See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt G4853
G4853 "Sisepõlemismootorite keskkonnasäästlikud tehnoloogiad Eestis (1.01.2001−31.12.2002)", Jüri Lavrentjev, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Mehaanikateaduskond, Mehaanika ja tööstustehnika instituut, Autotehnika õppetool.
ETF4853
G4853
Sisepõlemismootorite keskkonnasäästlikud tehnoloogiad Eestis
Environment preserving technologies for internal combustion engines in Estonia
Sisepõlemismootorite keskkonnasäästlikud tehnoloogiad Eestis
1.01.2001
31.12.2002
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
Eesti Teadusfond - > ETF uurimistoetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.13. Mehhanotehnika, automaatika, tööstustehnoloogiaT455 Mootorid ja ajamid 2.3. Teised tehnika- ja inseneriteadused (keemiatehnika, lennundustehnika, mehaanika, metallurgia, materjaliteadus ning teised seotud erialad: puidutehnoloogia, geodeesia, tööstuskeemia, toiduainete tehnoloogia, süsteemianalüüs, metallurgia, mäendus, tekstiilitehnoloogia ja teised seotud teadused).100,0
AsutusRiikTüüp
Sihtasutus Eesti Teadusfond
PerioodSumma
01.01.2001−31.12.2002164 000,00 EEK (10 481,51 EUR)
10 481,51 EUR

Sisepolemismootorite kasutegur on suhteliselt madal - ca 25%. Seda saaks oluliselt suurendada lahjade segude kasutamisega ja jahutussüsteemi ja väljalaskesüsteemi jääksoojuse kasutamisega. Seda ideed on kasutatud diiselmootorites, mis töötavad väikestes energiajaamades, mis toodavad koos elektrit ja soojusenergiat. Antud töö eesmärgiks on uurida erinevate gaasiliste kütuste kasutusvoimalusi sellistes mootorites, samuti nende poolt emiteeritud müra ja heitgaase. Lisaks on vaatluse all ka selliste kombineeritud mootorite kasutamise majanduslik efektiivsus.
The total efficiency coefficient of the internal combustion engines is ussually approximately 25%. It can be improved by using lean mixtures and by utilizing heat from cooling and exhaust systems. This idea is used in diesel engines for small power stations which produce both electricity and heat. The aim of this research project is to investigate possibilities to use different type of gases for these engines and noise exhaust gases generated by the engines. Part of the project is related to the economical efficiency of these stations.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0