See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Sihtfinantseerimine (SF)" projekt SF0182717s06
SF0182717s06 "NÄGEMISTÄHELEPANU MEHHANISMID (1.01.2006−31.12.2011)", Talis Bachmann, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond.
SF0182717s06
NÄGEMISTÄHELEPANU MEHHANISMID
MECHANISMS OF VISUAL ATTENTION
1.01.2006
31.12.2011
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine (SF)
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.8. PsühholoogiaS260 Psühholoogia5.1. Psühholoogia ja tunnetusteadused80,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.9. MeditsiinitehnikaB140 Kliiniline füüsika, radioloogia, tomograafia, meditsiinitehnika2.3. Teised tehnika- ja inseneriteadused (keemiatehnika, lennundustehnika, mehaanika, metallurgia, materjaliteadus ning teised seotud erialad: puidutehnoloogia, geodeesia, tööstuskeemia, toiduainete tehnoloogia, süsteemianalüüs, metallurgia, mäendus, tekstiilitehnoloogia ja teised seotud teadused).20,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskondkoordinaator01.01.2006−31.12.2011
PerioodSumma
01.01.2007−31.12.2007620 000,00 EEK (39 625,22 EUR)
01.01.2006−31.12.2006470 000,00 EEK (30 038,47 EUR)
01.01.2008−31.12.2008774 000,00 EEK (49 467,62 EUR)
01.01.2009−31.12.2009708 960,00 EEK (45 310,80 EUR)
01.01.2010−31.12.2010694 000,00 EEK (44 354,68 EUR)
01.01.2011−31.12.201142 710,00 EUR
251 506,79 EUR

Teema käsitleb nägemistähelepanu ja kuulub eksperimentaalse kognitiivpsühholoogia valdkonda. Töö eesmärgiks on nägemissüsteemi infotöötluse põhimõtete ja mehhanismide väljaselgitamine. Töö jätkab täitjate varasemaid uurimistöid nägemistaju ja tähelepanu valdkonnas. Üldiseks eesmärgiks on nägemistähelepanu erinevate mehhanismide olemuse, funktsioneerimise ja omavaheliste suhete selgitamine. Konkreetsemad ülesanded oleksid järgmised:     Võrrelda tahtmatu (automaatse, stiimulite poolt juhitava) ja tahtliku (teadvustatud ülesandest sõltuva) tähelepanu olulisi omadusi ja leida adekvaatsed mudelid erinevate ruumitähelepanu mehhanismide kirjeldamiseks ning ruumi- ja objektitähelepanu mehhanismide suhestamiseks.     Psühhofüüsikaliselt ja psühhofüsioloogiliselt mõõta erinevatel infotöötlustasemetel toimivat tähelepanu tööd ning selgitada, kas on tegemist erinevate tähelepanumehhanismidega või erinevatel tasemetel toimiva ühe ja sama mehhanismiga.     Leida traditsiooniliste tähelepanu mudelitega võrreldes adekvaatsemaid mudeleid nägemistaju mahuliste piirangute kirjeldamiseks, uurida nende mudelite suhet visuaalse info teadvustamise mehhanismidega (sealhulgas neuroloogilisi andmeid kasutades) ning analüüsida lühiajalise esituse ja jaotatud tähelepanu tingimustes kättesaadava informatsiooni ulatust ja iseärasusi.        Selgitada tähelepanu ja visuaalse maskeerimise erinevate vormide seoseid nägemistajus.     Leida olulisemad tegurid, millest oleneb tähelepanu ja maskeerimise vastastikune sõltuvus või sõltumatus.
The experimental cognitive psychology project deals with visual attention, aiming to understand the principles and mechanisms of visual information processing -- the nature, functioning and interrelations of different attention mechanisms. Continuing and extending our previous research we:    Compare the principal characteristics of involuntary (stimulus-driven) and voluntary (task-dependent) attention and explore the models of different spatial-attentional mechanisms and interrelations of spatial and object-based attention.    Find psychophysical measures of attentional operations at different processing stages and find out whether different mechanisms or different effects of the same general-purpose mechanism are involved.    Develop attentional models that in comparison with the traditional ones allow a more adequate description of perceptual capacity limitations, explore the relation of these models with visual awareness mechanisms (including data from neurological patients) and analyse the extent and characteristics of information accessible from brief exposures and with divided attention.    Find the basic factors that explain whether attention and various forms of masking are interdependent or not.