See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Erasmus" projekt TÕA18096
TÕA18096 "Digitaalse toega õppevahendite loomine kodunduse tundideks (15.10.2018−14.04.2021)", Jaana Taar, Tallinna Ülikool, Loodus- ja terviseteaduste instituut.
TÕA18096
Digitaalse toega õppevahendite loomine kodunduse tundideks
Learning and digitalisation in home economics education
Learning and digitalisation in home economics education
LEAD
15.10.2018
14.04.2021
Teadus- ja arendusprojekt
Erasmus
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS272 Õpetajakoolitus5.3. Haridusteadused90,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.7. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaT180 Telekommunikatsioonitehnoloogia 2.2 Elektrotehnika, elektroonika, infotehnika10,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa KomisjonEuroopa Liit
PerioodSumma
15.10.2018−14.04.202127 686,00 EUR
27 686,00 EUR

LEAD projet ühendab nelja riigi - Eesti, Soome, Rootsi ja Norra õpetajakoolituse õppejõud ning uurijad. Projekti keskmes on kaasaegne kodundusõpe põhikoolis, mis võimaldab õpilastel seostada eelnevalt (ka teistes õppeainetes) saadud teadmisi ning luua süsteemseid teadmiste srtuktuure. Projektil on kaks tihedalt seotud eesmärki. Esiteks, leida uuenduslikud võimalused digitehnoloogiliste vahendite kasutamiseks kodunduse tunnis õppija õppimist (individuaalset või koostöiset teadmiste loomist) toetaval viisil. Teiseks, leida innovaatilisi võimalusi õpitegevusteks, mis eeldaksid õppijate katsetamist ning teadmiste üles ehitamist. Loodud õpitegevusi rakendatakse põhikooli tundides igas partnerriigis ning analüüsitakse nende sobivust. LEAD projekti tulemusena arendatakse õpitegevused ning materjalid (vähemalt 12 kodunduse tunniks) neljas keeles. Lisaks ka didaktilised selgitused, mis avavad õpitegevusi ning pakuvad aineõpetajatele ideid nende kasutamiseks kodunduse tundides. Kõik arendatud materjalid tehakse igas partnerriigis avalikult kättesaadavaks. Tulemusi tutvustatakse aineõpetajatele igas riigis toimuvatel ühepäevastel koolituspäevadel. Lisaks avaldatakse teadusartikleid, mis annavad ülevaate arendatud materjalide rakendamisest põhikooli kodunduse tundides.
LEAD project puts together teachers educators and researchers of home economics area from four countries - Estonia, Finland, Sweden and Norway. This project sets home economics education in contemporary schools into the center for integrating students’ previous knowledge and building organized knowledge structures. The project has two intertwined intentions. First, to find a novel understanding of how to effectively use digital technologies in home economics education to promote students learning in a genuine way. LEAD is interested to find solutions that would give students help during the learning process when constructing knowledge individually or in the group. Second, to find innovative ideas for novel learning tasks, which expect students experimenting and knowledge construction. All developet materials will be implemented in all participating countries to evaluate their suitability. LEAD outcomes are first, developed learning materials (at least for 12 home economics lesson) in four languages and second, written didactic explanations which open the principles of developed learning materials and offer ideas how to use these effectively in home economics education. All developments are made freely available through online possibilities. The principles and good practices will be shared to subject teachers in every participating country during one-day training day. In addition, scientific articles will be published to distribute the knowledge about the implementation of developed learning materials.
TegevusProtsent
Rakendusuuring70,0
Katse- ja arendustöö30,0
AsutusRollRiikTüüpKommentaar
Goeteborgs UniversitetpartnerRootsi Kuningriik
Helsingin YliopistopartnerSoome Vabariik
Universitet i AgderpartnerNorra Kuningriik