"Muu" projekt VIR439
VIR439 "SNOOP - Laevaliiklusest pärinev NOx ja SOx õhuheide - operatiivne vaatlusvõrk (1.09.2009−31.12.2012)", Urmas Raudsepp, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, TTÜ Meresüsteemide Instituut.
VIR439
SNOOP - Laevaliiklusest pärinev NOx ja SOx õhuheide - operatiivne vaatlusvõrk
SNOOP - Shipping-induced NOx and SOx emissions - OPerational monitoring network
SNOOP - Shipping-induced NOx and SOx emissions - OPerational monitoring network
1.09.2009
31.12.2012
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.2. MaateadusedP500 Geofüüsika, füüsikaline okeanograafia, meteoroloogia 1.4. Maateadused ja sellega seotud keskkonnateadused (geoloogia, geofüüsika, mineroloogia, füüsiline geograafia ning teised geoteadused, meteoroloogia ja ning teised atmosfääriteadused, klimatoloogia, okeanograafia, vulkanoloogia, paleoökoloogia50,0
1. Bio- ja keskkonnateadused1.4. Ökoloogia, biosüstemaatika ja -füsioloogiaB260 Hüdrobioloogia, mere-bioloogia, veeökoloogia, limnoloogia 1.5. Bioteadused (bioloogia, botaanika, bakterioloogia, mikrobioloogia, zooloogia, entomoloogia, geneetika, biokeemia, biofüüsika jt50,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Tehnikaülikoolpartner01.09.2009−31.12.2012
Tallinna Tehnikaülikool, TTÜ Meresüsteemide Instituutpartner01.09.2009−31.12.2012
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon
PerioodSumma
01.09.2009−31.12.20122 330 764,00 EEK (148 962,97 EUR)
148 962,97 EUR
välisleping, Kesk-Läänemere Interreg IV A programm

Toetudes olemasolevale võrgustikule, mis hindab laevaliiklusest pärinevate heitgaaside emissioone, SNOOP seab oma eesmärgiks tuua laevade õhuheide efekti uurimist uuele tasemele laiendades oma vaatevälja lämmastiku oksiididest SOx, PM, CO ja CO2 emissioonidele. Põhjus-tagajärg ahelaid uuritakse õhu kvaliteedi vaatlustega ja hinnates selle mõju inimtervisele sadamapiirkondades kasutades laevaliiklusest pärineva lämmastiku õhuheide merekeskkonna modelleerimist ja uurides selle mõju merekeskkonnale. Seda saavutatakse läbi EU CAFE (Puhas Õhk Euroopale) võrgustikku ja tihe koostööga HELCOMi ja Läänemere Linnade Liiduga (UBC). SNOOPi eesmärgiks on rajada pikaajalist infovõrgustiku laevaliiklusest pärinevast õhuheidest Kesk-Läänemere piirkonnas, et uurida emissioonide efekti mereökosüsteemile ja et siduda informatsiooni sellest võrgustikust suurtele linnadele mõju hindamise võrgustikule. Need eesmärgid saavutatakse läbi tegevusi, mis parandavad ja valideerivad olemasolevat õhuheide hindamise süsteemi emissioonide mõõtmistega laevadel (WP2, emissioonide stsenaariumid ja kvaliteedi tagamine). WP3 uurib mõju meresüsteemidele modelleerimise ja laborieksperimentide kaudu. WP4 kontsentreerub õhu kvaliteedile ja inimtervisele, kus mõõdetakse õhu kvaliteedi sadamates ja nende lähedustel fikseeritud ja liikuvatel platvormidel ja hinnates emissioonide levikut kasutades õhu kvaliteedi mudeleid ja uurides efekte inimtervisele haavatavuse modelleerimisega. Tulemused on seotud juhtimisotsustamisega läbi kontakte otsustamisprotsessiga ja läbi temaatiliste laevaliiklusest pärineva õhuheide käsitlevate juhtimisfoorumite organiseerimise.
Based on an existing framework of ship exhaust emission estimation, SNOOP aims to take the strategic evaluation of ship emission effects to a new level by enlargement the scope from nitrogen oxides to SOx, PM, CO, CO2 emissions. The cause-effect chains are studied by monitoring ambient air quality and estimating its human health effects in harbour areas, by modelling the nitrogen input from ship exhaust emissions to marine environment and the impact of nitrogen emissions on marine environment. These are achieved through application of the EU CAFE (Clean Air For Europe) framework, as well as through a close collaboration with HELCOM and the Union of the Baltic Cities (UBC). SNOOP aims to establish a long-term follow-up network on ship exhaust emissions in the Central Baltic area, to study the effects of emissions on marine ecosystem and to tie the information from the network to an effect estimation framework for large cities. These objectives are achieved through activities that improve and validate the current emission estimation system by emission measurements on ships carried out in the WP2 (Emission scenarios and quality assurance). In WP3 the effects on marine systems are studied by modelling and by laboratory experiments. WP4 focuses on air quality and human health by measuring air quality in and near harbours with fixed and moving platforms and by estimating the spreading of the emissions using air quality models and by studying the effects on human health by exposure modelling. The results are tied to policymaking through liaison with the policy process as well as through the organisation of thematic policy forums addressing shipping emissions
KirjeldusProtsent
Alusuuring50,0
Rakendusuuring50,0