See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Horisont 2020 programm" projekt MSVUH20005R
MSVUH20005R "Noorte digipädevused (1.01.2020−31.12.2023)", Veronika Kalmus, Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, ühiskonnateaduste instituut.
MSVUH20005R
Noorte digipädevused
Youth Skills
ySKILLS
1.01.2020
31.12.2023
Teadus- ja arendusprojekt
Horisont 2020 programm
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS210 Sotsioloogia 5.4 Sotsioloogia33,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadusedS265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused5.8 Meedia ja kommunikatsioon34,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.8. PsühholoogiaS260 Psühholoogia5.1. Psühholoogia ja tunnetusteadused33,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon
PerioodSumma
01.01.2020−31.12.2023104 700,00 EUR
104 700,00 EUR

ySKILLS lähtub tõdemusest, et digitaliseerumine muudab ühiskonda ja nõuab uusi digipädevusi, mida paljud lapsed ja teismelised praegu ei valda. See võib mõjutada negatiivselt nende hariduslikku, info- ja sotsiaalset kaasatust ning heaolu. Praegu puuduvad riiklikul ja Euroopa tasandil longituudsed ja kõrgetasemelised akadeemilised uurimused laste ja teismeliste digimeedia kasutamise, kasutuskonteksti ja selle mõju kohta. ySKILLS uurib laste ja teismeliste (vanuses 12-17) IKT-kasutust ja nende digipädevusi, mõistmaks, kuidas sihipäraselt kasutada IKT-d suurema kognitiivse, füüsilise, psühholoogilise ja sotsiaalse heaolu saavutamiseks. Projekt pakub kriitilist vaatenurka ka pädevuste mõistele: avardame tavapärast pädevuste kontseptsiooni, võttes arvesse laste kriitilisi vaateid oma pädevustele noorte kodanikena, kel on toimevõimekus, hääl ja õigused. ySKILLS prognoosib, millistel lastel on nende IKT-kasutuse tõttu suurem risk väiksemaks heaoluks, mõistmaks, kuidas digipädevused võivad arendada säilenõtkust kahjulike mõjudega toimetulekul. Selle tulemuseks on kompleksne, tõenduspõhine, seletav ja ennustav mudel, mis prognoosib IKT-kasutuse liitmõjusid Euroopa laste ja teismeliste heaolule ning digipädevuste rolli nende heaolu suurendamisel. ySKILLS teostab kolme-etapilise longituud-uuringu kuues riigis, mis on valitud vastavalt nende paiknemisele 2018. a Digitaalmajanduse ja -ühiskonna indeksi tasemetel (madal, keskmine ja kõrge). Lisaks uuritakse fMRI abil kognitiivset heaolu kahes riigis. Riskirühmade IKT-kasutusmustreid analüüsitakse süvauuringutes täiendavalt kuues riigis. Kasutades mõjusat kommunikatsioonistrateegiat ning parimate praktikate ja poliitikasoovitusi, seda laste õiguste raamistikus, tugevdab interdistsiplinaarne ySKILLSi konsortsium vajalikku suhtlust ja koostoimet oluliste huvirühmade ja praktikute vahel.
ySKILLS starts from the observation that digitisation is changing society and requires a new set of digital skills, which many children and adolescents currently do not master. This can negatively affect their educational, informational and social inclusion and wellbeing. Longitudinal and robust academic research on children’s and adolescents’ digital uses, the use context and its impact is lacking on national and European levels. ySKILLS examines risks and opportunities related to children’s and adolescents’ (aged 12 to 17) ICT uses and their digital skills to understand how to purposefully use ICTs towards greater cognitive, physical, psychological and social wellbeing. We offer a critical perspective on the notion of skills itself: by extending traditional conceptions of skills, by recognising children’s critical views on their skills as young citizens with agency, voice and rights. ySKILLS will predict which children are more at risk of having low levels of wellbeing because of their ICT use, and to understand how digital skills can function as building resilience against negative impacts. This results in a comprehensive, evidence-based explanatory and foresight model predicting the complex impacts of ICT use on children’s and adolescents’ wellbeing in Europe, and the role of digital skills that can enhance their wellbeing. ySKILLS will conduct a longitudinal three-wave survey in six countries, selected based on their ranking as low, medium and high on the 2018 Digital Economy and Society Index. Adding to this survey, cognitive wellbeing will be investigated with fMRI in two countries. ICT use patterns will be analysed among at-risk groups in in-depth studies in six complementary countries. Through an effective dissemination strategy and practice and policy recommendations, framed in terms of children’s rights, the interdisciplinary ySKILLS consortium will strengthen the necessary interaction among the relevant stakeholders and practitioners involved.
KirjeldusProtsent
Alusuuring80,0
Rakendusuuring20,0
AsutusRollRiikTüüpKommentaar
Aarhus UniversitetpartnerTaani Kuningriikülikool
EUN Partnership AISBLpartnerBelgia Kuningriik
Helsingin YliopistopartnerSoome Vabariikülikool
KATHOLIEKE UNIVERSITEIT LEUVENkoordinaatorBelgia Kuningriikülikool
LONDON SCHOOL OF ECONOMICS AND POLITICAL SCIENCEpartnerSuurbritannia ja Põhja-Iiri Ühendkuningriik
Ludwig- Maximilians-Universitaet MuenchenpartnerSaksamaa Liitvabariikülikool
Masarykova UniverzitapartnerTšehhi Vabariikülikool
Universidade Nova De LisboapartnerPortugali Vabariikülikool
Universita Cattolica Del Sacro CuorepartnerItaalia Vabariikülikool
Universitat WienpartnerAustria Vabariikülikool
Universiteit GentpartnerBelgia Kuningriikülikool
Universiteit TwentepartnerMadalmaade Kuningriikülikool
Universitetet i OslopartnerNorra Kuningriikülikool
Uniwersytet IM. Adama Mickiewicza w PoznaniupartnerPoola Vabariikülikool