"Eesti Teadusfondi uurimistoetus" projekt ETF6148
ETF6148 "Kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetodite kombineeritud kasutamine sotsiaal- ja kasvatusteaduslikus uurimistöös (1.01.2005−31.12.2007)", Katrin Niglas, Tallinna Ülikool, Matemaatika ja Loodusteaduste Instituut.
ETF6148
Kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetodite kombineeritud kasutamine sotsiaal- ja kasvatusteaduslikus uurimistöös
The Cmbined Use of Qualitative and Quantitative Methods in Social Science and Educational Research
1.01.2005
31.12.2007
Teadus- ja arendusprojekt
Eesti Teadusfondi uurimistoetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS286 Ortopedagoogika5.3. Haridusteadused100,0
PerioodSumma
01.01.2005−31.12.2005117 647,06 EEK (7 519,02 EUR)
01.01.2006−31.12.2006120 000,00 EEK (7 669,40 EUR)
01.01.2007−31.12.2007120 000,00 EEK (7 669,40 EUR)
22 857,82 EUR

Käesolev uurimus käsitleb kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete uurimismeetodite vahekorda sotsiaal- ja kasvatusteadustes. Uurimisprojekt toetub grandi taotleja poolt aastatel 1998–1999 Cambridge Ülikoolis läbi viidud uurimusele ning 2004. aastal Tallinna Pedagoogikaülikoolis kaitstud doktoritööle, mis keskendusid kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetodite paradigmaatilise vastandamise ning võimalikku kombineeritud kasutamist puudutavatele küsimustele. Projekti lõppeesmärgiks on rahvusvahelise levikuga monograafia kirjutamine kombineeritud uuringudisainide kasutamisest sotsiaal- ja kasvatusteadustes. Selle eesmärgi saavutamiseks on aga vaja seni saavutatud tulemusi edasi arendada. Kuna tegemist on uue valdkonnaga, kus tervikkäsitlus seni puudub, siis on käesolevas uurimisprojektis metoodilistel küsimustel tavapärasest suurem tähtsus ja osakaal. Kolmeaastase projekti edukuse kriteeriumitena saab käsitleda järgnevat: • On analüüsitud uurimisküsimuste- ja eesmärkide seost erinevate kombineeritud uuringudisainide kasutusega ning välja töötatud mudel erinevate kombineeritud uuringudisainide kasutamiseks sotsiaal- ja kasvatusteadustes; • On uuritud ning piloteeritud erinevate pedagoogiliste meetodite kasutuse efektiivsust seoses kombineeritud uuringudisainide kasutust tutvustava monograafia ning kraadiõppuritele mõeldud uurimismeetodite kursusega; • On valminud kombineeritud uuringudisainide kasutust käsitleva monograafia käsikiri ning vastavat õpet ja kombineeritud uurimismeetodite praktilist kasutust toetav veebikeskkond.
The research project analyses methodological problems of social and educational inquiry and especially the relationship between quantitative and qualitative approaches of research. The project is based on the results gained by the applicant during her studies in the University of Cambridge (1998-1999) and in her doctoral dissertation defended at Tallinn Pedagogical University in February 2004. These studies have been focussed on the paradigmatic confrontation and the combined use of qualitative and quantitative approaches. The ultimate goal of the project is to prepare the manuscript of the book on the use of mixed methods in social sciences, which has been ordered by SAGE Publications. To achieve this goal it is necessary to elaborate the results gained this far. As the field of study is relatively new but at the same time of high potential applicability and interest, the importance of methodological questions is bigger than usual in this research project. The criteria by which the successfulness of the project can be assessed are the following: • The relationships between the research questions or aims and the use of various combined research designs has been analysed; based on these results the model for the use of various combined designs in the field of social sciences has been proposed; • The effectiveness of different pedagogical methods has been analysed and piloted in connection with the monograph on the use of mixed methods and the research methods course for postgraduate students; • The manuscript of the monograph on the use of mixed methods in social science and the web-based learning environment supporting the use of combined research designs in research practice have been accomplished.