See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Euroopa Majanduspiirkonna ja Norra finantsmehhanismid" projekt TÕA19009
TÕA19009 "Kaasava hariduse õppekava õpetamise kvaliteedi arendamine ja tõhustamine (1.02.2019−31.01.2023)", Triin Ulla, Tallinna Ülikool, Haridusteaduste instituut.
TÕA19009
Kaasava hariduse õppekava õpetamise kvaliteedi arendamine ja tõhustamine
Developing and enhanching the teaching quality of inclusive education curriculum
Developing and enhanching the teaching quality of inclusive education curriculum
1.02.2019
31.01.2023
Teadus- ja arendusprojekt
Euroopa Majanduspiirkonna ja Norra finantsmehhanismid
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS272 Õpetajakoolitus5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRiikTüüp
Sihtasutus Archimedes
PerioodSumma
01.02.2019−31.01.2023154 280,00 EUR
154 280,00 EUR

Projekti eesmärk on pakkuda nii tegutsevatele kui ka tulevastele õpetajatele teadmisi, oskusi ja pädevusi, mis on vajalikud kaasava õppe edendamiseks ja hariduslike erivajadustega õpilaste segregatsiooni vähendamiseks. Eesmärgiks on kaasava hariduse tõhustamine ning innovatiivsete praktikate väljatöötamine, katsetamine ja rakendamine õpetajakoolituse valdkonnas. Projekt aitab välja selgitada ja lahendada põhjused, mis takistavad õpetajatel toetada õpilaste integreerimist tavaklassidesse ja kaasava hariduse põhimõtete rakendamist, samuti tugevdada Eesti ülikoolide pädevust ja suutlikkust selles valdkonnas. Oodatavad tulemused: 1. Õpetajate autonoomsus ja eneseefektiivsus ning omandatud kompetentsid hariduslike erivajadustega õpilastega töötamisel tavaklassi tingimustes on suurenenud. 2. Ülikoolide võimekus kaasava hariduse valdkonnas on suurenenud. Toetatakse järgmisi tegevusi: 1) Tõenduspõhiste õpetajakoolituse programmide arendamine, piloteerimine ja rakendamine. Programmi väljatöötamise esimese sammuna luuakse õpetajate koolitusvajaduste uuringul ja rahvusvaheliste õppekavade võrdleval analüüsil põhinev teadmistepagas kaasava hariduse valdkonnas. Väljatöötatud koolituskava piloteeritakse õpetajate rühmades nii Tartu kui Tallinna Ülikoolis. Stavangeri ja Oslo ülikoolide esindajad osalevad projektis ekspertidena. Piloodile eelneb koolituses osalevate rühmade ja juhuslikult määratud kontrollrühma eelhindamine, millele järgneb piloot-hindamine. Programmi elluviimisel osaleb kahes ülikoolis vähemalt neli koolitatavate rühma. 2) Suutlikkuse suurendamise tegevused, näiteks doktoriõppe projektide kavandamine ja rakendamine, sh doktorantide stipendiumid; üliõpilastevahetuse toetamine; õppevisiitide ja konverentsi külastuste toetamine; teadlaste koostöö toetamine; partnerinstitutsioonide ekspertide kaasamine; vajadusel seadmete ja tarkvara ostmine. 3) Teavitustegevused nagu avalike loengute korraldamine, seminaride ja koolituste läbiviimine; PhD projekti tulemuste levitamine teaduslikes publikatsioonides ja konverentsidel.
The aim of the project is to equip both acting and future teachers with knowledge, skills and competencies necessary to promote inclusiveness and decrease segregation of SEN students. The objective is to enhance inclusive education and promote the development, testing and implementation of innovative practices in the field of teacher training in inclusive education. The project will help to identify and address the causes that prevent teachers from supporting SEN pupils´ integration into regular classrooms and implementing the principles of inclusive education, as well as to strengthen the competencies and capacity of the Estonian universities in this field. Expected outcomes: 1. Teachers increased autonomy and self-efficacy when working with SEN students in ordinary classrooms and acquisition of competences to work in inclusive education settings 2. Universities´ capacity in inclusive education increased. The following activities will be supported: 1) Developing, piloting and rolling-out of an evidence based teacher-training programme (CPD curriculum). For the development of the programme, the first step is to build a knowledge base, including a survey on the teachers´ training needs, and comparative analysis on international study programmes in the inclusive education domain. The training programme will be piloted with one group of teachers in both of the Estonian universities involved the project. The UiS and UiO representatives will be involved as experts. Pilot will be preceded by a pre-assessment of the participating groups and a randomly assigned control group and followed by a post-pilot-assessment. During the roll-out phase the programme will be implemented with at least four groups in two universities. 2) Capacity building activities, such as designing and implementing PhD projects, including scholarships for PhD students; supporting exchange of students; supporting study and conference visits; supporting researchers´ collaboration; involvement of experts from partner institutions; if needed, purchasing equipment and software. 3) Dissemination activities, such organization of public lectures, seminars, training courses; dissemination of PhD projects outcomes in scientific publications and during the conferences.
KirjeldusProtsent
Katse- ja arendustöö100,0
AsutusRollRiikTüüpKommentaar
Tartu ÜlikoolkoordinaatorEesti Vabariikülikool