"Muu" projekt TF514
TF514 (TLÜ senati teaduskomisjoni istungi protokoll nr 11 14.04.2014) "IEA Rahvusvaheline Kodanikuhariduse Uuring (ICCS 2016), kaasfinantseerimine (1.04.2014−31.12.2017)", Anu Toots, Tallinna Ülikool, Riigiteaduste Instituut.
TLÜ senati teaduskomisjoni istungi protokoll nr 11 14.04.2014
TF514
IEA Rahvusvaheline Kodanikuhariduse Uuring (ICCS 2016), kaasfinantseerimine
IEA International Civic and Citizenship Education Study (ICCS 2016), co-financing
IEA Rahvusvaheline Kodanikuhariduse Uuring (ICCS 2016), kaasfinantseerimine
1.04.2014
31.12.2017
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS285 Sotsiaalpedagoogika5.3. Haridusteadused30,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS213 Sotsiaalstruktuuride uuringud5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.30,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.13. RiigiteadusedS170 Poliitikateadused, administreerimine 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.40,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikool, Riigiteaduste Instituutkoordinaator01.04.2014−31.12.2017
AsutusRiikTüüp
Tallinna ÜlikoolEesti Vabariikülikool
PerioodSumma
01.04.2014−31.12.20175 000,00 EUR
5 000,00 EUR
TLÜ uuringufond

Rahvusvahelise kodanikuhariduse uuringu ICCS2016 eesmärk on selgitada, kuidas ja mil määral on noored valmis võtma kodanikurolli ning milline osa on selles õpetajatel ja koolil. ICCS 2016 jätkab IEA 1999 a. ja 2009 a. kodanikuhariduse uuringuid ja annab ülevaate 15-aasta pikkustest arengutrendidest ja kodanikuhariduse hetkeseisust. Uuringu tulemused näitavad Eesti põhikooli teise astme noorte kodanikuteadmisi, -hoiakuid ja demokraatiapraktikaid rahvusvahelises võrdluses ning toovad välja Eesti-siseseid variatsioone kooli õppekeele, asukoha ja sootunnuse lõikes. Uuring annab põhjalikku teadmise sellest, kuidas näevad kooli rolli kodanike kasvatamises õpetajad ning koolijuhid ning millised on nende endi arusaamad demokraatiast ja kaasavast koolist. Sotsiaalsed ja kodanikupädevused on üks kaheksast EL-i hariduslikust võtmepädevusest ja strateegilise koostööraamistiku „Education & Training 2020“ üks neljast eesmärgist, mistõttu sellealast progressi monitooring on Eestile kui EL liikmesriigile oluline. Uuringu tulemusel loodud andmebaase ja teadmisi saab kasutada mitmeks otstarbeks ja erinevate sihtrühmade poolt. Kogu uuringu maksumus jaguneb osavõtutasuks ja siseriiklikeks kuludeks. Uuringu osavõtumaksu tasuvad Euroopa Komisjon (75%) ja Haridus- ja Teadusministeerium (25%). Siseriiklikele kuludele katet hetkel ei ole, mis ongi antud taotluse eesmärgiks.
The aim of the International Civic and Citizenship Education Study ICCS2016 is to explain how and to what extent young people are willing to undertake their role as a citizen and how much teachers and schools are affecting to their decisions. IEA ICCS 2016 will continue civic education studies carried out in 1999. and in 2009. and provides an overview of the 15-year length of the development trends and the current state of civic education. Databases and knowledge created during the study can be used for several purposes and by different target groups. The study costs are divided into the participation fees and inner state expenditures. The participation fees are paid by the European Commission (75%) and Estonian Ministry of Education and Research (25%). Inner states expenditures are not currently coveraged, which is the purpose of this application.
KirjeldusProtsent
Katse- ja arendustöö20,0
Rakendusuuring80,0