See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"RITA4" projekt SSVHI18180T
SSVHI18180T (RITA4/012) "Akadeemilised töötajad teadmusühiskonnas (1.03.2018−30.06.2019)", Kristi Kõiv, Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, haridusteaduste instituut.
RITA4/012
SSVHI18180T
Akadeemilised töötajad teadmusühiskonnas
Academic Profession in Knowledge-Based Society (APIKS)
APIKS
1.03.2018
30.06.2019
Teadus- ja arendusprojekt
RITA4
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS210 Sotsioloogia 5.4 Sotsioloogia80,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS280 Täiskasvanuharidus, elukestev õpe5.3. Haridusteadused20,0
PerioodSumma
01.03.2018−30.06.201944 750,00 EUR
44 750,00 EUR

Akadeemilised töötajad teadmusühiskonnas (Academic Profession in Knowledge-Based Society; APIKS) on planeeritav laiapõhjaline Eesti kõrgkoolide akadeemilise personali küsitlus, mis keskendub töötajate rahulolule, töökeskkonna tingimustele ning akadeemilise töö olemusele ning muutustele. Eesti uuring haakub rahvusvahelise APIKSi konsortsiumiga, mis võimaldab võrrelda Eesti teaduskeskkonda umbes 30 riigiga. Arvestades et Eesti atraktiivsus teadus- ja arendustöö keskkonnana ning teadlaskarjääri populaarsust on üks TAI kesksetest eesmärkidest, on kvaliteetsed, ajakohased ning rahvusvaheliselt võrreldavad andmed teaduskeskkonna hetkeseisust oluliseks sisendiks kaardistamaks Eesti akadeemilise konteksti tugevusi ja nõrkusi ning kujundamaks riigi kõrgharidus- ning teaduspoliitikat. Kuna küsimustik puudutab ka õppejõudude ühiskondlikku ja innovaatilist tegevust ning rahvusvahelist koostööd, pakub uuring taustainformatsiooni TAI kõigi nelja eesmärgi osas. Rahvusvaheline APIKS on kujundatud longitud-uurimusena ning juhtgrupi riikide seas on uuring praeguseks läbi viidud kolmel korral 10-aastases tsüklis. Käesoleval uuringul on seega potentsiaal monitoorida Eesti teaduskeskkonda mitte ainult rahvusvahelises võrdluses vaid ka arenguna ajas.
The Academic Profession in Knowledge-Based Society (APIKS) is planned large-scale survey of academic personnel in Estonia, focussing on work satisfaction, work conditions and the status of the academic profession. The Estonian survey is linked to an international APIKS consortium which allows comparing data with about 30 countries. Attractiveness of the Estonian research environment and popularity of the academic profession are one of the key goals in the TAI strategy. Reliable and comparable data about Estonian academic context are therefore essential to understand its strengths and weaknesses and for developing effective higher education and research policy responses. Since the survey touches upon societal contribution, innovation, and international cooperation of Estonian academics, the study offers important background information on all four key goals identified in the TAI strategy. International APIKS has been designed as a longitudinal study that has taken place in the leading countries 3 times in a 10-year interval. This study has thus a potential to monitor developments in the Estonian research environment over time.
https://www.etag.ee/wp-content/uploads/2019/11/APIKS-Eesti_2019.pdf
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0
AsutusRollRiikTüüpKommentaar
SA Poliitikauuringute Keskus Praxiskoordinaator