See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"RITA1" projekt RITA1/02-105
RITA1/02-105 "Raskete eriveoste mobiilsuse ning taristu seisukorrateadlikkuse parandamine (1.03.2019−29.02.2020)", Andreas Papp, Stricto Project OÜ.
RITA1/02-105
RITA1/02-105
Raskete eriveoste mobiilsuse ning taristu seisukorrateadlikkuse parandamine
Enchancement of information about infrastructure and heavy equipment transportation
1.03.2019
29.02.2020
Teadus- ja arendusprojekt
RITA1
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT280 Maanteetransporditehnoloogia2.1 Ehitusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Stricto Project OÜkoordinaator01.04.2019−29.02.2020
PerioodSumma
01.04.2019−31.03.2020300 000,00 EUR
300 000,00 EUR

Riigi teetaristu kvaliteet on erinev ja kvaliteedikontroll on kohati puudulik või puudulikult analüüsitud (nt sildade ja teede kandevõime). Lisaks on liikumise korraldamine keeruline ning kohati ebaefektiivselt lahendatud ning taristu planeerimisel on standardite kasutamine puudulik, puuduvad teatud märgistused/ülevaated. See toob kaasa ebavajalikud viivitused raskeveoste liikumisel (nt kriisiolukordades varude toomine) ning võib kujutada raskeveoste liikumisele ohtu (veosed võivad vajuda läbi sildade). Eesti teedevõrgu kogupikkus on 58 936 km, millel paikneb umbes 2100 silda, millest omakorda 995 rajatist asuvad riigiteedel. Riigiteede sildade keskmine vanus on 43 aastat, mis tähendab, et enam kui poolte sildade projekteerimisel on kasutatud koormuseid, mis ei vasta tänapäeval kehtestatud nõuetele. Rajatised on projekteeritud 100 aastaks, seega keskmiselt 57 aastat peavad olemasolevad rajatised veel vastu pidama. Aja jooksul on muutunud tee kasutajate (sh eraisikud, transpordi-, metsatööstus-, põllumajandussektor, riigikaitse) vajadused ja hulk. Projekti peamine eesmärk on raskete eriveoste mobiilsuse ja taristu seisukorrateadlikkuse parendamine, et tagada Eestis eriveoste tõhusam ning ohutum liikumine. Projekti alaeesmärkideks on tõsta nii riigi kui ka erasektori võimekust planeerida kiireloomulisi eriveoste teekondi ning majanduslikku efektiivsust (sh mitte kahjustada olemasolevat taristut); ning tõsta riigi võimekust tulla toime ja tagada riigi jätkusuutlik toimimine kriisiolukorras, kus on vajalik varustada riiki eritehnikaga toodavate varudega.
AsutusRollRiikTüüpKommentaar
Tallinna TehnikaülikoolpartnerEesti Vabariik