"Sihtfinantseerimine" projekt SF0180002s07
SF0180002s07 "Kultuurikommunikatsiooni komplekssus ja kultuuriuurimise metodoloogilised väljakutsed (1.01.2007−31.12.2012)", Halliki Harro-Loit, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond.
SF0180002s07
Kultuurikommunikatsiooni komplekssus ja kultuuriuurimise metodoloogilised väljakutsed
Actual complexity of cultural communication and methodological challenges of cultural research
1.01.2007
31.12.2012
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadusedS265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.50,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.4. KultuuriuuringudS220 Kultuuriantropoloogia, etnoloogia 6.3. Muud humanitaarteadused (filosoofia - s.h. teaduse ja tehnika filosoofia, kunstiteadused, kunstiajalugu, kunstikriitika, maalikunst, skulptuur, muusikateadus, teatriteadus, religioon, teoloogia jne.)50,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskondkoordinaator01.01.2007−31.12.2012
PerioodSumma
01.01.2007−31.12.2007752 300,00 EEK (48 080,73 EUR)
01.01.2008−31.12.2008946 800,00 EEK (60 511,55 EUR)
01.01.2009−31.12.2009881 472,00 EEK (56 336,33 EUR)
01.01.2010−31.12.2010831 400,00 EEK (53 136,14 EUR)
01.01.2011−31.12.201153 140,00 EUR
01.01.2012−31.12.201248 090,00 EUR
319 294,75 EUR

Tegemist on interdistsiplinaarne alusuuringuga, mille eesmärks on leida metodoloogilisi lahendusi inter- ja transdistsiplinaarset uurimistööd takistavate mõistmisraskuste ületamiseks kultuurikommunikatsiooni valdkonnas, et suurendada eri distsipliinide dialoogi- ja koostöövõimet. Uuringu kesksed teoreetilised mõisted on komplekssus; refleksiivsus ja dialoogilisus; vahendatud kommunikatsioon ja diskursiivsed praktikad. Neid rakendatakse kolmes omavahel integreeritud uurimisvaldkonnas: 1. Kultuurikommunikatsiooni uurimise metodoloogilised aspektid (sh. transdistsiplinaarse tõlke probleemid); 2. Kultuuri kirjeldused ja enesekirjeldused (sh. mäletamise praktikad, ajaloo- ja kultuuritegelikkuse aktualiseerumine eri tekstitüüpides ja hübriid-diskursustes); 3. Identiteediloome mehhanismid (sh. vähemuste kultuuridialoogi võimalused ühiskonnas) Uudne on erinevate teadmustüüpide ühendamine eri distsipliinide puutepunktides asuvate uurimisobjektide kompleksses analüüsis.
The project represents interdisciplinary fundamental research in the field of cultural communication with the aim of mapping comprehension difficulties that hinder inter and trans-disciplinary research and offering methodological solutions for overcoming these difficulties. The innovative aspect emerges from the formulation of the methodological grounds for the complex approach to cultural communication, and evaluation of the effectiveness of the applied analysis. The central concepts of the proposed research are complexity, reflexivity and dialogism, mediated communication and discourse practices. The research will cover three integrated fields: 1) methodological aspects of the research of cultural communicaton (incl. cross-disciplinary translation and research policy issues) 2) descriptions and self-descriptions of culture (incl. practices of remembrance; actualisation of history and culture in the texts etc.) 3) mechanisms of identity construction and issues of cultural dialogue.

Vastutav täitja (2)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Halliki Harro-LoitdoktorikraadEST / ENG01.09.2008−31.12.2012
Epp LaukdoktorikraadTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool, Professor (0,20) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool, ajakirjanduse professor (0,10) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool, Professor (0,20) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool, ajakirjanduse professor (0,10)EST / ENG01.01.2007−31.08.2008

Põhitäitjad (16)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Terje Anepaiomagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2007−31.12.2010
Halliki Harro-LoitdoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.08.2008
Valeria JakobsondoktorikraadTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduse lektor (0,50) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduse teadur (1,00) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduse lektor (0,50) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduse teadur (1,00)EST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Katrin KellodoktorikraadEST / ENG01.01.2011−31.12.2012
Tiiu KreegipuudoktorikraadEST / ENG01.01.2011−31.12.2012
Roosmarii KurvitsdoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Kristin KuutmadoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2008
Ene KõresaardoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Epp LaukdoktorikraadEST / ENG01.09.2008−31.12.2011
Epp LaukdoktorikraadEST / ENG01.09.2008−31.12.2012
Maarja LõhmusdoktorikraadEST / ENG01.01.2009−31.12.2011
Anu MassodoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Anu Pallasmagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2007−31.12.2010
Pille RunneldoktorikraadEST / ENG01.01.2009−31.12.2011
Andra SiibakdoktorikraadEST / ENG01.01.2010−31.12.2011
Kadri UgurdoktorikraadEST / ENG01.01.2011−31.12.2012

Täitjad (22)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Agnes Aljasmagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2009−31.12.2012
Ester BardonedoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2008
Kristi GrünbergEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Marju Himma-KadakasmagistrikraadTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, ajakirjanduse assistent (0,50) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, ajakirjanduse assistent (0,50)EST / ENG01.01.2011−31.12.2012
Ants JohansonEST / ENG01.01.2009−31.12.2011
Maria JuferevaEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Katrin KellodoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2011
Katrin KellodoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Tiiu KreegipuudoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2011
Tiiu KreegipuudoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Roosmarii KurvitsdoktorikraadTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, teadur (0,75) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, teadur (0,75)EST / ENG01.01.2007−31.12.2011
Andres KõnnodoktorikraadEST / ENG01.01.2009−31.12.2012
Ülle Luiskmagistrikraad (teaduskraad)Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskus, spetsialist (0,50) Tartu Ülikool, Filosoofiateaduskond, Ajaloo ja arheoloogia instituut, ajaloo didaktika lektor (0,50) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut, Haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskus, spetsialist (0,50) Tartu Ülikool, Filosoofiateaduskond, Ajaloo ja arheoloogia instituut, ajaloo didaktika lektor (0,50)EST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Marek MiildoktorikraadEST / ENG01.01.2011−31.12.2012
Meedi Neememagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2011−31.12.2012
Ene SelartmagistrikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2007
Andra SiibakdoktorikraadEST / ENG01.01.2009−31.12.2011
Elin SütistedoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2007
Kadri UgurdoktorikraadTartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduseteadur (1,00) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduseteadur (1,00)EST / ENG01.01.2007−31.12.2011
Kadri UgurdoktorikraadEST / ENG01.01.2007−31.12.2012
Aune Untmagistrikraad (teaduskraad)Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduse assistent (1,00) Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, ajakirjanduse assistent (1,00)EST / ENG01.01.2009−31.12.2011
Mihkel VoltmagistrikraadEST / ENG01.01.2009−31.12.2011

Projektiga seotud tööjõud (1)

IsikKraadAsutusAmetKoormusKoormus väljaspoolOsalemise periood
ProjektisKoormus väljaspool
Merja Ellefsonkülalisteadur0,101.01.2007−31.12.2012
Projektid
Projekt
ETF6687; "Mälukohad ja mäletamise kultuurid 21. sajandi Eestis"; Ene Kõresaar;
ETF6968; "Lapsed ja noored kujunevas info- ja tarbimisühiskonnas"; Veronika Kalmus;
ETF7547; "Ajakirjanduskultuurid muutumises: võrdlevaid perspektiive"; Epp Lauk;
MSHZU10030R; "MEDIADEM - Euroopa meediapoliitika ülevaatus: vaba ja sõltumatu meedia väärtustamine ja täiustamine tänapäeva demokraatlikes süsteemides"; Halliki Harro-Loit;
MSHZU10056R; "MediaAct - meedia vastutus ja läbipaistvus Euroopas"; Halliki Harro-Loit;
MSOZU07230R; "Security Communication strategies of public authorities (including media strategies) before, during and after crises concerning risks, security threats and measures"; Halliki Harro-Loit;
SF0180017s07; "Eesti kui kujunev info- ja tarbimisühiskond: sotsiaalne jätkusuutlikkus ja elukvaliteet"; Peeter Vihalemm;
SF0180050s09; "Eesti Külma sõja ajastul"; Tõnu Tannberg;
SF0180157s08; "Identiteedipoliitika dünaamilised perspektiivid – dialoogi ja konflikti analüüs"; Art Leete;
Publikatsioonid
Publikatsioonid
Ugur, K., Harro-Loit, H. (2010). Media literacy in Estonian national curriculum. In: Kotilainen, S.; Arnolds-Granlund, S.-B. (Ed.). Media Literacy Education: Nordic Perspectives (133−144).. Nordicom, Göteborg University.
Vihalemm, Triin; Kiisel, Maie; Harro-Loit, Halliki (2012). Citizens’ response patterns to warning messages. Journal of Contingencies and Crisis Management, 20 (1), 13−25.10.1111/j.1468-5973.2011.00655.x.
Harro-Loit, H.; Vihalemm, T.; Ugur, K. (2012). Cultural experience as a (critical) factor in crisis communication planning. Journal of Contingencies and Crisis Management, 20 (1), 26−38.10.1111/j.1468-5973.2011.00657.x.
Bærug, Jan Richard; Harro-Loit, Halliki (2012). Journalism embracing advertising as traditional journalism discourse becomes marginal A comparative study of European MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Events) magazines. Journalism Practice, 6 (2), 172−186.
Harro-Loit, Halliki; Lang, Juhan; Himma-Kadakas, Marju (2012). Journalists‘ blogs as an instrument of media accountability in Estonia. In: Central European Journal of Communication (Vol 5, No 2 (9), Fall 2012 (243−258).. Polish Acad of Sciences. (2 (9)).
Loit, Urmas; Harro-Loit, Halliki (2012). Media Policy in Estonia: Small Market Paradoxes. In: Evangelia Psychogiopoulou (Ed.). Understanding Media Policies. A European Perspective (85−99).. Hampshire: Palgrave Macmillan.
Kello, Katrin; Harro-Loit, Halliki (2012). Recognising dilemmas in history teaching – a tool for increasing teacher’s autonomy. In: Mikk, J.; Veisson, M.; Luik, P. (Ed.). LifeLong Learning and Teacher Development (113−129).. Frankfurt am Main et al.: Peter Lang Verlag. (Estonian Studies in Education; 4).
Harro-Loit, Halliki; Ugur, Kadri (2011). Representation of Death Culture in the Estonian Press. Estonian Journal of Archaeology, 15, 2, 151−170.10.3176/arch.2011.2.05.
Paimre, M.; Harro-Loit, H. (2011). Media generated news waves – catalysts for discursive change: The case study on drug issues in Estonian print media. Journalism. Theory, Practice & Criticism, 12 (4), 433−448.
Harro-Loit, H.; Blaubrük, A.-L.; Hallast, P.; Harro, H.; Jung, N.; Korts, K.; Schihaljev, O.; Siivelt, P. (2011). Väärtusarenduse analüüs - miks ja kuidas? Tartu: Eesti Keele Sihtasutus.
Fortunati, Leopoldina; Sullivan, John; Raycheva,Lilia, Harro-Loit, Halliki (2010). Interactivity as a Metaphor of Online News. Javnost-The Public, 17 (4), 43−62.
Harro-Loit, H.; Kõresaar, E. (2010). National temporality and journalistic practice: temporalising anniversary events in Estonian television news. Trames : Journal of the Humanities and Social Sciences, 14 (4), 323−341.10.3176/tr.2010.4.03.
Harro-Loit, H.; Kõresaar, E. (2010). Revising time in cultural research: preface to the special issue of Trames. Trames : Journal of the Humanities and Social Sciences, 14 (4), 303−306.
Jakobson, V., Harro-Loit, H., Ugur, K., Veidenbaum, K. (2010). Grazdanskaja identichnost molodjozi Estonii cherez prismu telenovostei. Мир России, 1, 163−179.
Harro-Loit, H. (2010). From Media Policy to Integrated Communications Policy—How to Apply the Paradigm Shift on a European and National Level. In: Klimkiewicz, B. (Ed.). Media Freedom and Pluralism. Media Policy Challenges in the Enlarged Europe (45−58).. CEU Press.
Balćytiene, A.; Harro-Loit, H. (2010). Preserving Journalism. In: Boguslawa, Dobek-Ostrowska; Glowacki, Michal;Jakubowicz, Karol;Sükösd, Miklós (Ed.). Comparative media Systems. European and Global Perspectives (24).. Budapest: Central European University Press.
Harro-Loit, H.; Kõresaar, E. (2010). Revisiting Time in Cultural Research. A Special Issue of Trames. A Journal of the Humanities and Social Sciences. Estonian Academy Publishers.
Balcytiene, A.; Harro-Loit, H. (2009). Between reality and illusion: re-examining the diversity of media and online professional journalism in the Baltic States. Journal of Baltic Studies, 40 (4), 517−530.10.1080/01629770903320148.
Fortunati, L.; Sarrica, M.; O'Sullivan, J.; Balcytiene, A.; Harro-Loit, H.; Macgregor, P.; Roussou, N.; Salaverría, R.; De Luca, F. (2009). The Influence of the Internet on European Journalism. Journal of Computer-Mediated Communication, 14 (4), 928−963.10.1111/j.1083-6101.2009.01476.x.
Harro-Loit, Halliki (2009). Cost-effectiveness of journalism education in a small nation state. Journalism Research. Science journal (communication and information) // Žurnalistikos tyrimai, 2, 138−156.
Harro-Loit, H.; Paimre, M. (2008). Ajakirjanduslikud teemalained - kas ka muutuste katalüsaatorid? Akadeemia, 1, 82−95.
Lauk, Epp (2014). Promoting Central and East European media and communication scholarship. Media, Power and Empowerment - Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM Prague 2012: Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM Prague 2012. Ed. Pavličkova, Tereza; Carpentier-Reifova, Irena. Cambridge Scholars Publishing, 3−8.
Lauk, Epp; Kus, Michal (2012). Editors` introduction: Media accountability ? between tradition and innovation. Central European Journal of Communication, 2 (9), 168−174.
Lauk, Epp (2012). What is happening to (foreign) ownership in the Baltic media markets? Baltic Rim Economies, 2, 2, 26−27.
Lauk, E.; Jufereva, M. (2011). „Reversed censorship‟? Assessing media self-regulation in the Baltic countries. Mediální studia/Czech and Slovak Media Studies, IV, xx−xx [ilmumas].
Lauk, E.; Kreegipuu, T. (2010). WAS IT ALL PURE PROPAGANDA? JOURNALISTIC PRACTICES OF ‘SILENT RESISTANCE’ IN SOVIET ESTONIAN JOURNALISM. Acta Historica Tallinnensia, 15, 167−190.
Lauk, E.; Kreegipuu, T. (2010). Journalistic practices of ‘silent resistance’: Estonian journalists challenging the Soviet authorities. Book of Abstracts 'Communication and Citizenship: Rethinking Crisis and Change': 'Communication and Citizenship: Rethinking Crisis and Change' - International Association of Mass Communication Research (IAMCR), Braga, Portugal,18-22 July 2010. Braga, Portugal, 15−16.
Lauk, E. (2009). Reflections on changing patterns of journalism in the new EU countries. Journalism Studies, 10 (1), 69−84.
Lauk, E. (2009). Estonian journalism education landscape. In: Georgios Terzis (Ed.). European Journalism Education (393−408).. Intellect.
Juraite, K.; Lauk, E.; Zelče, V. (2009). The Professionalization of Journalism in the Baltic States: The Origins of Practice, Structures and Cultures (until 1940). In: Leonidas Donskis (Ed.). A Litmus Test Case of Modernity (169−200).. Peter Lang Publishers House.
Kõresaar, E.; Kuutma, K.; Lauk, E. (2009). The twentieth century as a realm of memory. In: Kõresaar, E.; Lauk, E.; Kuutma, K. (Ed.). Burden of Remembering: Recollections and Representations of the Twentieth Century (9−34).. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura. (Studia Historica).
Lauk, E.; Jakobson, V. (2009). Challenges of Integrating Ethnic Minority into the Public Sphere. The Estonian Experience. In: Salovaara-Moring, I. (Ed.). Manufacturing Europe. Spaces of Democracy, Diversity and Communication (205−221).. Göteborg: Nordicom, Göteborg University.
Lauk, E.; Pallas, A. (2009). Vastupeegeldusi ja eemaltvaateid. Pallas, A.; Uus, S. (Toim.). Kuidas vaatad, nõnda näed. Eesti ajakirjanike elulood III (561−566).. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.
Lauk, E.; Pallas, A. (2008). Early Development of Estonian Journalism as a Profession (from late 19th century to 1940). Acta Historica Tallinnensia, 13 (1), 48−67.10.3176/hist.2008.2.03.
Lauk, E. (2008). Freedom for the media? Issues of journalism ethics in Estonia. Informacijos Mokslai/Information Science, 47, 59−65.
Lauk, E.; Høyer, S. (2008). Recreating Journalism After Censorship. Generational shifts and professional ambiguities among journalists after changes in the political systems. Eastern European Journal of Communication, 1 (1), 5−22.
Lauk, E. (2008). How will it all unfold? Media systems and journalism cultures in post-Communist countries. In: Jakubowicz, K.; Sükösd, M. (Ed.). Finding the Right Place on the Map: Central and Eastern European Media Change in Global Perspective (193−212).. Intellect.
Lauk, E. (2008). Baltic States: Media Systems. In: The International Encyclopedia of Communication (299−306).. Blackwell Publishing Ltd.
Kõresaar, E.; Võsu, E.; Kuutma, K.; Lauk, E. (Toim.) (2008). Memory Between Disciplines: Inter- and Transdisciplinary Perspectives in Current Memory Studies. In: Memory Between Disciplines: Inter- and Transdisciplinary Perspectives in Current Memory Studies.. Tallinn: Estonian Academy Publishers. (12(62/57); 3).
Kreegipuu, T.; Lauk, E. (2007). Rewriting History: Legitimization of the Soviet Coup-d’Etat of 1940 in the Estonian Soviet Press. Westminster Papers in Communication and Culture, 4 (4), 42−64.
Kreegipuu, T. (2009). Eesti NSV trükiajakirjanduse parteiline juhtimine. Ajalooline Ajakiri, 155−178.
Kreegipuu, T. (2007). Ajaloo rakendamine propagandarelvana – kuidas kujundati ajalookäsitlus nõukogude võimu kehtestamisest 21. juunil 1940 Nõukogude Eesti ajakirjanduses aastatel 1945-1960. Tuna. Ajalookultuuri ajakiri, 3, 46−69.
Kurvits, Roosmarii (2012). Lugejate, vaatajate ja sirvijate lehed. Eesti suurte päevalehtede välimuse tabloidiseerumine 2000-2010. Ude, Indrek; Vihalemm, Peeter (Toim.). Eesti Akadeemilise Ajakirjanduse Seltsi aastaraamat 2010/2011 (12−21).. Tartu : Eesti Akadeemiline Ajakirjanduse Selts.
Kurvits, Roosmarii (2012). Postimees kujundusmurrangutes 155 aasta jooksul. (12−13)..
Kurvits, Roosmarii (2011). Suured surmad, väiksed surmad. Tanatograafia eesti ajalehtedes algusest tänapäevani. Vikerkaar, 12, 49−62.
Kurvits, Roosmarii (2011). Eesti ajalehtede välimus 1806–2005. Periodiseering ja infoesitusviiside muutumine. Ude, I. (Toim.). Eesti Akadeemilise Ajakirjandusseltsi Aastaraamat (28−40).. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.
Kurvits, R. (2008). The Visual Form of Estonian Newspapers from 1806 to 1940 and the Appearance Spiral Model. Nordicom Review, 29 (2), 335−352.
Kurvits, Roosmarii (2007). Eesti ajalehtede välimuse muutumine 1990. aastatel. Sotsialismist modernismi ja natuke postmodernismi ka. II. Akadeemia, 1, 45−82.
Masso, Anu; Kello, Katrin; Jakobson, Valeria (2013). Üleminek eestikeelsele gümnaasiumiõppele: vilistlaste seisukohtade Q-metodoloogiline diskursusanalüüs. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 9, xx−xx [ilmumas].
Kello, Katrin; Masso, Anu (2012). The Spatial Foci of History Teaching: Individual Views of Estonian History Teachers. Spaces and Flows: An International Journal of Urban and ExtraUrban Studies., 2 (4), 31−48.
Masso, A.; Kello, K.; Djačkova, S. (2011). Vähemuste haridus keele- ja lõimumispoliitika kontekstis. M.Lauristin (Toim.). Eesti Inimarengu Aruanne 2010 / 2011. Inimarengu Balti rajad: muutuste kaks aastakümmet (129−134).. AS Eesti Ajalehed.
Kello, K. (2010). Milleks koolis ajalootunnid? Aine eesmärgid õpetaja taotluste peeglis. Haridus, 4, 31−38.
Jõesalu, K.; Kõresaar, E. (2013). Continuity or Discontinuity: On the Dynamics of Remembering “Mature Socialism” in Estonian Post-Soviet Remembrance Culture. Journal of Baltic Studies, xx−xx [ilmumas].
Kõresaar, Ene (2012). Nostalgia in the making: representing socialist habitus in Estonian journalistic discourse. Dynamics of Cultural Differences. The 32rd Nordic Conference of Ethnology and Folklore: 32nd Nordic Conference of Ethnology and Folkloristics; Bergen, Norway; June 18 - 21, 2012. University of Bergen, 113−114.
Jõesalu, K.; Kõresaar, E. (2011). Privaatne ja avalik nõukogude aja mõistmises ühe keskastmejuhi eluloo näitel. Methis. Studia humaniora Estonica, 7, 68−83.
Kõresaar, E. (2011). Boris Takk – The ambiguity of war in a post-soviet life story. In: Kõresaar, E. (Ed.). Soldiers of memory: World War II and its aftermath in Estonian post-Soviet life stories (343−363).. New York & Amsterdam: Rodopi . (On the Boundary of Two Worlds. Identity, Freedom, and Moral Imagination in the Baltics).
Kõresaar, E. (2011). Introduction. Remembrance cultures of World War II and the politics of recognition in post-soviet Estonia: biographical perspectives. In: Kõresaar, E. (Ed.). Soldiers of memory: World War II and its aftermath in Estonian post Soviet life stories (1−34).. New York, Amsterdam: Rodopi . (27).
Kõresaar, E. (2010). Ajakirjanduse "mälutöö" ja mis on Sofil sellega pistmist. Postimees AK (6−7)..
Kõresaar, E.; Lauk, E.; Kuutma, K. (Toim.) (2009). The burden of remembering: recollections and representations of the twentieth century. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.
Kõresaar, E. (2009). Realms of Memory as Cultural Resources of Remembering: on the Politics of Experience in Estonia. In: The Baltics as an Intersextion of Civilizational Identities (84−85).8th Conference on Baltic Studies in Europe, 11-14 June, 2009, Kaunas, Lithuania. Kaunas: Vytautas Magnus University, Faculty of Political Science and Diplomacy.
Võsu, E.; Kõresaar, E.; Kuutma, K. (2008). Mediation of Memory: Towards Transdisciplinary Perspectives in Current Memory Studies. Trames : Journal of the Humanities and Social Sciences, 12 (3), 241−262.10.3176/tr.2008.3.01.
Pallas, A. (2010). Isamaaline tundmus: Eesti ja Soome kirjamees Jüri Tilk e Yrjö Virula. Keel ja Kirjandus, 3, 194−210.
Pallas, A.; Uus, S. (Koost.) (2009). Kuidas vaatad, nõnda näed. Eesti ajakirjanike elulood III. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.
Anepaio, Terje (2009). “Meie mäle(s)tame!” Represseeritute mälukogukond Memento Rakvere Ühingu näitel. Eesti Rahva Muuseum dokumenteerimas repressioone ja nende mälestamist. Liivik, Olev; Tammela, Hiljar (Toim.). Uuemaid aspekte märtsiküüditamise uurimisest (130−137).. Tallinn: Eesti Ajaloomuuseum. (Varia Historica; IV).
Anepaio, T. (2009). Viro muistaa. Sortoteeman vastaanotto virolaisessa yhteiskunnassa. Oksanen, S.; Paju, I.. Kaiken takana oli pelko. Kuinka Viro menetti historiansa ja miten se saadaan takaisin (402−423).. Juva: WS Bookwell OY.
Västrik, Ergo-Hart (editor-in-chief); Kuutma, Kristin (guest editor); Anepaio, Terje; Järv, Risto; Leete, Art; Lintrop, Aado; Runnel, Pille; Valk, Ülo (eds.) (2009). Journal of Ethnology and Folkloristics. Vol. 3, No. 2. In: .. Estonian Literary Museum, Estonian National Museum, University of Tartu.
Anepaio, T. (2008). Sovietines represijos Estijoje: atminimas ir iamžinimas XXI a. Genocidas ir rezistencija, 2(24): Deportations - Crime against Humanity, History and Memory, Vilnius, 22-23th of May, 2008. Vilnius: Lietuvos gyventoju genocido ir rezistencijos tyrimo centras, 154−157.
Masso, Anu (2012). Linguistic Diversity in Practice. Educational Achievement in Estonia. The International Journal of the Humanities, 9 (9), 63−82.
Vihalemm, T.; Jakobson, V. (2011). Representations of the past in Estonian Russian-language press: “own” or diaspora memory? Nationalities Papers, 39 (5), 705−731.
Kello, K.; Masso, A.; Jakobson, V. (2009). Eestikeelsele õppele üleminek vene õppekeelega gümnaasiumis: erinevad perspektiivid, erinevad valmisolekud. Haridus, 1−7.
Siibak, A. (2011). Online Peer Culture and Interpretive Reproduction on the Social Networking Site Profiles of the Tweens. In: Colombo, F.; Fortunati, L. (Ed.). Broadband Society and Generational Changes (121−132).. Berlin: Peter Lang Publishers House.
Siibak, A. (2010). Constructing masculinity on a social networking website. The case-study of visual self-presentations of young men on the profile images of SNS Rate.ee. Young, 18 (4), 403−425.10.1177/110330881001800403.
Siibak, A.; Vinter, K. (2010). Making sense of the virtual world for young children: Estonian pre-school teachers' experiences and perceptions. Journal of Virtual Worlds Research, 3 (2), 3−27.
Siibak, A.; Ugur, K. (2010). Is social networking the new "online playground" for young children? A study of Rate profile in Estonia. In: Berson, I. & Berson, M. (Ed.). High-Tech Tots: Childhood in a Digital World (125−152).. Information Age Publishing. (Research in Global Child Advocacy Series; 5).
Kello, Katrin (2016). Sensitive and Controversial Issues in the Classroom: Teaching History in a Divided Society. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 22, 35−53.10.1080/13540602.2015.1023027.
Kello, Katrin; Wagner, Wolfgang (2014). Intrinsic and Extrinsic Patriotism in School: Teaching History After Estonia’s Critical Juncture. International Journal of Intercultural Relations, 43, 48−59.10.1016/j.ijintrel.2014.08.016.
Kello, Katrin (2014). The functions and contexts of general education history teaching: social and professional representations in Estonia and Latvia. (Doktoritöö, Tartu Ülikool). Tartu: University of Tartu Press.
Juhendamised
Juhendamised
Andres Jõesaar, doktorikraad, 2011, (juh) Marju Lauristin; Halliki Harro-Loit; Maarja Lõhmus, EU media policy and survival of public service broadcasting in Estonia 1994-2010 (EU meediapoliitika ja Eesti avalikõigusliku ringhäälingu ellujäämisvõitlus 1994-2010), Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut.
Kertu Saks, doktorikraad, 2011, (juh) Halliki Harro-Loit, The Formation of Editing Culture and Practice in Estonian Newspapers 1988-2005 (Eesti ajalehtede toimetamiskultuuri ja -praktikate kujunemine 1988-2005), Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond.
Kadri Ugur, doktorikraad, 2010, (juh) Halliki Harro-Loit, Implementation of the concept of media education in the Estonian formal education system (Meediaõpetuse kontseptsiooni rakendamine Eesti formaalhariduses), Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool.
Tiiu Kreegipuu, doktorikraad, 2011, (juh) Epp Lauk; Tõnu Tannberg, The ambivalent role of Estonian press in implementation of the Soviet totalitarian project (Ajakirjanduse ambivalentne roll nõukogude totalitaarse projekti elluviimisel Eestis), Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool.
Roosmarii Kurvits, doktorikraad, 2010, (juh) Epp Lauk, Eesti ajalehtede välimus 1806-2005, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool.
Barbi Pilvre, doktorikraad, 2011, (juh) Epp Lauk, Naiste meediarepresentatsioon Eesti ajakirjanduskultuuri ja ühiskonna kontekstis, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond.
Mihkel Lendok, magistrikraad, 2012, (juh) Halliki Harro-Loit; Marju Himma-Kadakas, Professionaalne ajakirjandus ajakirjanduse eriala üliõpilaste perspektiivis, Tartu Ülikool.
Jaanika Niinepuu, magistrikraad, 2012, (juh) Eesti ajakirjanike autonoomiat mõjutavad tegurid , Tartu Ülikool.
Teele Tammeorg, magistrikraad, 2012, (juh) Halliki Harro-Loit, Koosolekukommunikatsiooni analüüs Eesti Päevalehe näitel võrdluses Irish Timesiga, Tartu Ülikool.
Viivika Eljand, magistrikraad, 2011, (juh) Halliki Harro-Loit, Eelkooliealiste laste intervjueerimistehnikate ohud ja võimalused, Tartu Ülikool.
Karin Kase, magistrikraad, 2011, (juh) Halliki Harro-Loit, Eesti veebitoimetajate ajakirjanduslikud praktikad, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut, Ajakirjanduse õppetool.
Siim Boikov, magistrikraad, 2010, (juh) Halliki Harro-Loit, Mineviku aktualiseerimine Eesti teleuudistes veebruaris ja märtsis 2009, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut.
Marju Himma-Kadakas, magistrikraad, 2010, (juh) Halliki Harro-Loit, Ajakirjandusžanrite muutumise tendentsid. Uudisžanri muutumine ajalehe Postimees näitel , Tartu Ülikool.
Toomas Kelt, magistrikraad, 2009, (juh) Halliki Harro-Loit, Eesti Rahvusringhäälingu raadiointervjuude intervjueerimispraktikad, Tartu Ülikool.
Kristjan Ots, magistrikraad (teaduskraad), 2009, (juh) Halliki Harro-Loit, Meediavabaduse reguleerimine – allikakaitse ja vastulause õigus, Tartu Ülikool.
Liis Auväärt, magistrikraad, 2008, (juh) Halliki Harro-Loit, Valu ja vägivalda sisaldavate telelugude retseptsioon , Tartu Ülikool.
Annely Hindrikson, magistrikraad (teaduskraad), 2007, (juh) Halliki Harro-Loit, 35-tunnine gümnaasiumi meediaõpetuse kursus ja selle tagasiside analüüs Lähte Ühisgümnaasiumi näitel, Tartu Ülikool.
Kristina Veidenbaum, magistrikraad (teaduskraad), 2007, (juh) Halliki Harro-Loit, Uudistemagasin kui sotsiaalne ressurss teismelistele. Kvalitatiivne uurimus telesaate "reporter" retseptsioonist, Tartu Ülikool.
Maret Einmann, magistrikraad (teaduskraad), 2010, (juh) Epp Lauk, Eesti ajakirjanike rollikäsituse muutumine 1988–2009, Tartu Ülikool.
Piret Tali, magistrikraad (teaduskraad), 2010, (juh) Epp Lauk, Eesti ajakirjanike töö iseloomu muutumine 1988-2009, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut.
Eliis Vennik, magistrikraad, 2012, (juh) Anu Masso, Värbamine ja valik sihtasutuses Noored Kooli, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ajakirjanduse, kommunikatsiooni- ja infoteaduste instituut.