"Sihtfinantseerimine" projekt SF0130018s09
SF0130018s09 "Haridusmuutus kui sotsiaalne innovatsioon (1.01.2009−31.12.2011)", Krista Loogma, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut.
SF0130018s09
Haridusmuutus kui sotsiaalne innovatsioon
Educational Change as Social Innovation
1.01.2009
31.12.2011
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused40,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS210 Sotsioloogia 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.60,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituutkoordinaator01.01.2009−31.12.2011
PerioodSumma
01.01.2009−31.12.2009665 280,00 EEK (42 519,14 EUR)
01.01.2010−31.12.2010627 200,00 EEK (40 085,39 EUR)
01.01.2011−31.12.201140 090,00 EUR
122 694,53 EUR

Projekt keskendub haridusmuutuste uurimisele. Peamiseks teoreetiliseks lähtekohaks on sotsiaalse innovatsiooni kontseptsioon ja metodoloogiliseks aluseks ökoloogiline lähenemine arenguprotsessile. Eesmärgiks on selgitada Eestis viimastel kümnenditel toimunud haridusuuendusi mõjutanud tegureid ning hinnata uuenduste ühiskondlikku mõju. Projekti lähtehüpoteesis eeldatakse, et haridusinnovatsiooni edutegurid sõltuvad sotsiaalse innovatsiooni peamiste arengumehhanismide, sh ekspansiivne õppimine/ teadmuse arenguline ülekanne jt, ulatuslikus rakendumises. Uuringu alaprojektides käsitletakse nii „ülalt alla” kui rohujuuretasandilt algatatud uuendusi erinevatel haridustasanditel. Kombineeritakse juhtumiuuringut, intervjuumeetodit, küsitlust, dokumendianalüüsi, võrdlevat analüüsi, narratiivuuringut jt. Uuringu tulemused võimaldavad arendada edasi sotsiaalse innovatsiooni kontseptsiooni ning esitada soovitusi ühiskondlikult mõjusate uuenduste rakendamiseks.
This project is focused on educational change. The underlying theoretical category for the analysis is social innovation and the methodological basis is formed on the ground of ecological approach to the process of development. The aim is to explain the educational changes that have taken place in Estonia in the last decades and estimate their social impact. The working hypothesis of the project assumes that the success factors of educational change lay in the comprehensive implementation of developmental mechanisms of social innovation (expansive learning/ developmental transfer of knowledge). The study covers both “top-down” interventions and innovations initiated from the grassroots level. In the research, case study method, interviews, questionnaire method and narrative research etc. will be combined. As a result of this study the theoretical model of social innovation will be further elaborated and recommendations for carrying out socially efficient innovations will be presented.