"Sihtfinantseerimine" projekt SF0160047s09
SF0160047s09 (SF0160047s09) "Rahvuse visualiseerimine. Eesti 20. sajandi kunsti ja arhitektuuri instutsioonikriitiline analüüs. (1.01.2009−31.12.2014)", Mart Kalm, Eesti Kunstiakadeemia.
SF0160047s09
Rahvuse visualiseerimine. Eesti 20. sajandi kunsti ja arhitektuuri instutsioonikriitiline analüüs.
Visualising the Nation. Institutional critique of the twentieth century art and architecture in Estonia.
1.01.2009
31.12.2014
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.5. KunstiteadusH310 Kunstiajalugu6.3. Muud humanitaarteadused (filosoofia - s.h. teaduse ja tehnika filosoofia, kunstiteadused, kunstiajalugu, kunstikriitika, maalikunst, skulptuur, muusikateadus, teatriteadus, religioon, teoloogia jne.)100,0
AsutusRollPeriood
Eesti Kunstiakadeemiakoordinaator01.01.2009−31.12.2014
PerioodSumma
01.01.2009−31.12.20091 112 832,00 EEK (71 122,93 EUR)
01.01.2010−31.12.20101 049 600,00 EEK (67 081,67 EUR)
01.01.2011−31.12.201167 080,00 EUR
01.01.2012−31.12.201267 160,00 EUR
01.01.2013−31.12.201367 160,00 EUR
01.01.2014−31.12.201467 160,00 EUR
406 764,60 EUR

Uurimisprojekti põhieesmärk on kokkuvõtvalt uurida rahvuse teadvustamise dünaamikat Eesti 20. sajandi visuaal- ja ruumikultuuris: kuidas see on muutunud institutsionaalselt legitimeeritud ja määratletud kunsti- ja arhitektuuripraktikates (rõhuasetuste muutumine, alternatiivsete narratiivide ilmnemine) ning süstematiseeritud teadmismudelites, mille eesmärgiks on luua minevikust lokaalseid representatsioone (ajalookirjutus). Kui eesti 20. sajandi kunstikultuuri arengumudelit saab vaadelda rahvusliku-euroopaliku dialektikas, siis milliseid institutsionaalseid vorme see dialektika erinevatel perioodidel võttis? Millist tüüpi pilte ja ehitisi soosis rahvuskultuuri idee?Milliseid uusi kunstiajaloolisi tõlgendusi saaksime välja pakkuda, kui lahkuda domineeriva rahvuskultuuri narratiivi raamest? Milline võiks olla eesti 20. sajandi kunsti ja arhitektuuri rahvusülene geograafia, mis arvestaks kohaliku arengu eripära, kuid ei langeks tagasi universaalse vormiajaloo kammitsatesse?
The general objective of the project is to study the dynamics of national identity in 20th century visual culture and built environment in Estonia. How it has been legitimized and determined by artistic and spatial practices (shift in focus, emergence of the alternative narratives) and systems of knowledge that aim at creating of local representations of the past (i. e. the writing of history).What kind of interpretations of art history could we draw going beyond the nationalistic narrative but keeping local situation in mind and keeping distance to universalistic history of form. What kind of institutional practices formed national-European dialectics in the evolution of Estonian art and architecture? What kind of images and objects were favoured in the limits and possibilities of national discourse during different periods? What is the cultural self-portrait constructed according to canon in the 20th century art?