"Muu" projekt 360L
360L "Eesti elektritarbijate toitekatkestustest tingitud majandusliku kahju hindamine (1.09.2003−20.03.2004)", Peeter Raesaar, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Energeetikateaduskond, Elektroenergeetika instituut, Energiasüsteemide õppetool.
360L
Eesti elektritarbijate toitekatkestustest tingitud majandusliku kahju hindamine
Assessment of Estonian electricity consumers' costs resulting from electricity supply interruptions
Eesti elektritarbijate toitekatkestustest tingitud majandusliku kahju hindamine
1.09.2003
20.03.2004
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.8. Elektrotehnika ja elektroonikaT190 Elektrotehnika 2.2. Elektroenergeetika, elektroonika (elektroenergeetika, elektroonika, sidetehnika, arvutitehnika ja teised seotud teadused)100,0
AsutusRiikTüüp
Eesti Energia AS/ Estonian Energy
PerioodSumma
01.09.2003−20.03.2004390 000,00 EEK (24 925,54 EUR)
24 925,54 EUR
muu - > siseriiklik leping

Töö eesmärgiks on Eesti Pohivorgu tarbijate erikatkestuskahjude hindamine ja katkestuskulude hindamise metoodika koostamine. Vaadeldakse töökindluse tulu ja kulu ning väärtuse moisteid ning katkestuskahjude hindamise üldprintsiipe. Pohjalikult käsitletakse katkestuskulude hindamise pohimotteid ja meetodeid. Vaadeldakse ja vorreldakse kliendi erikahjufunktsiooni, andmata energial pohinevaid ja kombineeritud mudeleid katkestuskahju hindamiseks ning andmata energiaühiku hinna määramise ja katkestuskulude arvutamise metoodikaid.Antakse ülevaade kliendiuuringute pohimotetest ja meetoditest katkestuskahjude ja erikahjufunktsioonide hindamiseks. On koostatud kliendiuuringu küsimustikud kodutarbijate, pollumajandustarbijate, tööstustarbijate ning äri- ja teenindustarbijate katkestuskahjude hindamiseks. Eesti Energia AS kliendid on liigitatud tarbimissektoritesse ja tarbijaklassidesse. Koostatud on küsitletavate valimid kliendiuuringute läbiviimiseks ülalmainitud tarbimissektorites.Viiakse läbi kliendiuuring ja nende tulemuste analüüs. Hinnatakse katkestuskahjumeid analüütilistel meetoditel. Antakse ülevaade katketuskajude hindamise kogemustest teistes maades.
The aim of the work is to evaluate interruption costs of customers of the National Grid of Eesti Energia Ltd and composing a methodology for assessment of customer outage costs. The concepts of reliability benefit and cost and reliability worth as well as basic of interruption costs evaluation are treated. Principles and methods of interruption costs assessment are examined in detail. Customer damage function cost model, energy not supplied cost model and combined cost model are observed and compared. Methodologies for determination of the cost of energy not served and for calculation of customer outage costs are given. An overview of principles and methods of customers survey in assessment of interruption costs and customer damage functions is presented. Questionnaires for customers survey in residential, agriculture, industrial and commerce and service sectors are composed. The customers of Eesti Energia Ltd are classified to consumer sectors and classes. Samples of respondents in above mentioned consumer sectors are composed. The customers survey and analyses of the results will be carried out. Interruption costs will be assessed by analytical methods as well. An overview of experience of customer outage cost determination in other countries will be given.
TegevusProtsent
Alusuuring20,0
Rakendusuuring40,0
Katse- ja arendustöö40,0