See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Personaalse uurimistoetuse rühmagrant" projekt PRG789
PRG789 "Puutetundliku tehnoloogia ja virtuaalse keskkonna ühendatud võimsus sotsiaalse ja kognitiivse defitsiidi ravis lastel (PowerVR). (1.01.2020−31.12.2023)", Anneli Kolk, Tartu Ülikool, Meditsiiniteaduste valdkond, kliinilise meditsiini instituut.
PRG789
Puutetundliku tehnoloogia ja virtuaalse keskkonna ühendatud võimsus sotsiaalse ja kognitiivse defitsiidi ravis lastel (PowerVR).
Power of Integrated Modern Technology in Pediatric Neurorehabilitation: Multitouch-Multiuser TableTop and Virtual Reality Platforms for Remediation of Social and Cognitive Deficit in Children (PowerVR)
1.01.2020
31.12.2023
Teadus- ja arendusprojekt
Personaalse uurimistoetuse rühmagrant
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
3. Terviseuuringud3.7. Kliiniline meditsiinB640 Neuroloogia, neuropsühholoogia, neurofüsioloogia 3.2 Kliiniline meditsiin100,0
PerioodSumma
01.01.2020−31.12.2020183 250,00 EUR
183 250,00 EUR

Närvisüsteemi haigustega (NSH) lastel esineb sageli sotsiaalsete oskuste defitsiit, mis põhjustab koolikiusamist, sõprade vähest toetust või nende puudumist. Kahjuks puuduvad teaduspõhised uuringud suhtlemisraskuste (SR) kaasaegse ravi osas. Moodsa interaktiivse keskkonna kasutamine pediaatrilises neurorehabilitatsioonis on uus kiiresti arenev valdkond. Treeningu käigus toimub keeruliste sotsiaalsete olukordade interaktiivne lahendamine ja koostööoskuste arendamine. Töö eesmärgiks on uurida puutetundliku tehnoloogia (MMT) ja virtuaalse (VR) keskkonna baasil loodud töövahendi PowerVR efektiivsust kognitiivsete ja SR laste ravis psühhoteraapiaga võrreldes, luues teaduspõhised ravijuhised, õpetades personali ja üliõpilasi. Töö on randomiseeritud paralleelgruppide uuring haarates 90 NSH ja 60 kontrollgrupi last vanuses 8-13.a. Plaanis on 10 sekkumist kord nädalas alustades treeningutega VR-l, jätkates paaristreeningutega MMT-l koos primaarse ja sekundaarse (1.a.) raviefekti hindamisega.
Social communication disorders (SCD) with low peer acceptance and decreased social support is common in children with acquired brain injury (ABI). New technologies Multitouch-Multiuser tabletop (MMT) and virtual reality (VR) environments have considerable potential, however, the increasing interest in new technologies has not given rise to evidence-based studies in children. Our aim is to develop and implement the new MMT/VR interfaces into pediatric neurorehabilitation and examine how a child’s social skills improve compared with conventional psychotherapy; to develop pediatric rehabilitation protocols of social aspects and educate the students & staff. Our work is a randomized long-term study, including 90 ABI patients with SCD; and 60 healthy controls at the age of 8–13 yrs. There are 10 1-h sessions once a week in which the patients will practice in pairs a series of tasks on MMT/VR, guided by therapists. Social competence and parents' ratings will be evaluated.