See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
21.10.1978
birgy.lorenz@gmail.com
ISI Wos D-7539-2018
Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=54883150700
projektis Targalt Internetis nõuadnva kogu ja töögrupi liige;
Eesti Arvutiklubi liige;
Eesti Informaatikaõpetajate Seltsi juhatuse liige

Teenistuskäik

Töökohad ja ametid
15.05.2017–...   
Tallinna Tehnikaülikool, Infotehnoloogia teaduskond, Tarkvarateaduse instituut, Teadur (1,00)
2007–...   
Tallinna Ülikool, kunstiõpetuse didaktika, meeditehnoloogia, taristuseminar ja kooli riistvara, privaatsus ja turvalisus (0,10)
2001–...   
Pelgulinna Gümnaasium, Arendusjuht (1,00)
01.09.2015–01.12.2016   
Tallinna Ülikool, Digitehnoloogiate instituut, Haridustehnoloogia keskus, Projektijuht (0,20)
01.03.2014–2015   
Tallinna Ülikool, Informaatika Instituut, projektijuht (0,20)
2010–2017   
Tallinna Ülikool, Informaatika Instituut, doktorant (1,00)
 
 
Haridustee
01.09.2010–18.01.2017   
Tallinna Ülikool, Infoühiskonna tehnoloogiad, PhD
2003–2005   
Tallinna Ülikool, MSc Multimeedium ja õpisüsteemid
1997–2003   
Tallinna Pedagoogikaülikool, BA Kunst ja joonestamine, informaatika
 
 
Loometöö
Tegevused:
*Küberolümpia projekt küberkaitse talentide leidmiseks 2017-2021 (võistlused KüberPähkel, KüberNaaskel, European Cyber Security Challenge etc.) (tunnustus Informatic Europe 2018)
*Informaatika õppematerjalid gümnaasiumile Digiteenuste kursus 2018-2019
*Küberkaitse materjalid gümnaasiumile 2018-2019
*Ülesannete kogu noortele küberkaitse talentidele 2018-2019
*Nutitund igasse kooli! projekti juhtimine 2016-2018 (tunnustus 2017 Haridusministeerium)
*CyberSec juhtumid - nr. 1 õppemängu loomine 2017
*Informaatika ainekava arendamine - 2010, 2016-17
*Küberkaitse ainekava arendamine 2017
*Targalt Internetis projektis materjalide loomine 2010 - 2018
*Progetiigri digitaalse kogumiku loomine 2016
*Nutikasutus Pelgulinna Gümnaasiumis materjalid, tunnustus HITSA "Täna samm, homme teine" 2014
*Nastix veebimäng 2012
*TurvaLan projekt, tunnustused Microsoft Eesti 2009 ja European Schoolnet 2010, Haridusministeerium 2011
ja üle 10 erineva digitaalse ohutuse alase õpimängu, materjali, kursuse. .
 
 
Teenistuskäigu lisainfo
Kõik tegevused ja projektid, millega tegelen on leitavad siit portfooliost http://birgylorenz.dropmark.com/;

Kvalifikatsioon

 
 
Teaduspreemiad ja tunnustused
2019, Birgy Lorenz, Fulbright stipendium
2018, Birgy Lorenz, Küberolümpia projekti tegevusi tunnustas Informatics Europe
2017, Birgy Lorenz, Eestimaa õpib ja tänab, aasta hariduse sõbra nominent. Haridus- ja teadusministeerium
2016, Birgy Lorenz, Digitaalselt aktiivne kool - kuldtase, Pelgulinna Gümnaasium
2015, Birgy Lorenz, Uuenduskonkursi „Digimõte“, Pelgulinna Gümnaasium
2015, Birgy Lorenz, Täna samm, homme teine - materjalide arendamise tunnustus "Androidi tahvelarvutite kasutamine koolis"
2013, Birgy Lorenz, E-ohutuse tunnusmärk koolile - hõbe, Pelgulinna Gümnaasium
2013, Birgy Lorenz, Ärieetika stipendium, Tartu Ülikool Eetikakeskus ja Swedbank
2012, Birgy Lorenz, Tallinna linna stipendium
2012, Birgy Lorenz, Tiigri Tegija nominent, Tiigrihüppe Sihtasutus
2011, Birgy Lorenz, Aasta õpetaja. Haridus- ja Teadusministeerium
2010, Birgy Lorenz, e-õppe auhind, European Schoolnet, Aasta õpetaja
2009, Birgy Lorenz, Microsoft Eesti esindusprojekt maailma võistlustel TurvaLan - digitaalse ohutuse teavitustöö programm
 
 
Teadustöö põhisuunad
VALDKOND: 4. Loodusteadused ja tehnika; 4.6. Arvutiteadused; CERCS ERIALA: P170 Arvutiteadus, arvutusmeetodid, süsteemid, juhtimine (automaatjuhtimisteooria); PÕHISUUND: Infoühiskonna tehnoloogiad
 
 
Lisainfo
Doktoritöö raames töötas autor välja digiohutuse mudeli, mille abil saab analüüsida olemasolevaid vahendeid ja leida uusi võimalusi lahendamaks ette tulevaid probleeme. „Täna on väljakutsetega toimetulekuks põhiliselt kasutusel loengud, vähesel määral töölehti ja tõlkekirjandust, ka hoiatavad artiklid meedias,“ selgitas töö autor. Doktoritöös välja pakutud digitaalse ohutuse mudel võtab arvesse nelja aspekti: (1) sidusrühmade tsoone: personaalne (pere, sõbrad jt) või ühiskondlik (kool, tuttavad jt); (2) erinevaid riske (pettus, andmed, tervis, vabadus, maine); (3) internetikasutaja asjatundlikkuse taset (algaja või ekspert) ning (4) võimalikke lahendusi.

Autori sõnul on mudelil mitmeid rakendusvõimalusi. „Seda saab kasutada riikliku teavitustöö strateegia loomiseks, töövahendina õpilaste ja koolide digiohutuse alaste murede mõistmisel või valdkonna eest vastutajate tegevuse tulemuste analüüsimisel. Samuti tuleb mudel abiks uute meetmete ja lahenduste loomisel ning nende kasuteguri ennustamisel,“ sõnas Lorenz.

Uurimustöö valmimist on toetanud Euroopa Sotsiaalfond ja programm DoRa, HITSA programm Tiigriülikool, European Association of Technology Enhanced Learning, Tallinna Linna stipendium, Swedpanga ärieetika stipendium koostöös Tartu Ülikooli Eetikakeskusega, NATO Küberkaitsekoostöö Keskus, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, Tallinna ülikooli ja digitehnoloogia insitutuudi uuringufond.

Publikatsioonid

Klass
Aasta
Publikatsioon
 
2.5.
2019
2.5.
2019
3.4.
2019
2.5.
2018
3.1.
2018
3.1.
2018
3.1.
2018
2.3.
2017
2.5.
2017
3.1.
2016
3.1.
2016
3.1.
2015
1.2.
2014
2.5.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2013
3.1.
2013
3.1.
2013
3.1.
2013
3.1.
2013
3.3.
2013
3.4.
2013
1.1.
2012
1.1.
2012
1.2.
2012
3.1.
2012
3.1.
2012
3.4.
2012
3.1.
2011
3.1.
2011
3.3.
2011
3.4.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2005
21.10.1978
birgy.lorenz@gmail.com
ISI Wos D-7539-2018
Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=54883150700
• member of Child Internet Safety workgroup in project Safer Internet in Estonia
• member of Estonian Computer Club
• member of the board in Network of Estonian Teachers of Informatics and Computer Science

Career

Institution and occupation
15.05.2017–...   
Tallinn University of Technology , School of Information Technologies, Department of Software Science, Researcher (1,00)
2007–...   
Tallinn University, art digital methodics, mediatechnology, infrastruture seminar, privacy and security (0,10)
2001–...   
Pelgulinna Gymnasium, Development manager (IT) (1,00)
01.09.2015–01.12.2016   
Tallinn University, School of Digital Technologies, Centre for Educational Technology, Project Manager (0,20)
01.03.2014–2015   
Tallinn University, Institute of Informatics, Project Manager (0,20)
2010–2017   
Tallinn University, Institute of Informatics, phd student (1,00)
 
 
Education
01.09.2010–18.01.2017   
Tallinn Univerisity, Information Society Technologies, PhD
2003–2005   
Tallinn University, MSc Multimedia and learning systems
1997–2003   
Tallinn University, BA Art and technical drawing, informatics
 
 
Creative work
Her activities include:
*CyberOlympic project to find cybersecurity talents 2017-2021 (competitions CyberCracker, CyberSpike, European Cyber Security Challenge etc). (award Informatics Europe 2018)
*Informatics material development for the gymnasium - Digital Services course development 2018-2019
*Cyber Security materials for the gymnasium course 2018-2019
*Assignment CTF portal for young cybersecurity talents 2018-2019
*Smart lesson to Every school project and materials 2016-2018 (award 2017 - Educational Ministry)
*CyberSec Stories - 1st Edition - educational game
*Development of informatics curricula for basic school and gymnasium 2010, 2016-17
*Development of cybersecurity curricula for gymnasium 2017
*Project Smart on the Net materials 2010 - 2018
*ProgeTiger digital materials portal 2016
*Smart use of tablets at Pelgulinna Gymnasium 2013-2014 (award HITSA “One step today another tomorrow” 2014)
*Nastix web game 2012
*TurvaLan project 2008-2011 (awarded by Microsoft (2009): Innovative Teacher Award and European Schoolnet (2010): 1st eLearning Award, in ‘Internet Safety’ category. Teacher of the year in Estonia (2011).
and over 10 different digital safety and cyber security game, material, course. .
 
 
Additional career information
Here is my digital portfolio http://birgylorenz.dropmark.com/;

Qualifications

 
 
Honours & awards
2019, Birgy Lorenz, Fulbright scholarship
2018, Birgy Lorenz, CyberOlympic project has been noted as 2018 runner-up for the best project Best Practices in Education Award by Informatics Europe
2017, Birgy Lorenz, Year of the Teacher, Award nominee in friend of the education category. Educational Ministry
2016, Birgy Lorenz, Digitally active school - GOLD, Pelgulinna Gymnasium
2015, Birgy Lorenz, Innovation award "Digimõte", Pelgulinna Gymnasium
2015, Birgy Lorenz, Award Täna samm, homme teine - developing materials about using Android based tablets at school
2013, Birgy Lorenz, E-safety Label, Silver, Pelgulinna Gymnasium
2013, Birgy Lorenz, Business ethic ward, Tartu University Ethic centrer, Swedbank
2012, Birgy Lorenz, Scholarship of city of Tallinn
2012, Birgy Lorenz, Nomination at Tiger Leap innovative teachers award
2011, Birgy Lorenz, Teacher of the year. Educational Ministry
2010, Birgy Lorenz, e-learning award, European Schoolnet, Teacher of the year
2009, Birgy Lorenz, Microsoft Eesti national project presenter TurvaLan - digital safety awareness program
 
 
Field of research
FIELD OF RESEARCH: 4. Natural Sciences and Engineering; 4.6. Computer Sciences; CERCS SPECIALTY: P170 Computer science, numerical analysis, systems, control ; SPECIALITY: Information Society Technologies
 
 
Additional information
The author developed a digital safety model, which helps analyse the current tools and find new solutions for solving the problems at hand. “Today we mostly use lectures, work sheets, warning articles in the media and literature translated from other languages to tackle most problems,” she explained. The model offered in the thesis relies on four aspects: (1) stakeholder zones: personal (family, friends, etc.) or public (school, acquaintances, etc.), (2) classification of risks (fraud, data, health, freedom, reputation, etc.), (3) levels of concerns, and (4) solutions.
The author sees several application areas for the model. “It could be used to formulate a national information strategy, a tool for understanding the concerns regarding digital safety among pupils and schools, or for analysing the results achieved by those in charge of the field. In addition, the model could be used to design new tools and solutions, and predicting their usefulness,” Lorenz said.

This research was supported by the European Social Fund’s Doctoral Studies and Internationalisation Programme DoRa, the Tiger University Programme of the Information Technology Foundation for Education, the European Association of Technology Enhanced Learning, the Tallinn City scholarship, the Swedbank business ethics scholarship through University of Tartu Centre for Ethics, the NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence, the Enterprise Estonia and the Research Funds of the university and of the School of Digital Technologies.

Supervised dissertations

Publications

Category
Year
Publication
 
2.5.
2019
2.5.
2019
3.4.
2019
2.5.
2018
3.1.
2018
3.1.
2018
3.1.
2018
2.3.
2017
2.5.
2017
3.1.
2016
3.1.
2016
3.1.
2015
1.2.
2014
2.5.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2014
3.1.
2013
3.1.
2013
3.1.
2013
3.1.
2013
3.1.
2013
3.3.
2013
3.4.
2013
1.1.
2012
1.1.
2012
1.2.
2012
3.1.
2012
3.1.
2012
3.4.
2012
3.1.
2011
3.1.
2011
3.3.
2011
3.4.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2011
6.2.
2005
  • Leitud 4 kirjet
ProgrammLiikNumberNimiProjekti algusProjekti lõppVastutav täitjaAsutusFinantseerijapoolne rahastamine
MUUTA/1051110. Euroopa Konverents E-learning (ECEL-2011)09.11.201112.11.2011Birgy LorenzTallinna Ülikool; Tallinna Ülikool, Informaatika Instituut1 742,00 EUR
MUUTP/5214Digipööre01.03.201431.12.2015Mart LaanpereTallinna Ülikool; Tallinna Ülikool, Informaatika Instituut55 456,00 EUR
MUUTÕA6013Digiturbe valdkonda käsitleva õppe- ja teadussuuna väljaarendamine Tallinna Ülikoolis informaatika instituudis01.06.201330.11.2016Birgy LorenzTallinna Ülikool; Tallinna Ülikool, Informaatika Instituut168 000,00 EUR
SFSF0130159s08Hajutatud arhitektuuriga e-õppe keskkonnad, nende koostalitlus ja rakendusmudelid01.01.200831.12.2013Peeter NormakTallinna Ülikool, Matemaatika ja Loodusteaduste Instituut; Tallinna Ülikool, Informaatika Instituut484 173,35 EUR