See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt NSHHI10803
NSHHI10803 "Koolieelse lasteasutuse ja üldhariduskooli riiklike õppekavade teoreetiliste aluste analüüs ja nende rakendusväärtus osapoolte hinnangul (Õppekava) (1.09.2010−30.09.2014)", , Tartu Ülikool, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut.
NSHHI10803
Koolieelse lasteasutuse ja üldhariduskooli riiklike õppekavade teoreetiliste aluste analüüs ja nende rakendusväärtus osapoolte hinnangul (Õppekava)
The analysis of theoretical foundations and applicability of national pre-school and general education curricula as evaluated by interested parties.
1.09.2010
30.09.2014
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRiikTüüp
SA Archimedes
PerioodSumma
01.09.2010−30.09.2014102 865,00 EUR
102 865,00 EUR
Euroopa Sotsiaalfondi programm Eduko

Projekti eesmärgiks on määratleda Eesti alus- ja üldhariduse riiklike õppekavade (1996 – 2010) positsioon kaasaegsete rahvusvaheliselt tunnustatud õppekavamudelite kontekstis; anda hinnang õppekavade põhjendatusele, terviklikkusele ja sidususele; selgitada õpetajate, haridusametnike ja hariduspoliitikute eelistused alus- ja üldhariduse õppekavade suhtes, selgitada õpetajate hindamiskäsitlused ja –praktikad ning nende ootused riiklikus õppekavas hindamist käsitlevale osale; esitada ettepanekute pakett alus- ja üldhariduse õppekavade arendamiseks Eestis. Rakendatakse erialase teaduskirjanduse ja eri riikides kasutatavate õppekavamudelite analüüsi, ekspertide intervjueerimist ning õpetajate ankeetküsitlust. Uuringu tulemusena selguvad tegelikud erinevused riiklikult planeeritud ja õpetaja poolt tajutud õppekava vahel ning õppekava arendamisvajadused rahvusvaheliselt tunnustatud õppekavamudelite valguses.
The aim of the project is to specify the position of the Estonian national pre-school and general education curricula (1996-2010) in the context of internationally recognised curriculum models; to evaluate the justification and integrity of the curricula; to specify the preferences of teachers, educational administrators and politicians about the curricula; to specify the assessment practices of teachers and their expectations about the assessment prescriptions in curricula; to render a package of proposals for developing the Estonian pre-school and general education curricula. Analysis of professional literature and internationally recognised practical curriculum models, expert interviews and questionnaires of teachers are applied. As the outcome, differences between the officially planned curriculum and curriculum as perceived by teachers are specified; the development requisitions of the national curricula are elucidated.
KirjeldusProtsent
Alusuuring50,0
Katse- ja arendustöö50,0