"Horisont 2020 programm" projekt TRU19153
TRU19153 "Tehnoloogiliste muutuste mõju digitaalsele põlvkonnale (1.12.2019−30.11.2022)", Merike Sisask, Tallinna Ülikool, Ühiskonnateaduste instituut.
TRU19153
Tehnoloogiliste muutuste mõju digitaalsele põlvkonnale
The impact of technological transformations on the digital generation
The impact of technological transformations on the digital generation
DigiGen
1.12.2019
30.11.2022
Teadus- ja arendusprojekt
Horisont 2020 programm
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS215 Sotsiaalsed probleemid ja heaolu, sotsiaalkindlustus5.9 Teised sotsiaalteadused75,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.6. ArvutiteadusedP176 Tehisintellekt 1.2 Arvutiteadus ja informaatika25,0
PerioodSumma
01.12.2019−30.11.2022223 730,00 EUR
223 730,00 EUR

DigiGen loob uut teadmist selle kohta, kuidas lapsed ja noored kasutavad ja kuidas nad on mõjutatud infotehnoloogilistest muutustest oma igapäevaelus. Projekti tegevuskava on jaotatud kaheksasse erinevasse tööpaketti. Projektis kasutatakse sihtgruppi kaasavat metodoloogilist lähenemist, kus fookus pole mitte „laste ja noorte peal“ tehtaval uurimistööl, vaid „laste ja noortega koos“ tehtaval uurimistööl, milles nad on kaas-uurijad, kaas-loojad, kaas-kujundajad. DigiGen projekti eesmärgiks on mõista, miks ja kuidas mõned lapsed ja noored saavad IKT kasutamisest kasu, samal ajal kui teisi näib see negatiivselt mõjutavat. Projekt võtab fookusesse lapsed ja noored (vanuses 0-18 eluaastat), see on tänapäeval üles kasvanud vanusgrupp, mida kirjeldatakse kui digitaalset põlvkonda. Läbi digitaalse põlvkonna tiheda kaasamise kasutatakse projektis innovatiivseid kvantitatiivseid ja kvalitatiivseid meetodeid ning süvitsi minevaid juhtumiuuringuid. Valdkondade ülene uurimisrühm tugevdab koostööd kodu, kooli ja laiema kogukonna vahel selleks, et tagada turvaline ja viljakas IKT kasutamine. Selleks, et mõista tehnoloogiliste muutuste mõju digitaalsele põlvkonnale, selgitatakse välja nende süsteemide kogum, mis on noorte inimeste elus olulised. Need süsteemid koosnevad perekonnast (kodu), vaba aja tegevustest, haridusasutustest ja laiemast kogukonnast (kodanikuosalus). Projekti lõpptulemus aitab kaasa selgitavate mudelite arendamisele, mille põhjal huvigrupid ja praktikud saavad informatsiooni IKT pikaajalisest mõjust laste arengule ning praktikatest, mis suurendavad riske, vähendavad riske või suurendavad kasulikkust.
DigiGen aims to develop significant knowledge about how children and young people use and are affected by technological transformations in their everyday lives. The project is organised into eight distinct work packages. It will make use of participatory methodologies that moves the focus from “research on” children and young people to a focus of “research with” children and young people as co-researchers, co-creators and co-designers. The goal of DigiGen is to understand why and how some children and young people benefit from ICT use while others seem to be impacted negatively. It takes as its focus children and young people (from 0-18 years of age), a group growing up today that is described as the digital generation (DigiGen). Through sustained engagement with the digital generation, the project will include the use of innovative quantitative and qualitative methods and in-depth case studies. The cross-disciplinary team of researchers will enhance cooperation between home, schools and the wider community to ensure safe and productive ways of using ICTs. In understanding the impact of technological transformations as they affect the digital generation, we identify a set of systems that are important in young people’s lives. These systems include a focus on family (the home), leisure, education and the wider community (civic participation). The outcome of the project will contribute to the development of explanatory models that will inform relevant stakeholders and practitioners on the long-term effects of ICT on child development and on practices that maximise risks, minimise risks and maximise benefits.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0