See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt V426
V426 "Tiheduse järgi stratifitseeritud sisevoolu dünaamika pöörlevas kanalis (1.07.2009−31.10.2009)", Janek Laanearu, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Ehitusteaduskond, Mehaanikainstituut, Hüdro- ja aeromehaanika õppetool.
V426
Tiheduse järgi stratifitseeritud sisevoolu dünaamika pöörlevas kanalis
The behaviour of dense gravity currents in a rotating channel
The behaviour of dense gravity currents in a rotating channel
1.07.2009
31.10.2009
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT220 Tsiviilehitus, Hüdrotehnoloogia, avameretehnoloogia, pinnasemehhaanika 2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)100,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon/European Commission Research Directoorates General
PerioodSumma
01.07.2009−31.10.2009100 000,00 EEK (6 391,16 EUR)
6 391,16 EUR
välisleping, VI raamprogramm

Eksperimentaalne töö on planeeritud tiheduse järgi kihistunud süvaveehoovuse dünaamika uurimiseks pöörlevas kolmnurkse ristlõikega kanalis. Kanali geomeetriline kuju koosneb ühtlase laiusega ülevoolu ja muutuva laiusega allvoolu osadest, mis lõpeb kitsendusega kanali osaga. Eksperimentide peamine eesmärk on (1) määrata ülevoolu tingimused hüdrauliliselt ja geomeetriliselt kontrollitud erijuhtudel, (2) võrrelda mõõdetud ülevoolu transporti e vooluhulka teoreetiliste hinnangutega ja (3) määrata tingimused segunemise intensiivsuse muutusteks kitsendusega kanali osas.
A set of experiments are proposed to investigate the behaviour of a dense gravity current in an inclined, submerged triangular channel in a rotating fluid. The channel has an upstream uniform-width section and a downstream convergent section, with a constriction (throat) at the downstream exit. The main purposes of the experiments are (1) to determine the conditions under which hydraulic and geometric controls restrict the flow of dense fluid through the channel constriction, (2) to gauge the degree to which theoretical predictions on the transport capacity of such a channel are realised and (3) to establish the conditions under which “choking” at the constriction occurs.
KirjeldusProtsent
Alusuuring60,0
Rakendusuuring20,0
Katse- ja arendustöö20,0