See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Teadmisepõhise poliitikakujundamise toetamine (RITA2)" projekt RITA2/051
RITA2/051 (RITA2/051) "Gümnaasiumi matemaatika ainekava rakendumine (8.06.2018−18.12.2018)", Helli Toomsalu, Ernst & Young Baltic AS.
RITA2/051
RITA2/051
Gümnaasiumi matemaatika ainekava rakendumine
The implementation of mathematics curriculum for upper secondary schools
Gümnaasiumi matemaatika ainekava rakendumine
8.06.2018
18.12.2018
Teadus- ja arendusprojekt
Teadmisepõhise poliitikakujundamise toetamine (RITA2)
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3 Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Ernst & Young Baltic ASkoordinaator08.06.2018−18.12.2018
PerioodSumma
08.06.2018−18.12.201829 760,00 EUR
29 760,00 EUR

Uuringu eesmärk oli välja selgitada Eesti gümnaasiumite matemaatika kursuste pakkumise ja õpetamisega seotud tüüpilised praktikad, kaardistada ainekavade rakendamise probleeme ning saada selgust matemaatika valikkursuste vajadustest.
The aim of the study was to examine the practices of offering and teaching mathematics courses in Estonian upper secondary schools, map the problems encountered in implementing the syllabuses and understand the demand for optional courses in mathematics in upper secondary schools.
Tuginedes dokumendianalüüsile, intervjuudele ja küsitlustele (valim hõlmas 32 Eesti gümnaasiumi), jõuti uuringu käigus järgmistele põhijäreldustele: * koolides õpetati nii kitsast kui laia matemaatikat tihti suurema kursuste arvuga kui ette nähtud selleks et soovitud tulemustni (sh head tulemused riigieksamil) jõuda; * sageli ei saanud õpilased valida kitsa ja laia matemaatika vahel hoolimata sellest, et nii õpilased ise kui koolide juhtkonnad ja õpetajad pidasid valiku võimaldamist oluliseks; *riiklikus õppekavas väljapakutud matemaatika valikkursused leiavad vähest rakendamist. Uuringus on välja toodud ettepanekud matemaatika õppekorralduse parandamiseks: * kaaluda kahe matemaatika õpetamise kohustuse praegusel kujul kaotamist; * toetada valikkursuste pakkumist matemaatika valikkursuste õppematerjalidega; * organiseerida riiklikul tasandil matemaatika valikkursuste pakkumist; * lisada praktilise/elulise matemaatika kursus; * kaaluda gümnaasiumi matemaatika riigieksamie vabatahtlikuks muutmist.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0