Äli Leijen

19.03.1979
737 6441
ali.leijen@ut.ee

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
01.09.2016–...    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, õpetajahariduse professor (1,00)
01.09.2016–30.11.2017    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, instituudi juhataja
01.09.2016–...    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, keskuse juhataja
01.12.2014–...    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Juhataja (1,00)
01.09.2016–31.12.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, haridusteaduse doktoriõppe programmijuht
11.04.2016–31.08.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, keskuse juhataja
11.04.2016–31.08.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, haridusteaduste vanemteadur (1,00)
01.01.2016–31.08.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, haridusteaduse doktoriõppe programmijuht
01.01.2016–31.08.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, instituudi juhataja
01.01.2016–10.04.2016    Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut, haridusteaduste vanemteadur (1,00)
01.06.2015–31.12.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, haridusteaduse doktoriõppe programmijuht
01.06.2015–31.12.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, instituudi juhataja
01.06.2015–31.12.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, haridusteaduste vanemteadur (1,00)
01.12.2014–31.05.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, instituudi juhataja
18.06.2012–31.05.2015    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, haridusteaduste vanemteadur (0,25)
01.06.2012–17.06.2012    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, haridusteaduste vanemteadur (0,25)
01.06.2012–31.08.2016    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Pedagoogika osakond, Haridusteaduste vanemteadur (1,00)
01.06.2012–31.05.2015    Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, haridusteaduste vanemteadur (0,75)
01.01.2012–31.01.2012    Tartu Ülikool, Tugiüksused, Õppeosakond, õpetajahariduse vanemteadur (0,75)
01.09.2010–31.05.2015    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, loovainete teadustöö metodoloogia dotsent (0,25)
01.03.2010–31.12.2011    Tartu Ülikool, Pedagogicum, õpetajahariduse vanemteadur (0,75)
01.01.2010–28.02.2010    Tartu Ülikool, Pedagogicum, õpetajahariduse vanemteadur (0,75)
01.01.2010–31.08.2010    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, teadur (0,25)
01.02.2009–31.12.2009    Tartu Ülikool, Pedagogicum, õpetajahariduse vanemteadur (0,50)
01.02.2009–31.12.2009    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, erakorraline teadur (0,50)
05.03.2008–31.01.2009    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, erakorraline teadur (1,00)
01.03.2007–04.03.2008    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, õppekava arenduse spetsialist (0,35)
01.01.2007–31.12.2008    Utrechti Ülikooli, IVLOS Haridusinstituut (Holland), nõustaja haridusküsimustes ja uurimistööde täitja
01.05.2006–28.02.2007    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, õppekava arenduse spetsialist (0,30)
26.08.2005–30.04.2006    Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, õppekava arenduse spetsialist (0,50)
01.01.2002–31.12.2003    Jõgeva Vallavalitsus, Lastekaitsespetsialist
 
 
Haridustee
2004–2008    Utrechti Ülikool (Holland), Doktorantuur IVLOS Haridusinstituudis, PhD
2003–2004    Twente Ülikool (Holland), Educational Training and Systems Design, MSc
1997–2001    Tartu Ülikool, Kasvatusteaduste eriala, BA (cum laude)
 
 
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
2015−...    EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) juhtkomitee liige
2015−...    rahvusvahelise konverentsi "International Conference on Information and Education Technology" (2016) tehnilise komitee liige
2014−...    European Journal of Psychology of Education, toimetuskolleegiumi liige
2014−...    Rahvusvahelise konverentsi „Teooria kohtub praktikaga: olulised küsimused õpetajatöös“, toimetuskolleegiumi liige
2013−...    Eesti Haridusteaduste Ajakiri, toimetuskolleegiumi liige
2012−...    American Educational Research Association (AERA), liige
2010−...    International study Association on teachers and Teaching (ISATT), liige
2006−...    European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), liige
2015−2016    EARLI Sig 10, 21 & 25 rahvusvahelise konverentsi Reflective minds and communities" 28-29, August, Tartu peakorraldaja
2006−2009    Junior Researchers of European Association for Research on Learning and Instruction (JURE), liige

Kvalifikatsioon

 
 
Teaduspreemiad ja tunnustused
2014, Äli Leijen, Haridus- ja Teadusministeerium, Parim eesti keeles publitseeritud teadustöö kasvatusteaduslike tööde riiklikul konkursil Eesti Haridusteaduste ajakirja erinumbri "Õpetajakoolitus ja kõrgkoolipedagoogika" toimetamise ja autorluse eest.
2012, Äli Leijen, Parima artikli nominatsioon EARLI SIG Higher Education rahvusvahelisel konverentsil.
2011, Äli Leijen, IADISe (International Association for Development of the Information Sciety) rahvusvahelise konverentsikomitee tunnustus parimale konverentsiartiklile CELDA (Cognition and Exploratory Learning in Digital Age) konverentsil
2011, Äli Leijen, Tartu Ülikooli aumärk
 
 
Teadustöö põhisuunad
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.10. Kasvatusteadused; PÕHISUUND: Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiate kasutamine õpetamise ja õppimise toetamiseks, Reflektsiooni käsitlused hariduses ja reflektsiooniprotsesside toetamine , Kunstihariduse pedagoogika kõrgkoolides, Professionaalse identiteedi kujunemine
 
 
Lisainfo
Ajakirjade Teaching and Teacher Education, Studies in Higher Education, Computers & Education, Scandinavian Journal of Psychology retsensent.

Vastutav täitja Euroopa Komisjoni LLP Comenius multilateraalses teadus- ja aredusprojektis “ACTTEA: Supporting student teachers’ action-oriented knowledge construction”, projekti kestvus 2012 – 2015, kogueelarve 286 594 EUR.

Vastutav täitja Euroopa Sotsiaalfondi rahastatud projektis “Doktoriõpe haridusteadustes Eestis ”, projekti kestvus 2009 – 2013

Põhitäitja TÜ baasfinantseeritavas teemas „Loomemajandusliku ettevõtlikkuse ja IKT suunalise väljundipõhise võimekuse tõstmine loovkunstides interdistsiplinaarsete alus- ja rakendusuuringute kaudu“ (vastutav täitja K. Summatavet), projekti kestvus 2008 – 2009.

Eesti Vabariigi riiklik koolitustellimus välismaal raames välisdoktorandi stipendium Utrechti Ülikoolis õppimiseks ja teadustöö läbiviimiseks perioodil 2004 – 2008.

Lõppenud projektid

Juhendamisel väitekirjad

Juhendatud väitekirjad

Publikatsioonid

Klass
Aasta
Publikatsioon
 
1.1.
2017
1.1.
2017
1.1.
2016
1.1.
2016
1.1.
2016
1.2.
2016
1.2.
2016
3.1.
2016
3.2.
2016
1.1.
2015
1.1.
2015
1.2.
2015
1.2.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.2.
2015
3.4.
2015
5.2.
2015
1.1.
2014
1.2.
2014
1.2.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
1.1.
2013
1.1.
2013
1.1.
2013
1.2.
2013
1.2.
2013
1.2.
2013
1.2.
2013
3.2.
2013
4.1.
2013
4.1.
2013
5.2.
2013
5.2.
2013
5.2.
2013
1.1.
2012
1.2.
2012
3.1.
2012
3.1.
2012
3.1.
2012
3.2.
2012
5.2.
2012
3.2.
2011
3.4.
2011
3.4.
2011
5.2.
2011
1.2.
2010
3.1.
2010
5.2.
2010
6.6.
2010
1.1.
2009
1.1.
2009
3.1.
2009
3.1.
2009
3.4.
2009
3.4.
2009
5.2.
2009
6.3.
2009
1.1.
2008
1.1.
2008
1.1.
2008
1.3.
2008
2.3.
2008
3.2.
2008
3.4.
2007
5.2.
2007
5.2.
2007
5.2.
2007
6.7.
2007
1.3.
2006
3.4.
2006
6.3.
2006
3.2.
2005
3.2.
2002
3.2.
2001
3.2.
1999

Äli Leijen

19.03.1979
737 6441
ali.leijen@ut.ee

Career

Institution and occupation
01.09.2016–...    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Professor of Teacher Education (1,00)
01.09.2016–30.11.2017    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Head of Institute
01.09.2016–...    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Head of Centre
01.12.2014–...    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Head of the Instutute (1,00)
01.09.2016–31.12.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Programme Director
11.04.2016–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Head of Centre
11.04.2016–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Senior Research Fellow in Education Sciences (1,00)
01.01.2016–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Programme Director
01.01.2016–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Head of Institute
01.01.2016–10.04.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences, Institute of Education, Senior Research Fellow in Education Sciences (1,00)
01.06.2015–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Programme Director
01.06.2015–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Head of Institute
01.06.2015–31.12.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Senior Research Fellow in Education Sciences (1,00)
01.12.2014–31.05.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Head of Institute
18.06.2012–31.05.2015    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Senior Research Fellow (0,25)
01.06.2012–17.06.2012    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Senior Research Fellow (0,25)
01.06.2012–31.08.2016    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Department of general education, Senior Researcher (1,00)
01.06.2012–31.05.2015    University of Tartu, Faculty of Social Sciences and Education, Institute of Education, Senior Research Fellow (0,75)
01.01.2012–31.01.2012    University of Tartu, Support Units, Department of Academic Affairs, Senior Research Fellow (0,75)
01.09.2010–31.05.2015    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Associate Professor in Methodology of Research in Creative Subjects (0,25)
01.03.2010–31.12.2011    University of Tartu, Pedagogicum, Senior Research Fellow (0,75)
01.01.2010–28.02.2010    University of Tartu, Pedagogicum, Senior Research Fellow (0,75)
01.01.2010–31.08.2010    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Research Fellow (0,25)
01.02.2009–31.12.2009    University of Tartu, Pedagogicum, Senior Research Fellow (0,50)
01.02.2009–31.12.2009    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Research Fellow extraordinarius (0,50)
05.03.2008–31.01.2009    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Research Fellow extraordinarius (1,00)
01.03.2007–04.03.2008    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Specialist (0,35)
01.01.2007–31.12.2008    University of Utrecht, IVLOS Institute of Education, Researcher and Educational Advisor
01.05.2006–28.02.2007    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Specialist (0,30)
26.08.2005–30.04.2006    University of Tartu, Viljandi Culture Academy, University of Tartu, Specialist (0,50)
01.01.2002–31.12.2003    Jõgeva Rural Municipality, Child Welfare Specialist
 
 
Education
2004–2008    University of Utrecht (The Netherlands), IVLOS Institute of Education, PhD
2003–2004    University of Twente (The Netherlands), Educational Training and Systems Design, MSc
1997–2001    University of Tartu, Educational Sciences, BA (cum laude)
 
 
R&D related managerial and administrative work
2015−...    Member of the Executive committee of EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction)
2015−...    member of the Technical Committee of 'International Conference on Information and Education Technology' (2016)
2014−...    European Journal of Psychology of Education, member of the editorial board
2014−...    Member of the committee of the international conference “Theory meets practice: important issues in teaching practice”
2013−...    Estonian Journal of Education, member of the editorial board
2012−...    American Educational Research Association (AERA), member
2010−...    International study Association on teachers and Teaching (ISATT), member
2006−...    European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), member
2015−2016    Main organizer of the EARLI Sig 10, 21 & 25 international conference "Reflective minds and communities" 28-29, August, Tartu
2006−2009    Junior Researchers of European Association for Research on Learning and Instruction (JURE), member

Qualifications

 
 
Honours & awards
2014, Äli Leijen, Estonian Ministry of Education and Research, Best publication in Estonian in the field educational sciences award rewarded for Estonian Journal of Education special issue: Teacher education and university teaching. Roles: editor and author
2012, Äli Leijen, Best paper nomination at the international conference of EARLI SIG Higher Education.
2011, Äli Leijen, Best paper award by the IADIS (International Association for Development of the Information Sciety) International Conference Committee at CELDA (Cognition and Exploratory Learning in Digital Age) conference
2011, Äli Leijen, University of Tartu decoration of honour
 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.10. Education; SPECIALITY: The process and development of professional identity, Using ICT for supporting teaching and learning , Reflection in education, supporting students’ reflection, Pedagogy of tertiary arts education
 
 
Additional information
Teaching and Teacher Education, Studies in Higher Education, Computers & Education, Scandinavian Journal of Psychology reviewer.

Principal investigator of a LLP Comenius multilateral research project “Supporting student
teachers’ action-oriented knowledge construction”, duration 2012 – 2015,
total budget 286 594 EUR.

Principal investigator in the European Social Foundation funded project “Doctoral studies in education”, duration 2009 – 2013, budget in 2012 15 856 EUR

Researcher in Basic Financing Research Grant of the University of Tartu “Raising the abilities of entrepreneurship and ICT based output of creative industries through fundamental and applied research" (Principal investigator K. Summatavet), duration 2008 – 2009.

PhD student at IVLOS Institute of Education, University of Utrecht with a scholarship from the
Estonian Ministry of Education and Research, duration 2004 – 2008.

Completed projects

Dissertations under supervision

Supervised dissertations

Publications

Category
Year
Publication
 
1.1.
2017
1.1.
2017
1.1.
2016
1.1.
2016
1.1.
2016
1.2.
2016
1.2.
2016
3.1.
2016
3.2.
2016
1.1.
2015
1.1.
2015
1.2.
2015
1.2.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.1.
2015
3.2.
2015
3.4.
2015
5.2.
2015
1.1.
2014
1.2.
2014
1.2.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
5.2.
2014
1.1.
2013
1.1.
2013
1.1.
2013
1.2.
2013
1.2.
2013
1.2.
2013
1.2.
2013
3.2.
2013
4.1.
2013
4.1.
2013
5.2.
2013
5.2.
2013
5.2.
2013
1.1.
2012
1.2.
2012
3.1.
2012
3.1.
2012
3.1.
2012
3.2.
2012
5.2.
2012
3.2.
2011
3.4.
2011
3.4.
2011
5.2.
2011
1.2.
2010
3.1.
2010
5.2.
2010
6.6.
2010
1.1.
2009
1.1.
2009
3.1.
2009
3.1.
2009
3.4.
2009
3.4.
2009
5.2.
2009
6.3.
2009
1.1.
2008
1.1.
2008
1.1.
2008
1.3.
2008
2.3.
2008
3.2.
2008
3.4.
2007
5.2.
2007
5.2.
2007
5.2.
2007
6.7.
2007
1.3.
2006
3.4.
2006
6.3.
2006
3.2.
2005
3.2.
2002
3.2.
2001
3.2.
1999
  • Leitud 12 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
MUULSVJS16036Kontseptsiooni ja mõõtevahendite väljatöötamine hindamaks rahulolu üld-, kutse- ja kõrgharidusega ning täiendusõppe võimalustega01.02.201615.12.2016Maarika LukkTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, Johan Skytte poliitikauuringute instituut37 045,45 EUR
MUUSMTAT13063T (3.2.1201.13-0008)Kontseptuaalne raamistik suurendamaks ühiskonna pühendumist IKTsse: IKTga seonduvaid karjäärivalikuid motiveerivad ning IKT rakendamiseks ja arendamiseks vajalikku kompetentsust arendavad lähenemised üld- ja kõrghariduses01.04.201331.08.2015Margus Pedaste; Varmo VeneTartu Ülikool; Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut; Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Tartu Ülikooli Tehnoloogiainstituut; Tartu Ülikool, Matemaatika-informaatikateaduskond, Arvutiteaduse instituut260 341,03 EUR
IUTIUT34-6Nutikad tehnoloogiad ja digitaalne kirjaoskus õppimiskäsituse muutmisel01.01.201531.12.2020Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut222 000,00 EUR
MUULSVHI16220OECD uuringu Innovative Teaching for Effective Learning (ITEL) – Teacher Knowledge Survey testimine (II etapp)16.05.201629.12.2017Äli LeijenTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut14 525,00 EUR
MUULSHHI15179OECD Õpetaja Teadmiste Küsimustik18.11.201528.12.2015Äli LeijenTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut2 922,00 EUR
MUUNSVHI16281Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum arendamine01.04.201630.09.2018Anzori BarkalajaTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut1 399 948,50 EUR
MUUMSVHI16289RUue põlvkonna partnerid ja nüüdisaegne ökosüsteem koostöiseks loodusteaduste õppimiseks internetipõhistes laborites01.01.201731.12.2019Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut250 625,00 EUR
MUUMSHHI14022RWATCHME - Töökohal ja praktikal rakendatav e-hindamise tehnoloogia kompetentsipõhise kõrghariduse tõhustamiseks erinevatel erialadel01.03.201428.02.2017Äli LeijenTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut; Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut181 602,00 EUR
ETFETF9221Õpetajakoolituse üliõpilaste professionaalse identiteedi kujunemine ning refleksiooni roll professionaalse enesemääratluse arengus01.01.201231.12.2015Äli LeijenTartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia46 440,00 EUR
MUUMSHHI15057Õpetajatele vajaliku teadusvõimekuse edendamisest. Haridus ja praktika Serbias ja Eestis01.08.201531.07.2018Äli LeijenTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut; Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut56 862,00 EUR
MUUNSHHI10511Õpetejate professionaalne areng ja selle toetamine (ÕPA)01.01.201013.12.2013Edgar KrullTartu Ülikool143 801,21 EUR
MUULSVHI16455Üldpädevuste arendamine gümnaasiumis01.12.201615.06.2020Margus PedasteTartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut109 912,89 EUR
  • Leitud 98 kirjet
PublikatsioonKlassifikaatorFail
Toompalu, A.; Leijen, Ä.; Kullasepp, K. (2017). Professional Role Expectations and Related Feelings When Solving Pedagogical Dilemmas: a Comparison of Pre- and In-Service Teachers. Teacher Development, 21, 2, 307−323.<a href='http://dx.doi.org/10.1080/13664530.2016.1237985' target='_blank'>10.1080/13664530.2016.1237985</a>.1.1.
Allas, R.; Leijen, Ä.; Toom, A. (2017). Supporting the construction of teacher’s practical knowledge through different interactive formats of oral reflection and written reflection. Scandinavian Journal of Educational Research, 61 (5), 600−615.<a href='http://dx.doi.org/10.1080/00313831.2016.1172504' target='_blank'>10.1080/00313831.2016.1172504</a>.1.1.
Leijen, A.; Slof, B.; L, Malva; P., Hunt,; van Tartwijk, J.W.F.; van der Schaaf, M.F. (2017). Performance-Based Competency Requirements for Student Teachers and How to Assess Them. International Journal of Information and Education Technology, 7 (3), 190−194.<a href='http://dx.doi.org/10.18178/ijiet.2017.7.3.864' target='_blank'>10.18178/ijiet.2017.7.3.864</a>.1.2.
Saks, Katrin; Leijen, Äli. (2016). Adapting the SILL to measure Estonian learners’ language learning strategies: the development of an alternative model. The Language Learning Journal, 1−13.<a href='http://dx.doi.org/10.1080/09571736.2016.1191169' target='_blank'>10.1080/09571736.2016.1191169</a> [ilmumas].1.1.
Lepp, Liina; Remmik, Marvi; Leijen, Äli; Leijen, Djuddah Arthur Joost (2016). Doctoral Students’ Research Stall Supervisors’ Perceptions and Intervention Strategies. Sage Open, 6 (3), 1−12.<a href='http://dx.doi.org/DOI:10.1177/2158244016659116' target='_blank'>DOI:10.1177/2158244016659116</a>.1.1.
Leijen, Ä.; Sööt, A. (2016). Supporting pre-service dance teachers’ reflection with different reflection procedures. Research in Dance Education, 17 (3), 176−188.<a href='http://dx.doi.org/10.1080/14647893.2016.1178713' target='_blank'>10.1080/14647893.2016.1178713</a>.1.1.
Leijen, Ä.; Lepp, L.; Remmik, M. (2016). Why did I dropout? Former students’ recollections about their study process and factors related to leaving the doctoral studies. Studies in Continuing Education, 38 (2), 129−144.1.1.
Saks, Katrin; Leijen, Äli; Täht, Karin (2016). Inglise keele kui võõrkeele õppijate õpistrateegiad ja nende mõju õpitulemustele. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 4, 1, 279−308.<a href='http://dx.doi.org/10.12697/eha.2016.4.1.10' target='_blank'>10.12697/eha.2016.4.1.10</a>.1.2.
Kori, K., Pedaste, M., Leijen, Ä., Tõnisson, E. (2016). The Role of Programming Experience in ICT Students’ Learning Motivation and Academic Achievement. International Journal of Information and Education Technology, 6 (5), 331−337.<a href='http://dx.doi.org/10.7763/IJIET.2016.V6.709' target='_blank'>10.7763/IJIET.2016.V6.709</a>.1.2.
Siiman, L. A.; Mäeots, M.; Pedaste, M.; Simons, R.-J.; Leijen, Ä.; Rannikmäe, M.; Võsu, K.; Timm, M. (2016). An Instrument for Measuring Students’ Perceived Digital Competence According to the DIGCOMP Framework. In: Zaphiris, P.; Ioannou, A. (Ed.). Learning and Collaboration Technologies (233−244). Springer.<a href='http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39483-1' target='_blank'>10.1007/978-3-319-39483-1</a>.3.1.
Mena Marcos, Juan José; García Rodríguez, María Luisa; Gómez Sánchez, Raquel; Husu, Jukka; Toom, Auli; Knezic, Dubravka; Leijen, Äli; Allas, Raili; Pedaste, Margus; Meijer, Paulien; Heikonen, Lauri; Tiilikainen, Mikko (2016). El conocimiento práctico que los profesores en formación aprenden en el contexto del prácticum. Membiela, P.; Casado, N.; Cebreiros, M. I.. Nuevos escenarios en la docencia universitaria (575−579). Educacion Editora.3.2.
Saks, Katrin; Leijen, Äli; Õun, Kandela; Täht, Karin. (2015). Factorial structure of SILL revisited: adaptation of SILL for Estonian EFL learners. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 11, 241−261.1.1.
Männamaa, I.; Leijen, Ä. (2015). The Simulated Acculturation Model in the FOUNTAINS-Game. Simulation &amp; Gaming, 46 (1), 98−112.<a href='http://dx.doi.org/10.1177/1046878115591393' target='_blank'>10.1177/1046878115591393</a>.1.1.
Saks, Katrin; Leijen, Äli. (2015). Kognitiivsete ja metakognitiivsete õpistrateegiate toetamine tehnoloogiaga tõhustatud keeleõppes. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 3 (2), 130−155.<a href='http://dx.doi.org/10.12697/eha.2015.3.2.05' target='_blank'>10.12697/eha.2015.3.2.05</a>.1.2.
Krull, E.; Leijen, Ä. (2015). Perspectives for Defining Student Teacher Performance-Based Teaching Skills Indicators to Provide Formative Feedback through Learning Analytics. Creative Education, 6 (10), 914−926.<a href='http://dx.doi.org/10.4236/ce.2015.610093' target='_blank'>10.4236/ce.2015.610093</a>.1.2.
Saks, Katrin; Leijen, Äli; Edovald, Triin; Õun, Kandela (2015). Cross-cultural adaptation and psychometric properties of the Estonian version of MSLQ. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 597−604.<a href='http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.278' target='_blank'>10.1016/j.sbspro.2015.04.278</a>.3.1.
Saks, Katrin; Leijen, Äli; Täht, Karin (2015). Developing a Model for Measuring Estonian EFL Learners’ Language Learning Strategies. <i>INTED 2015, Madriid, 2.-4. märts 2015..</i> INTED, x.3.1.
Pilvar, A.; Leijen, Ä. (2015). Differences in Thinking Between Experienced and Novice Teachers when Solving Problematic Pedagogical Situations. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 853−858 .<a href='http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.720' target='_blank'>10.1016/j.sbspro.2015.04.720</a>.3.1.
Pedaste, M.; Must, O.; Silm, G.; Täht, K.; Kori, K.; Leijen, Ä.; Mägi, M.L. (2015). How do cognitive ability and study motivation predict the academic performance of IT students? In: Gómez Chova, L.; López Martínez, A.; Candel Torres, I. (Ed.). ICERI2015. 8th International Conference of Education, Research and Innovation. (7167−7176). IATED Academy.3.1.
Leijen, Ä.; Allas, R.; Pedaste, M.; Knezic, D.; Mena Marcos, J.-J.; Meijer, P.; Husu, J.; Krull, E.; Toom, A. (2015). How to Support the Development of Teachers’ Practical Knowledge: Comparing Different Conditions. In: The European Procedia Social and Behavioral Sciences (1205−1212).. Elsevier.3.1.
Leijen, Ä.; Kullasepp, K.; Toompalu, A.; Kivestu, T. (2015). Investigating the formation of professional identity among pre-service teachers. <i>EDULEARN15 Proceedings: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain, 6-8 July, 2015.</i> IATED, 5608−5615.3.1.
Leijen, Ä.; Linde, R.; Kivestu, T. (2015). Perception of Professional Identity Among the Violin Teachers of Estonian Music Schools. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 1728−1734.<a href='http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.275' target='_blank'>10.1016/j.sbspro.2015.04.275</a>.3.1.
Mena, J.; García, M.; Gómez, R.; Husu, J.; Toom, A.; Knezic, D.; Leijen, Ä.; Allas, R.; Pedaste, M.; Meijer, P.; Heikonen, L.; Tiilikainen, M. (2015). Pre-servise teachers&#39; practical knowledge as emerged from teaching lessons in the practicum. INTED2015 Proceedings (7268−7273).. IATED Academy.3.1.
Hunt, P.; Leijen, Ä.; Poom-Valickis, K. (2015). Student Teachers&#39; beliefs about teacher&#39;s role. <i>EDULEARN15 Proceedings: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain, 6-8 July, 2015.</i> IATED, 7658−7667.3.1.
Kori, K.; Pedaste, M.; Niitsoo, M.; Kuusik, R.; Altin, H.; Tõnisson, E.; Vau, I.; Leijen, Ä.; Mäeots, M.; Siiman, L.; Murtazin, K.; Paluoja, R. (2015). Why are students interested in studying Information and Communication Technology? In: Procedia Social and Behavioral Sciences (2867−2872).. Elsevier.<a href='http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.249' target='_blank'>10.1016/j.sbspro.2015.04.249</a>.3.1.
  • Leitud 23 kirjet
PealkiriJuhendatavKraadJuhendajaKaitsmise staatusKaitsmise aastaAsutus
Performance-based assessment of teacher competences with the support of e-portfolio and learning analytics - doktorikraadÄli Leijen; Marieke van der SchaafJuhendamiselTartu Ülikool
Aktiivõppe kasutamine muusika kuulamise oskuste arendamisel üldhariduskooli gümnaasiumiastmes - magistrikraadÄli LeijenKaitstud2011Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, Muusikaosakond
Development of learning attitudes in the context of digital literacy - doktorikraadÄli Leijen; Margus Pedaste; Olev Must; Miia RannikmäeJuhendamiselTartu Ülikool
Eesti muusikakoolide viiuliõpetajate professionaalne enesemääratlusmagistrikraadÄli LeijenKaitstud2011Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, Muusikaosakond
Eripedagoogika magistriõppe üliõpilaste ja töötavate eripedagoogide professionaalne enesemääratlus ja töömotivatsioonSaarna, KadrimagistrikraadÄli LeijenKaitstud2015Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Hariduslikud auditoorsed mudeldusmängud: eeldused, näited, tulemuslikkus - doktorikraadÄli LeijenJuhendamiselTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Informatiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiate (IKT) kasutamine õpilaste aktiviseerimiseks sh eneserefleksiooni toetamiseks instrumendiõpetuses ja muusikateoreetilistes ainetes muusikakoolidesTuulike KivestudoktorikraadJaan Ross; Äli LeijenJuhendamiselEesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Kaitseväe Ühendatud Õppeasutuste põhikursuste kadettide kogemused, uskumused ja ettepanekud seoses nutivahendite kasutamisega õppetegevuseksSoomere, TriinumagistrikraadÄli LeijenKaitstud2016Tartu Ülikool, sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut
Kogenud ja algajate õpetajate mõtlemise erinevused pedagoogiliste probleemsituatsioonide lahendamiselmagistrikraadÄli Leijen; Aivar OtsKaitstud2013Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, Muusikaosakond
Pedagoogilised suhtlemiskompetentsused Lõuna- ja Kesk-Eesti muusikakoolide pedagoogide hinnangutesmagistrikraadÄli Leijen; Marko MägiKaitstud2015Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, Muusikaosakond
Supporting Students’ Self-Regulation and Language Learning Strategies in the Blended Course of Professional EnglishKatrin SaksdoktorikraadÄli LeijenKaitstud2016Tartu Ülikool
Suunatud refleksiooni roll algaja tantsuõpetaja professionaalse arengu toetamisesAnu SöötdoktorikraadÄli LeijenJuhendamiselTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Suunatud sügava refleksiooni roll algaja tantsuõpetaja professionaalses arengus.Anu Söötmagistrikraad (teaduskraad)Äli LeijenKaitstud2010Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Pedagoogika osakond
The Objectives of Doctoral Studies and Factors Influencing Doctoral Study Process from the Perspectives of Different PartiesLepp, LiinadoktorikraadMari Karm; Äli Leijen; Marvi RemmikKaitstud2015Tartu Ülikool
Videotoe kasutamise tulemuslikkus improvisatsiooni õppimisel kitarri algõppesmagistrikraadÄli Leijen; Tuulike KivestuKaitstud2014Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, Muusikaosakond
Õpetaja personaalse ja professionaalse identiteedi kooskõla ja töörahulolu ühe eesti waldorfkooli näitelmagistrikraadÄli LeijenKaitstud2014Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Õpetaja praktilise teadmise kujunemise toetamine suunatud refleksiooni protseduuriga õpetajakoolituse esmaõppe ajal ja järel - doktorikraadÄli Leijen; Auli-Mari Hannele ToomJuhendamiselTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Õpetaja professionaalse rolli väljendamine pedagoogiliste dilemmade lahendamisel tegevõpetajate hulgas - magistrikraadÄli Leijen; Katrin KullaseppKaitstud2014Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Õpetajakoolituse üliõpilaste uskumused õpetaja rolli kohta - magistrikraadÄli Leijen; Katrin Poom-ValickisKaitstud2014Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Pedagoogika osakond
Õpetajakoolituse üliõpilaste identiteet õppekava kontekstis - doktorikraadÄli Leijen; Erika Löfström; Aune ValkJuhendamiselTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Õpetajakoolituse üliõpilaste praktilise teadmise kujunemise toetamine suunatud refleksiooni kaudu kolme õpetajakoolituse õppekava üliõpilaste näitel - magistrikraadÄli LeijenKaitstud2014Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut
Õppeainete ning teooria ja praktika sidusus Tartu Ülikooli õpetajakoolituse õppekavades - magistrikraadÄli LeijenKaitstud2015Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Pedagoogika osakond
Üliõpilaste keeleõppestrateegiate seos sügava ja pindmise õpihoiakuga Tartu Ülikooli õpetajakoolituse üliõpilaste näitelmagistrikraadKatrin Saks; Äli LeijenKaitstud2015Tartu Ülikool