.
2017
2.5.
2016
1.2.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
1.1.
2014
3.1.
2014
3.2.
2014
3.2.
2014
1.2.
2011
3.4.
2010
  • Leitud 8 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
MUULSVHI16246Loodusvaldkonna e-hindamise süsteemi arendamine08.06.201630.11.2016Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut14 450,40 EUR
IUTIUT34-6Nutikad tehnoloogiad ja digitaalne kirjaoskus õppimiskäsituse muutmisel01.01.201531.12.2020Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut222 000,00 EUR
MUUMLOLO10197RPROFILES - Professional reflection oriented focus on inquiry-based learning and education through science01.12.201031.05.2015Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond248 240,00 EUR
SFSF0180178As08Relevantse loodusteadusliku hariduse osa teadmistepõhises ühiskonnas:multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise modellleerimine ja rahvusvaheline evalvatsioon01.01.200831.12.2012Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond105 529,91 EUR
MUUNSVHI16281Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum arendamine01.04.201630.09.2018Anzori BarkalajaTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut1 399 948,50 EUR
ETFETF6716Teoreetiliselt põhjendatud mudel teaduse olemuse suhtest loodusteadusliku haridusega koolis: õpetaja osa õpilaste suhtumise kujunemisel loodusteadustega seotud karjääri.01.01.200631.12.2009Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond42 519,15 EUR
MUUSLOLO11007Tiigrihüppe Sihtasutuse LTT valdkonna projektide tulemuslikkuse hindamise uuring01.01.201101.09.2012Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat18 957,00 EUR
ETFETF8219Ühiskonna huvigruppide ja arvamusliidrite vaated loodusteadusliku hariduse eesmärkidest ning potentsiaalsest mõjust õpilaste multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujunemisele.01.01.201031.12.2013Miia RannikmäeTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond49 084,64 EUR
  • Leitud 12 kirjet
PublikatsioonKlassifikaatorFail
Teppo, Moonika; Semilarski, Helen; Soobard, Regina; Rannikmäe, Miia (2017). 9. klassi õpilaste huvi eri kontekstis esitatud loodusteaduslike teemade õppimise vastu ja motivatsioon õppida loodusteadusi. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 5 (1), 130−170.1.2.
Jürimäe,Maria; Soobard, Regina; Kamp, Ulla; Vaino,Katrin; Herodes, Regina; Kotkas, Tormi; Raudsepp, Anu; Rannikmäe, Miia; Luisk, Ülle (2016). Erinevate OECD riikide hindamis- ja tagasisidestamissüsteemide analüüs Rootsi, Taani, Hollandi, Austraalia, Inglismaa ja Šotimaa näitel. 1−315.2.5.
Soobard, R., Rannikmäe, M. (2015). Examining curriculum related progress using a context-based test instrument – a comparison of Estonian grade 10 and 11 students. Science Education International, 26 (3), 263−283.1.2.
Ait, Kerti; Rannikmäe, Miia; Soobard, Regina; Reiska, Priit; Holbrook, Jack (2015). Students' self-efficacy and values based on a 21st century vision of scientific literacy. Procedia-Social and Behavioral Journal, 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education. Elsevier, 491−495.10.1016/j.sbspro.2015.02.403.3.1.
Soobard, R.; Rannikmäe, M.; Reiska, P. (2015). Upper Secondary Schools Students’ progression in operational scientific skills – a comparison between grade 10 and 12. 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education, Las Vegas, USA, 12-14 July 2014. 295−299.10.1016/j.sbspro.2015.02.342.3.1.
Reiska, Priit; Soika, Katrin; Möllits, Aet; Rannikmäe, Miia; Soobard, Regina (2015). Using Concept Mapping method for assessing students’ Scientific Literacy. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 177: Global Conference on Contemporary Issues in Education, Las Vegas, USA, 12-14 July 2014. 352−357.10.1016/j.sbspro.2015.02.357.3.1.
Soobard, R.; Rannikmäe, M. (2014). UPPER SECONDARY STUDENTS` SELF-PERCEPTIONS OF BOTH THEIR COMPETENCE IN PROBLEM SOLVING, DECISION MAKING AND REASONING WITHIN SCIENCE SUBJECTS AND THEIR FUTURE CAREERS. Journal of Baltic Science Education, 13 (4), 544−558.1.1.
Soobard, R.; Rannikmäe, M.; Reiska, P. (2014). UPPER SECONDARY STUDENTS’ PROGRESS IN OPERATIONAL SCIENTIFIC LITERACY SKILLS COMPARED TO THEIR SELF-PERCEPTIONS AGAINST THE SAME SKILLS. Proceedings of ICERI2014 Conference: ICERI2014 Conference 17th-19th November 2014, Seville, Spain. IATED, 1296−1302.3.1.
Rannikmäe, M.; Soobard, R.; Teppo, M.; Valdmann, A.; Holbrook, J. (2014). Kontekstipõhine õpetamine. Rannikmäe, M.; Soobard, R. (Toim.). PARADIGMAATILISED SUUNDUMUSED LOODUSAINETE ÕPETAMISEL ÜLDHARIDUSKOOLIS (62−70).. Tartu, Eesti: Eesti Ülikoolide Kirjastus.3.2.
Rannikmäe, M.; Soobard, R. (2014). Loodusteaduslik ja tehnoloogia-alane kirjaoskus ja selle erinevad tasemed. Rannikmäe, M.; Soobard, R. (Toim.). PARADIGMAATILISED SUUNDUMUSED LOODUSAINETE ÕPETAMISEL ÜLDHARIDUSKOOLIS (11−20).. Tartu, Eesti: Eesti Ülikoolide Kirjastus.3.2.
Soobard, R.; Rannikmäe, M. (2011). Assessing student’s level of scientific literacy using interdisciplinary scenarios. Science Education International, 22 (2), 133−144.1.2.
Soobard, R.; Rannikmäe, M.; Lavonen, J. (2010). Monitoring High School Students` Scientific Literacy through Earth Science Related Issues. Innovation in Science and Technology Education: Research, Policy, Practice: ICASE 2010; Tartu, Estonia; June 28-July2. Ed. Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Soobard, R.; Cavas, B.; Kim, M. Tartu: Ecoprint AS, 296−298.3.4.
  • Leitud 9 kirjet
PealkiriJuhendatavKraadJuhendajaKaitsmise staatusKaitsmise aastaAsutus
7. klassi õpilaste huvi loodusteaduslike teemade vastu ning nende karjäärieelistusedSemilarski, HelenmagistrikraadMiia Rannikmäe; Regina SoobardKaitstud2016Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond
Eesti, Soome ja USA 15-aastaste õpilaste karjäärieelistuste ja loodusteadusliku kirjaoskuse tasemete võrdlus PISA 2015 uuringu näitelLisete ValsmagistrikraadRegina SoobardJuhendamiselTartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond
Kohaliku toidu eelised ja probleemid ning tarbimisvalikute kriteeriumid kooliõpilastelSinikas, HelenmagistrikraadRegina Soobard; Urmas KokassaarKaitstud2013Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Kontekstipõhiste ülesannete kasutamine geograafia tunnis 11. klassi näitelTõnts, TiiamagistrikraadRegina SoobardKaitstud2013Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Loodusteaduslikku kirjaoskust kujundavate ülesannete koostamine gümnaasiumiõpilastele geograafia kontekstisAndresson, MartmagistrikraadRegina SoobardKaitstud2014Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Mooduli „Paberitööstus – kas see on probleem ka Eestis?“ kohandamine kasutamiseks põhikooli ja gümnaasiumi geograafiatundides Luks, GerlimagistrikraadRegina SoobardKaitstud2014Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Promoting science-related career awareness at gymnasium level - the impact of innovative classroom teaching approaches and mobile science popularising activitiesSemilarski, HelendoktorikraadMiia Rannikmäe; Regina Soobard; Anne LaiusJuhendamiselTartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond
Õpilaste arusaamad teaduse ja tehnoloogia olemusest, enda 21. sajandi oskustest ning uskumustest looduskatastroofide kontekstisLemba, PreedikmagistrikraadRegina SoobardKaitstud2015Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Õppematerjal gümnaasiumi III kursuse „Loodusvarad ja nende kasutamine“ taastuvenergia teemade juurdeLepp, MallemagistrikraadRegina SoobardKaitstud2017Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus