See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Mobilitas Pluss sissetulev järeldoktoritoetus (MOBJD)" projekt MOBJD597
MOBJD597 "Naiselikkuse kujutamine Eesti popmuusikas (1.06.2021−31.05.2023)", Kerli Kirch Schneider, Tallinna Ülikool, Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituut.
MOBJD597
Naiselikkuse kujutamine Eesti popmuusikas
Representations of Femininity in Estonian Pop Music
1.06.2021
31.05.2023
Teadus- ja arendusprojekt
Mobilitas Pluss sissetulev järeldoktoritoetus (MOBJD)
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadusedS265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused5.8 Meedia ja kommunikatsioon100,0
PerioodSumma
01.06.2021−31.05.202397 060,45 EUR
97 060,45 EUR

Käesolev projekt keskendub naiste kujutamisele Eesti popmuusikas (muusikavideotes, laulusõnades, intervjuudes, popartistide enese-representatsioonis sotsiaalmeedias ja publiku kommentaarides), et analüüsida naiselikkuse konstrueerimist. Selle teema uurimiseks kasutatakse töös postfeministlikku (Cohen 1997; Schippers 2007; Lazar 2009; James 2017; Whitefield-Madrano 2016; Gill 2001; Gonick et al. 2009) ja post-koloniaalse / nõukogudejärgse feminismi (McEwan 2001; Koobak 2013) raamistikku ning võetakse arvesse uuringuid, mis käsitlevad sooalaseid diskursusi popmuusikas, naiste kuvandit peavoolumeedias ning naisartistide sotsiaalmeedia enese-representatsiooni. See projekt panustab nii (uue) meedia ja popmuusika analüüsi, kui ka sotsialismijärgse feminismi uuringutesse, pakkudes 21. sajandi naiselikkuse konstrueerimise süvaanalüüsi Eesti popmuusikas. Lisaks laiendab käesolev projekt domineeriva Lääne feminismi põhimõtteid sotsiaalse soo uurimisel.
This study explores the representation of women in Estonian popular music (in music videos, lyrics, interviews, pop artists' self-representation on social media, and audience reception) to examine how femininities are constructed. The analytical lens used to explore this topic is that of postfeminist (Cohen 1997; Schippers 2007; Lazar 2009; James 2017; Whitefield-Madrano 2016; Gill 2001; Gonick et al. 2009) and post- colonial / post-soviet femininities (McEwan 2001; Koobak 2013), relying on extant research on gendered discourses within popular music, popular media and women’s social media self-presentation. As such, the project contributes to (new) media, pop music, feminist and post-socialist studies by offering an in-depth analysis of Estonian pop music and constructions of femininity in the 21st century, as well as extending the dominant (Western) conceptual framework for studying constructions of gender in popular culture.