Moonika Teppo

23.08.1979
737 5082
moonika.teppo@ut.ee
Keelteoskus: Eesti keel – emakeel, inglise keel – kesktase, soome keel – algtase, vene keel - algtase

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
01.09.2016–31.08.2017    Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, Ökoloogia ja maateaduste instituut, teadur (0,75)
15.01.2016–31.08.2016    Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, gümnaasiumi loodusteaduste õpetaja magistriõppekava programmijuht
01.01.2016–14.01.2016    Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, bioloogia- ja geograafiaõpetajate programmijuht (0,50)
01.01.2016–31.08.2016    Tartu Ülikool, Loodus- ja täppisteaduste valdkond, Ökoloogia ja maateaduste instituut, spetsialist (0,50)
01.09.2015–31.12.2015    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus, spetsialist (0,50)
01.01.2014–31.08.2015    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus, loodusteadusliku hariduse teadur (0,50)
01.09.2012–31.12.2013    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, loodusteadusliku hariduse teadur (0,50)
01.04.2010–31.08.2012    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, teadur (0,50)
01.01.2010–31.03.2010    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, teadur (0,10)
01.12.2009–31.12.2009    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, teadur (0,50)
01.09.2009–30.11.2009    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, teadur (0,10)
01.04.2009–31.08.2009    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, loodusteaduste hariduse teadur (0,10)
01.04.2008–31.12.2015    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, bioloogia- ja geograafiaõpetajate programmijuht (0,50)
01.01.2008–31.03.2009    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, loodusteaduste hariduse teadur (0,50)
01.09.2006–31.12.2007    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Bioloogia-geograafiateaduskonna dekanaat, loodusteaduste hariduse teadur (0,50)
01.07.2006–31.08.2006    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Molekulaar- ja rakubioloogia instituut, erakorraline teadur (0,50)
01.02.2006–30.06.2006    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Molekulaar- ja rakubioloogia instituut, erakorraline teadur (0,10)
01.07.2005–31.01.2006    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Molekulaar- ja rakubioloogia instituut, erakorraline teadur (0,50)
01.02.2005–30.06.2005    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Molekulaar- ja rakubioloogia instituut, erakorraline teadur (0,10)
2005–2008    Miina Härma Gümnaasium, Inimese- ja loodusõpetuse õpetaja (0,40)
2004–2005    Tartu Kunstigümnaasium, Loodusõpetuse ja füüsika õpetaja (0,40)
2003–2004    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Projektijuht (0,50)
2001–2004    Tartu Tamme Gümnaasium, Loodusõpetuse ja keemiaõpetaja (0,50)
 
 
Haridustee
2004–2012    Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, loodusteadusliku hariduse doktoriõpe
2001–2004    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, magistrikraad (MSc) bioloogia didaktika erialal
1997–2001    Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, loodusteaduste (bioloogia, geograafia, keemia, loodusõpetuse, inimeseõpetuse) õpetaja põhikoolis, diplom
1986–1997    Jõgeva Gümnaasium
 
 
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
2004−...    IOSTE (International Association of Science and Technology Education) liige
2002−...    EKL (Eesti Keemiaõpetajate Liidu) liige
2015−2015    6th Eurovariety in Chemistry Education 2015 konverentsi korraldmises osalemine (Tartu)
2010−2010    3. Maailma Loodusteadusliku ja Tehnoloogiahariduse konverentsi (ICASE 2010) korralduskomitee liige
2008−2008    Avatud Eesti Fondi ja Sotsiaalministeeriumi poolt finantseeritud projekti "Sooline võrdõiguslikkus loodusteaduste õppimisel ja õpetamisel" projektijuht
2006−2008    ESF meetmed 1.1 projekti "Loodusteadusliku ja tehnoloogiaalase hariduse jätkusuutlikkuse tagamine kõigil õppetasanditel" projektijuhi assistent
2006−2011    NARST (National Association of Research in Science Teaching) liige
2006−2009    EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) liige
2006−2006    5. IOSTE Ida- ja Kesk-Euroopa sümpoosiumi korralduskomitee liige
2005−2010    ESERA (European Science Education Research Association) liige

Lõppenud projektid

Juhendatud väitekirjad

Publikatsioonid

Klass
Aasta
Publikatsioon
 
1.2.
2017
2.4.
2014
1.2.
2010
5.2.
2010
3.1.
2008
3.2.
2007
5.2.
2007
1.2.
2006
3.4.
2006
3.4.
2006
3.5.
2006
3.5.
2006
3.2.
2005
5.2.
2005
5.2.
2004
1.2.
2003
3.4.
2003
6.2.
2002

Moonika Teppo

23.08.1979
737 5082
moonika.teppo@ut.ee
Languages: Estonian - Mother tongue, English - Fluent, Finnish - Basic, Russian - Basic

Career

Institution and occupation
01.09.2016–31.08.2017    University of Tartu, Faculty of Science and Technology, Institute of Ecology and Earth Sciences, Research Fellow (0,75)
15.01.2016–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Science and Technology, Programme Director
01.01.2016–14.01.2016    University of Tartu, Faculty of Science and Technology, Programme Leader for the Curricula of Biology and Geography Teachers (0,50)
01.01.2016–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Science and Technology, Institute of Ecology and Earth Sciences, Specialist (0,50)
01.09.2015–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Science Education Department, Specialist (0,50)
01.01.2014–31.08.2015    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Science Education Department, Research Fellow of Science Education (0,50)
01.09.2012–31.12.2013    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Research Fellow of Science Education (0,50)
01.04.2010–31.08.2012    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Research Fellow (0,50)
01.01.2010–31.03.2010    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Research Fellow (0,10)
01.12.2009–31.12.2009    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Research Fellow (0,50)
01.09.2009–30.11.2009    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Research Fellow (0,10)
01.04.2009–31.08.2009    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Research Fellow (0,10)
01.04.2008–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Programme Leader for the Curricula of Biology and Geography Teachers (0,50)
01.01.2008–31.03.2009    University of Tartu, Faculty of Science and Technology (old), Dean's Office, Research Fellow (0,50)
01.09.2006–31.12.2007    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Dean's Office, Research Fellow (0,50)
01.07.2006–31.08.2006    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Institute of Molecular and Cell Biology, Research Fellow extraordinarius (0,50)
01.02.2006–30.06.2006    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Institute of Molecular and Cell Biology, Research Fellow extraordinarius (0,10)
01.07.2005–31.01.2006    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Institute of Molecular and Cell Biology, Research Fellow extraordinarius (0,50)
01.02.2005–30.06.2005    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Institute of Molecular and Cell Biology, Research Fellow extraordinarius (0,10)
2005–2008    Miina Härma Gymnaasium, Teacher (0,40)
2004–2005    Tartu Art Gymnasium, Teacher (0,40)
2003–2004    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Project manager (0,50)
2001–2004    Tartu Tamme Gymnasium, Teacher (0,50)
 
 
Education
2004–2012    University of Tartu, Faculty of Science and Technology, PhD student
2001–2004    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, MSc in biology didactics
1997–2001    University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Diploma in Science Teacher in Basic School
1986–1997    Jõgeva Gymnasium
 
 
R&D related managerial and administrative work
2004−...    IOSTE (International Association of Science and Technology Education) member
2002−...    EACT (Association of Estonian Chemistry Teachers) member
2015−2015    Participation of organizing the 6th Eurovariety in Chemistry Education 2015 conference in Tartu
2010−2010    3rd Conference of ICASE 2010, member of local organizing committee
2008−2008    Project "Gender equality in teaching and learning science" financed by Open Estonia Foundation and Ministry of Social Affaairs, project manager
2006−2008    European Union’s Structural Funds measure 1.1 project "Science and technology education for sustainability at all levels of learning" project assistant
2006−2011    NARST (National Association of Research in Science Teaching) member
2006−2009    EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) member
2006−2006    5th IOSTE Eastern and Central European Symposium, memeber of organizing commitee
2005−2010    ESERA (European Science Education Research Association) member

Completed projects

Supervised dissertations

Publications

Category
Year
Publication
 
1.2.
2017
2.4.
2014
1.2.
2010
5.2.
2010
3.1.
2008
3.2.
2007
5.2.
2007
1.2.
2006
3.4.
2006
3.4.
2006
3.5.
2006
3.5.
2006
3.2.
2005
5.2.
2005
5.2.
2004
1.2.
2003
3.4.
2003
6.2.
2002
  • Leitud 11 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
MUUMLOLO10019RESTABLISH - Euroopa teadus ja tehnoloogia seoste loomise protsessis tööstuse, kooli ja koduga01.01.201031.03.2014Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond214 535,00 EUR
MUULLOLO11094Loodus-, ja täppisteaduste ning tehnoloogia (LTT) valdkonna gümnaasiumi valikkursuste õppekomplektid. 1. osa "Loodusteadused, tehnoloogia, ühiskond"18.04.201131.05.2013Miia RannikmäeTartu Ülikool118 257,32 EUR
MUUNLOLO09580Loodusteaduslik kirjaoskus gümnaasiumilõpetajate karjäärivaliku mõjutajana (LoteGüm)01.09.200931.03.2014Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus157 862,00 EUR
SFSF0182529As03Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis01.01.200331.12.2007Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond153 931,20 EUR
SFSF_0182529As03Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis01.01.200331.12.2007Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond0,00 EUR
IUTIUT34-6Nutikad tehnoloogiad ja digitaalne kirjaoskus õppimiskäsituse muutmisel01.01.201531.12.2020Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut222 000,00 EUR
MUUMLOLO10197RPROFILES - Professional reflection oriented focus on inquiry-based learning and education through science01.12.201031.05.2015Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond248 240,00 EUR
SFSF0180178As08Relevantse loodusteadusliku hariduse osa teadmistepõhises ühiskonnas:multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise modellleerimine ja rahvusvaheline evalvatsioon01.01.200831.12.2012Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond105 529,91 EUR
ETFETF6716Teoreetiliselt põhjendatud mudel teaduse olemuse suhtest loodusteadusliku haridusega koolis: õpetaja osa õpilaste suhtumise kujunemisel loodusteadustega seotud karjääri.01.01.200631.12.2009Miia RannikmäeTartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond42 519,15 EUR
MUUSLOLO11007Tiigrihüppe Sihtasutuse LTT valdkonna projektide tulemuslikkuse hindamise uuring01.01.201101.09.2012Miia RannikmäeTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat18 957,00 EUR
ETFETF8219Ühiskonna huvigruppide ja arvamusliidrite vaated loodusteadusliku hariduse eesmärkidest ning potentsiaalsest mõjust õpilaste multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujunemisele.01.01.201031.12.2013Miia RannikmäeTartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond49 084,64 EUR
  • Leitud 18 kirjet
PublikatsioonKlassifikaatorFail
Teppo, Moonika; Semilarski, Helen; Soobard, Regina; Rannikmäe, Miia (2017). 9. klassi õpilaste huvi eri kontekstis esitatud loodusteaduslike teemade õppimise vastu ja motivatsioon õppida loodusteadusi. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 5 (1), 130−170.1.2.
Vaino, Katrin; Teppo, Moonika (2014).

Enhancing students' interest and motivation in learning science

. M. Rannikmäe; R. Soobard (Toim.). Paradigmaatilised suundumused loodusainete õpetamisel üldhariduskoolis (49−61). Tartu: Eesti Ülikoolide Kirjastus.
2.4.
Rannikmäe, Miia; Teppo, Moonika; Holbrook, Jack (2010). Popularity and Relevance of Science Education Literacy: Using a Context-based Approach. Science Education International, 21 (2), 116−125.1.2.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2010). Estonian Grade Nine Students' Interest towards Learning Science at School. Innovation in Science and Technology Education: Research, Policy, Practice: 3rd World Conference on Science and Technology Education (ICASE 2010); Estonia, Tartu; June 28-July 2, 2010. Ed. Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Soobard, R.; Cavas, B.; Kim, M. Tartu, 202−204.5.2.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2008). Paradigm Shift for Teachers: More Relevant Science Teaching. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post-Soviet Societies (25−46).. Saksamaa: Peter Lang Verlag.3.1.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2007). Options of 9th grade Estonian Students regarding their Choice of Career, especially in Becoming a Scientist. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M. (Ed.). 5th IOSTE Eastern and Central European Symposium: Europe Needs More Scientists – the Role of Eastern and Central European Science Educators (45−54).. Tartu, Estonia: Tartu Ülikool.3.2.
Gräberg, W.; Holbrook, J.; Szybek, P.; Bolte, C.; Teppo, M.; Rannikmäe, M.; Michelsen, C.; Lindner, M. (2007). The PARSEL project - Popularity and Relevance of Science Education and Scientific Literacy. Proceedings of ESERA 2007 International Conference: ESERA 2007 International Conference, Malmö, Sweden, August 21-25. Malmö, 53−55.5.2.
Teppo, M.; Rannikmäe, M.; Holbrook, J. (2006). Bridging the gap between research and practice - what do teachers find useful from a research report? Journal of Science Education, 2 (7), 78−82.1.2.
Teppo, M. (2006). Model of relevant science education and factors influencing it. ESERA Summer School 2006; Braga, Portugal; 15-22 July 2006. Ed. Carvalho, G.S.; Alves ,G.; Pinto, M.; Costa, T. Portugal, 55−58.3.4.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2006). Towards a model of relevance in sciene education: categorization of Estonian grade nine students' opinions about school science. In: Yoong, S.; Mokhtar Ismail; Ahmad Nurulazam Md. Zin; Saleh, F.; Fook, F.S.; Lim Chap Sam, M. (Ed.). XII International Organisation for Science and Technology Education Symposium (XII IOSTE 2006), Universiti Sains Malaysia: Science and Technology Education in the Service of Humankind; Penang, Malayisia; 30th July - 4th August 2006 (393−398).. Zillion Circle (M) Sdn. Bhd. .3.4.
Teppo, M. (2006). Bridging the Cap between Research and Practice - Science Teachers Views on an International Research Raport. 9th Conference of EARLI's JURE: Models and Learning: Theory, Design and Application. 30th June - 4th July 2006, Tartu, Estonia. Tartu: Tartu Ülikool, 95.3.5.
Teppo, Moonika (2006). Eesti kooliõpilaste ettekujutus teadustööst ja teadlase elukutsest. Uuringu ROSE (Relevance of Science Education) tulemused. Puura, Väino; Kärner, Anita; Voolaid, Ene; Saluveer, Madis (Toim.). Eesti doktoriõppe kvaliteedi, tulemuslikkuse ja jätkusuutlikkuse tagamise süsteem. Ettekanded ja uurimused (61−69).. Tartu, Eesti: Tartu Ülikool.3.5.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2005). 9. klassi õpilaste huvid loodusteaduste õppimisel. Henno, I. (Toim.). Loodusainete õpetamisest koolis (63−67).. Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus.3.2.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2005). Possibilities for making school science relevant for students. In: Proceedings of ESERA Contributions of Research to Enhancing Students Interest in Learning Science (1566−1569).. Barcelona.5.2.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2004). Relevant science education in the eyes of 9th grade students. In: Ryszard M. Janiuk; Elwira Samonek-Miciuk (Ed.). Proceedings of the XI IOSTE Symposium Science and Technology Education for a Diverse World ? dilemmas, needs and partnerships. Lublin, Poland. CD (219−220).. Lublin : Maria Curie-Sklodowska University Press.5.2.
Rannikmäe, M.; Teppo, M. (2003). Increasing the relevance of science education - student preferences for different types of teaching scenarios.increasing relevance of science education. Journal of Baltic Science Education, 2, 4, 49−61.1.2.
Rannikmäe, M.; Holbrook, J.; Chismann, D.; Teppo, M. (2003). How education-industry partnership (EIP) can make science education relevant for students. proceedings of ICASE 2003 World Conference on Science and Technology Education: Increasing the Relevance of Science and Technology Education for All in the 21st Century. Penang, Malaysia, 577−580.3.4.
Janikson, Sirje; Kerde, Merle; Kivinukk, Aanne; Martma, E.; Nõmm, S.; Rasso, Tuuli; Relve, Külli; Teppo, Moonika; Toom, Kristel; Tuusti, Asta; Undrits, Aiki (2002). Meie ökorühma töövihik. . Tallinn: Annete & Johannese Trükitööstus.6.2.
  • Leitud 7 kirjet
PealkiriJuhendatavKraadJuhendajaKaitsmise staatusKaitsmise aastaAsutus
11. klassi õpilaste huvi loodusteaduslike õppeainete õppimise vastu ja seda mõjutavad teguridSillaots, LeelomagistrikraadMoonika TeppoKaitstud2010Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
11. klassi õpilaste suhtumine loodusteadustesse ning nende arvamused tulevasest elukutsest, teadusest ja tehnoloogiastKont, KerstimagistrikraadMoonika TeppoKaitstud2009Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
9. klassi õpilaste huvid loodusteaduste õppimisel ja karjääriprioriteedidLinde, KajamagistrikraadMoonika TeppoKaitstud2008Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Loodusteadusliku hariduse relevantsus ühe kooli õpilaste arvamuste põhjalPruuns, MarilimagistrikraadMoonika TeppoKaitstud2010Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Motiveerivad metoodilised võtted loodusteaduste õppimiselOjavee, EstermagistrikraadMoonika TeppoKaitstud2013Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond
Õpilaste keskkonnaalased teadmised "Ökoloogilisest jalajäljest" ja huvi keskkonnateemade õppimise vastuOrula, Eva-LiisamagistrikraadMoonika TeppoKaitstud2010Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus
Õuesõppe mõju õpilaste huvi kujunemisele loodusteadustesKört, LiisimagistrikraadMoonika TeppoKaitstud2014Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond