See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt KBFI KF-20
KBFI KF-20 "Hajusa renderdussüsteemi testimine (Testing of distributed rendering system) (15.01.2010−15.07.2010)", Mario Kadastik, Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituut.
KBFI KF-20
Hajusa renderdussüsteemi testimine (Testing of distributed rendering system)
15.01.2010
15.07.2010
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.6. ArvutiteadusedP170 Arvutiteadus, arvutusmeetodid, süsteemid, juhtimine (automaatjuhtimisteooria)1.1. Matemaatika ja arvutiteadus (matemaatika ja teised sellega seotud teadused: arvutiteadus ja sellega seotud teadused (ainult tarkvaraarendus, riistvara arendus kuulub tehnikavaldkonda)100,0
AsutusRollPeriood
Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituutkoordinaator15.01.2010−15.07.2010
AsutusRiikTüüp
KBFI
PerioodSumma
15.01.2010−15.07.2010300 000,00 EEK (19 173,49 EUR)
19 173,49 EUR
Produktsioonigrupp OÜ, Andrus Kõresaar, 2) KOKO Arhitektid OÜ, Raivo Kotov, 3) PG Stuudiod OÜ, Andrus Kõresaar, 4) Joonisfilm OÜ, Tanel Viksi, 5) Nafta OÜ, Evar Anvelt,

Viimastel aastatel on Eesti meediatootjad oluliselt suurendanud 3D animatsioonide tootmist. Tänapäeval vajavad 3D animatsioone lisaks filmitööstusele ja televisioonile ka arhitektid, disainerid, insenerid, meditsiin, kosmose- ja militaartööstus. Kohalikele ettevõtetele on tootmise pudelikaelaks animatsioonide renderdamine. Eesti ettevõtetel puuduvad ekspordi suurendamiseks vajalikud arvutisüsteemid, tarkvara ning andmehoidlad. Ettevõtted on eraldiseisvana liiga väiksed, et vajalikke ressursse luua. Ressursside sisseostmist Lääne-Euroopast ja Ameerikat takistab internetiühenduse läbilaskevõime ja sealsete renderfarmide orienteeritus suurtootjatele. Eesti ettevõtete konkurentsiolukorda halvendab lähiajal see, et praegu toimub üleminek kõrgema resolutsiooniga (HD, 2K, 4K) videostandarditele, mis tõstab vajalikke renderdus- ja andmemahte kümnetes kordades. Projekti eesmärk on uurida, kas saab hajustehnoloogiat (võre- ja pilvetehnoloogia, virutaliseerimine jms) kasutades luua lihtsat ja odavat hajusat IT-lahendust renderdamise jaoks. Kasutades vabavaralisi komponente seotakse ettevõtete ja teadus-arendusasutuste käsutuses olevate arvutiressurssid ühtseks renderdamisele orienteeritud pilvesüsteemiks (cloud system). Tulevane süsteem peab suutma jagada IT-ressursse nii käesolevas projektis osalevate partnerite vahel, kui olemas tulevikus laiendatav ka uutele partneritele. Projekt sisaldab kolme etappi: pilvesüsteemi kavandamine vabavaralise tarkvara baasil, esmase testsüsteemi komponeerimine ja selle testimine reaalse töö tingimustes. Projektis kasutatake ära EL raamprogrammi projektides Baltic Grid I ja II projektis kogutud oskusi ja teadmisi, mis tekkisid teadusarvutuste jaoks mõeldud võre- ning pilvesüsteemide loomisel.