Tiiu Ohvril

28.08.1941
7 313 022
52 02 021
tiiu.ohvril@emu.ee
28.03.1962−20.08.1972 Nikitina, Tiiu
Eesti Maaülikooli Majandus- ja sotsiaalinstituudi lektor

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
01.09.2011–...    Eesti Maaülikool, Lektor (1,00)
2005–2011    Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut, õppedirektor (1,00)
01.01.2002–31.12.2005    Eesti Maaülikool, dekaan
 
 
Haridustee
1993–1996    Eesti Püllumajandusülikool
1990–1993    Tartu Ülikool
1976–1978    Eesti Põllumajanduse Akadeemia
1966–1971    Tartu Riiklik Ülikool
 
 
Teadusorganisatsiooniline ja -administratiivne tegevus
2007−2009    Eesti Maaülikool, Nõukogu liige
2002−2004    Eesti PõllumajandusÜlikool, Nõukogu liige
 
 
Loometöö
Põllumajandusturundus; maaelu arengu probleemid;
 
 
Teenistuskäigu lisainfo
Kogu teenistuskäik peale esimese ülikooli lõpetamist on olnud seotud Eesti Maaülikooliga;

Kvalifikatsioon

 
 
Teaduspreemiad ja tunnustused
2016, Tiiu Ohvril, Puuduvad
 
 
Teadustöö põhisuunad
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.12. Majandusteadus; PÕHISUUND: Turundus (põllumajandusturundus); maaelu areng
VALDKOND: 2. Ühiskonnateadused ja kultuur; 2.12. Majandusteadus
 
 
Lisainfo
Läbitud ka aspirantuur põllumajandusökonoomikas

Lõppenud projektid

Juhendatud väitekirjad

Publikatsioonid

Klass
Aasta
Publikatsioon
 
5.2.
2015
6.2.
2015
6.2.
2014
5.2.
2012
6.2.
2012
6.3.
2011
6.2.
2010
6.3.
2010
1.1.
2009
1.3.
2009
3.2.
2009
5.2.
2009
6.4.
2008
1.2.
2007
6.2.
2007
3.2.
2006
3.2.
2006
1.2.
2005
3.2.
2005
3.4.
2005
3.4.
2005
6.2.
2005
3.2.
2003
3.4.
2003
3.4.
2003
3.5.
2003
3.4.
2002
5.2.
2002
1.2.
2001
3.2.
2001
3.4.
2001
6.2.
2001
6.2.
2001
6.3.
2001
3.5.
2000

Tiiu Ohvril

28.08.1941
7 313 022
52 02 021
tiiu.ohvril@emu.ee
28.03.1962−20.08.1972 Nikitina, Tiiu
Lecturer in the Estonian University of Life Sciences, Institute of Economics and Social Sciences

Career

Institution and occupation
01.09.2011–...    Estonian University of Life Sciences, Lecturer (1,00)
2005–2011    Estonian University of Life Sciences, Institute of Economy and Social Sciences, Other staff (1,00)
01.01.2002–31.12.2005    Estonian Unversity of Life Sciences, dean of the faculty
 
 
Education
1993–1996    Estonian Agricultural University
1990–1993    University of Tartu
1976–1978    Estonian Academy of Agriculture
1966–1971    Tartu State university
 
 
R&D related managerial and administrative work
2007−2009    Estonian Unversity of Life Sciences, member of the Board
2002−2004    Estonian University of Agriculture, Member of the Board
 
 
Creative work
Agri-food marketing; problems of rural development;
 
 
Additional career information
The whole academic career is connected with the Estonian University of Life Sciences;

Qualifications

 
 
Honours & awards
2016, Tiiu Ohvril, Non
 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.12. Economics; SPECIALITY: Marketing (agricultural marketing); rural development
FIELD OF RESEARCH: 2. Culture and Society; 2.12. Economics
 
 
Additional information
Also passed studies for candidate of sciences in agricultural economics

Completed projects

Supervised dissertations

Publications

Category
Year
Publication
 
5.2.
2015
6.2.
2015
6.2.
2014
5.2.
2012
6.2.
2012
6.3.
2011
6.2.
2010
6.3.
2010
1.1.
2009
1.3.
2009
3.2.
2009
5.2.
2009
6.4.
2008
1.2.
2007
6.2.
2007
3.2.
2006
3.2.
2006
1.2.
2005
3.2.
2005
3.4.
2005
3.4.
2005
6.2.
2005
3.2.
2003
3.4.
2003
3.4.
2003
3.5.
2003
3.4.
2002
5.2.
2002
1.2.
2001
3.2.
2001
3.4.
2001
6.2.
2001
6.2.
2001
6.3.
2001
3.5.
2000
  • Leitud 13 kirjet
ProgrammNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusRahastamine kokku
ETFETF6037Eesti maamajanduse mitmekesistamise arengumudelid- ja -probleemid Euroopa Liiduga ühinemise kontekstis (marjakasvatuse näitel)01.01.200531.12.2008Rando VärnikEesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut30 657,60 EUR
MUU8-2/T6137MSMS06Eestis viimastel aastakümnetel juurutatud uute marjakultuuride saaduste müügiedenduskampaania väljatöötamine ja läbiviimine10.08.200613.12.2006Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut19 222,07 EUR
MUU8-2/T5146MSMS05Elatustalude kohanemise toetuse mõju põllumajandusega tegelevate väikeettevõtete majandustulemustele28.10.200501.06.2006Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut18 534,38 EUR
1.2.3.3.8-2/T8095MSMS (211760)Enlargement Network for Agripolicy Analysis01.06.200831.05.2010Mati SeppEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut31 137,00 EUR
MUU8-2/T11135MSDS (EU38777)Kohaliku toiduäri konkurentsivõime arendamine piiriülese gurmeetoidu võrgustiku kaudu01.09.201131.08.2013Tiiu OhvrilEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut25 700,12 EUR
MUU8-2/T6075PKPK06 (EU23951)Kultuurmustikad spetsiaaltoodete toorainena01.08.200630.11.2006Marge StarastEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, põllumajandus- ja keskkonnainstituut9 585,79 EUR
MUU8-2/T8199MSMSMaaelu mitmekesistamise valdkonna arendamine17.12.200830.06.2009Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut29 463,27 EUR
1.2.3.2.8-2/T6005MSMS06 (022801)Mapping and foresight of agricultural and food research capacity in the New Member States and in the Candidate Countries01.01.200631.12.2007Tiiu OhvrilEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut17 720,00 EUR
MUU8-2/T8142MSMSMarjakasvatusalase turuinformatsiooni kogumine, analüüs ja levitamine28.08.200830.10.2008Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut28 974,09 EUR
MUU8-2/T7138MSMSMarjakasvatusalase turuinformatsiooni kogumine, analüüs ja levitamine27.06.200731.10.2007Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut30 031,51 EUR
MUU8-2/T5114MSMS05Põllumajandustootmise investeeringute vajadused ja võimalused30.08.200531.03.2006Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut29 910,65 EUR
MUU8-2/T6136MSMS06Vähelevinud põllumajandustoodete turuinformatsiooni kogumine, analüüsimine ja levitamine10.08.200613.12.2006Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut37 819,72 EUR
MUU8-2/T5122MSMS05Üldtoote müügiedenduskampaania välja töötamine Eestis viimasel aastakümnel juurutatud uute marjakultuuride saaduste jaoks15.09.200525.10.2005Rando VärnikEesti Maaülikool; Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut17 486,23 EUR
  • Leitud 37 kirjet
PublikatsioonKlassifikaatorFail
Ohvril, T.; Mikk, M.; Peetsmann, E. (2016). Mahetoidu turundamine. Airi Vetemaa (Toim.). .6.4.
Moya Kneafsey (lead author) and co-authors (20) (2015). EIP-AGRI Focus Group: Innovative Short Food Supply Chain Management. 1−80.2.5.
Ohvril, H.; Neiman, L.; Kannel, M.; Kattai, K.; Keernik, H.; Tee, M.; Russak, V.; Okulov, O.; Jõeveer, A.; Kallis, A.; Ohvril, T.; Terez, E.; Terez, G.; Gushchin, G.; Abakumova, G.; Gorbarenko, E.; Laulainen, N. (2015). European column transparency, 1906‑2014. Program: Atmospheric radiation and dynamics (ISARD-2015), Saint-Petersburg-Petrodvorets, June 23-26, 2015. Saint-Petersburg, 49−50.5.2.
Ohvril, Tiiu; Külvik, Helen (2015). Pärandkultuurile tuginev tootearendus. Greif.6.2.
Kivisalu, Indrek; Ohvril, Tiiu (2014). Väiketootja tootearendusest. Kuidas oma tootega maitsekeeli tabada. Ecoprint.6.2.
Ohvril, Tiiu; Parts, Viia; Mets, Kaire (2012). International approach to the local food – it is also possible. 5.2.
Ohvril, Tiiu (2012). Väikeettevõtja turundusest. Kuidas suurte tegijate vahelt välja paista? Põlva: Eesti Maaülikool.6.2.
Ohvril, Tiiu (2011). Eesti aiandussaaduste turustamisest. Aiandusfoorum 2011 (27−30).Aiandusfoorum 22.03.2011 Paide. 6.3.
(2010). Põllumajandusturundus. Teooria ja lisaväärtust loova tootja turundustegevus. Eesti: Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.6.2.
(2010). Väiketootja otseturunduse strateegiad. (14−15).Maaelu Foorum 2010, 25. november 2010, Tartu, Eesti Maaülikool. Tallinn: Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.6.3.
Ohvril, Hanno; Teral, Hilda; Neiman, Lennart; Kannel, Martin; Uustare, Marika; Tee, Mati; Russak, Viivi; Okulov, Olev; Jõeveer, Anne; Kallis, Ain; Ohvril, Tiiu; Terez, Edward I.; Terez, Galina A.; Gushchin, Gennady K.; Abakumova, Galina M.; Gorbarenko, Ekaterina V.; Tsvetkov, Anatoly V.; Laulainen, Nels (2009). Global dimming and brightening versus atmospheric column transparency, Europe, 1906-2007. Journal of Geophysical Research-Atmospheres, 114, 1−17.10.1029/2008JD010644.1.1.
Sepp, Mati; Värnik, Rando; Ohvril, Tiiu; Omel, Raul (2009). Price Dispersion of Food Products before and after Accession to the European Union in Estonia. 1−21.1.3.
Sepp, Mati; Ohvril, Tiiu (2009). An Assessment of the Competitiveness of the Dairy Food Chain in Estonia. 3.2.
Ohvril, H.; Teral, H.; Neiman, L.; Kannel, M.; Uustare, M.; Tee, M.; Russak, V.; Okulov, O.; Kallis, A.; Ohvril, T.; Terez, E.; Terez, G.; Gushchin, G.; Abakumova, G.; Gorbarenko, E.; Tsvetkov, A.; Laulainen, N. (2009). Global dimming/brightening versus atmospheric column transparency, Europe, 1906-2007. Atmospheric Studies by Optical Methods: 36 Annual European Meeting on Atmospheric Studies by Optical Methods. Kyiv, 15−15.5.2.
(2008). Mitmekesistaja probleemid loodud lisaväärtuse realiseerimisel - väike-ettevõtja turunduse eripära. (8−12).Maaelu foorum 2008. Tallinn.6.4.
Sepp, Mati; Ohvril, Tiiu (2007). Farm structures development in the New Member States of European Union. Agraarteadus : journal of agricultural science : Akadeemilise Põllumajanduse Seltsi väljaanne, XVIII (2), 124−130.1.2.
Ohvril, Tiiu (2007). Turundusest - alustavale otseturundajale. Kuidas luua lisaväärtust ja seda turunduslikult ära kasutada. Tartu: AS Atlex.6.2.
Sepp, Mati; Värnik, Rando; Ohvril, Tiiu; Akkel, Tõnu (2006). Monitoring of Agricultural Policy, Market and Trade Development in Estonia. 1−22.3.2.
Sepp, Mati; Värnik, Rando; Ohvril, Tiiu; Roosmaa, Ülle (2006). Rural Employment on the Context of Rural Development in Estonia. 1−17.3.2.
Ohvril, Tiiu (2005). Estonian Food Marketing and Labels - Development and Future Perspectives. Society and Economy, 27 (3), 309−316.1.2.
Sepp, Mati; Värnik, Rando; Akkel, Tõnu; Ohvril, Tiiu (2005). Monitoring of Agricultural Policy, Market and Trade Development in Estonia. 1−18.3.2.
Sepp, Mati; Värnik, Rando; Ohvril, Tiiu (2005). Convergence of Food Prices in the New EU Member States. EPMÜ teadustööde kogumik, 221: 2005 International Scientific Conference Perspectives of Baltic States' Agriculture under the CAP Reform, Tartu 17-18 June, 2005. Tartu: Eesti Põllumajandusülikooli kirjastus, 201−208.3.4.
Ohvril, Tiiu (2005). Estonian food marketing and labels - development and future prospectives. Roots of quality : origin labelled products : the importance of food quality and safety in Central and Eastern Europe : conference organized during the Roots of Quality PHARE Small Project Programme, Budapest, 20-24 November 2004, 62−68.3.4.
Ohvril, Tiiu (2005). Peatükke turundusest : saaduste tootja - tarbija - margitoode. Tartu: Eesti Põllumajandusülikool.6.2.
Ohvril, Tiiu (2003). From ultraliberal model to rural policy - a new challenge for Estonian agriculture. In: Prof. dr hab Florian Gambus (Ed.). Agriculture and rural development in transition economies (87−96).. Krakow: Wydawnictwo Akademii Rolniczej, Krakow.3.2.
  • Leitud 17 kirjet
PealkiriJuhendatavKraadJuhendajaKaitsmise staatusKaitsmise aastaAsutus
Alternatiivsete turunduslike strateegiliste valikute analüüsi metoodika ja selle katsetamine näidisettevõtte AS Bacula baasilKiissa, Gleinmagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2011Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Alustavate tootmisettevõtete toetamise võimalustest inkubatsioonikeskuse abil Kagu-EestisUiboleht, Kairemagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2006Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Brändi kujundamine Mainori Kõrgkooli näitelPriit Tannikmagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2004Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Eesti kalasööda kui potentsiaalse ekspordiartikli sihttrugude analüüsTiia Reedemagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2011Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Eesti lihatööstuse konkurentsivõime sise- ja välisturulKaupo Reedemagistrikraad (teaduskraad)Meili Rei; Tiiu OhvrilKaitstud1999Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Eesti põllumajandussaaduste ja toidukaupade väliskaubanduse kujunemine perioodil 1994-2005 ning muutused seoses Euroopa Liidu liikmelisusegaSäde Keldermagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2006Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Eesti väikemeiereide turundusstrateegiate valikuidAnnely Kaasikmagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2003Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
ENDAST VANEMALE SIHTRÜHMALE SUUNATUD PANGAREKLAAMIDE TAJUMINE VARATEISMELISTE POOLT Niidas, Hannimagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2007Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Ettevõtte brändi positsioneerimiseks sobivate võtete analüüsMaili Oglasmagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2011Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Marketing Planning System as an Instrument for Increasing competitiveness of a company - the Case of PLC Assets RMPElina Olonenmagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2005Läti Põllumajandusülikool
Mess kui turunduskommunikatsiooni vorm - külastajate ja eksponentide peegeldus Maamessist aastatel 2001-2010Terje KaskmagistrikraadTiiu Ohvril; Raivo RuusKaitstud2010Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Müügi stimuleerimise planeerimine vastavalt organisatsiooni sihtgruppide ostukäitumisele AS Kaupmees & Ko näitelHele Allikasmagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2006Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Positsioneerimine strateegilise turunduse osana jaekaubandusettevõttes Tartu Tarbijate Kooperatiivi näitelKaire Krevaldmagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2006Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Põllumajandussaaduste ja toidukaupade edustamine ja riigiabi sellele Eesti Euroopa Liiduga liitumise valgusesLiina LubimagistrikraadTiiu OhvrilKaitstud2004Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli Euroopa Kolledž
Selection of Export Target Countries (on the basis of horticultural peat moss products)Jüri PiipermagistrikraadTiiu OhvrilKaitstud2001EBS Juhtimiskoolituse Keskus OÜ
Tarbijakäitumise kujunemise iseärasused väärtushoiakutega seotud toodete puhul mahetoodete näitelKertu GeorgemagistrikraadAnts-Hannes Viira; Tiiu OhvrilKaitstud2013Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut
Разработка комплексного метода маркетинговых коммуникаций и его использование в сфере высшего образованияNappa, Marinamagistrikraad (teaduskraad)Tiiu OhvrilKaitstud2006Eesti Maaülikool, majandus- ja sotsiaalinstituut