See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt AU/910
AU/910 (No 30.2-10.2/120) "Õpetaja professionaalne areng ja selle toetamine (1.01.2010−31.12.2013)", Leida Talts, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Haapsalu Kolledz, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut, Tallinna Ülikool, Matemaatika ja Loodusteaduste Instituut, Tallinna Ülikool, Keelekeskus.
No 30.2-10.2/120
AU/910
Õpetaja professionaalne areng ja selle toetamine
Teachers' professional development and supporting
Õpetaja professionaalne areng ja selle toetamine
1.01.2010
31.12.2013
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS272 Õpetajakoolitus5.3. Haridusteadused50,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS210 Sotsioloogia 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.50,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikoolpartner01.01.2010−31.12.2013
Tallinna Ülikool, Haapsalu Kolledzpartner01.01.2010−31.12.2013
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituutpartner01.01.2010−31.12.2013
Tallinna Ülikool, Matemaatika ja Loodusteaduste Instituutpartner01.01.2010−31.12.2013
Tallinna Ülikool, Keelekeskuspartner01.01.2010−31.12.2013
AsutusRiikTüüp
Euroopa Sotsiaalfond
PerioodSumma
01.01.2010−31.12.20132 137 500,00 EEK (136 611,15 EUR)
136 611,15 EUR
ESF programm Eduko tegevus 2 "Haridusteaduse edendamine läbi uuringute ja analüüside"

Projekt arendab edasi Eestis varem tehtud ja hetkel käimasolevaid õpetajauuringuid ning on suunatud eelkõige algajate uurijate teadusvõimekuse arendamisele. Uuritakse õpetaja professionaalset arengut karjääri vältel, kusjuures keskendutakse õpetaja pedagoogilistele arusaamadele ning toimetulekustrateegiatele kui õpetaja professionaalse arengu indikaatoritele. Otsitakse vastuseid küsimustele: Missugused mehhanismid mõjutavad õpetajate kutseidentiteeti ning millised on võimalikud arenguteed Eestis? Milliseid individuaalseid strateegiaid õpetajad rakendavad enese professionaalseks arendamiseks ning kuidas need on seotud õpetajatöö konteksti muutumisega? Millised on õpetajate uskumused, nende struktuur, tüüpprofiilid ning kuivõrd on need kooskõlas õpetajatelt oodatava praktikaga? Kuidas reflekteerivad eelkooli õpetajad oma professionaalset arengut ning töökeskkonda? Uurimismeetoditeks on rahvusvaheliste uuringute andmestiku (TALIS, PISA, OECD jt) sekundaaranalüüs. Rakendatakse anketeerimist ja intervjueerimist, kasutades biograafilist ja fenomenoloogilist lähenemist ning kombineeritud metoodikat õpetajate arusaamade uurimisel. Lasteaedade juhatajate ja õpetajate professionaalse arengu uurimisel kasutatakse Early Development Index (2008) ja Early Childhood Environment Rating Scale-Revised skaalasid, vaatlust ning intervjueerimist. Projekti väljunditeks on ettepanekud õpetajakoolituse esmaõppe ja täiendusõppe arendamiseks, samuti ettepankeud õpetajakoolituse õppekavade, õpetajakoolituse raamnõuete, õpetaja kutsestandardi jms seadmiseks teaduslikele alustele. Uurimistulemusi on kavas publitseerida erinevates rahvusvahelistes ja kodumaistes väljaannetes. korraldada õpetaja professionaalset arengut käsitlevaid seminare ja konverentse.
The project develops further the previous and ongoing teacher studies in Estonia and is aimed primarily at developing the research abilities of young researchers. The study concentrates on the professional development of a teacher through his or her career, whereas the focus is on the pedagogical understanding and coping strategies of the teacher, which serve as the indicators of teachers' professional development. Answers to the following questions are sought for: Which mechanisms influence the professional identity of teachers and which are the possible developmental pathways in Estonia? Which individual strategies do teachers apply to promote their professional development and how are these related to changing the context of teachers' work? What are the beliefs, their structure, typical profiles of teachers like and to what extent are these in compliance with the practice that is expected of teachers? How do preschool teachers reflect their professional development and their work environment? The research method is the secondary analysis of the data from international studies (TALIS, PISA, OECD etc.). Questionnaires and interviewing are used, using the biographic and phenomenological approach and combined method in studying teachers' understandings. In studying the professional development of kindergarten directors and teachers the scales of Early Development Index (2008) and Early Childhood Environment Rating Scale-Revised (Harms, Clifford, Cryer 2005) are used along with observation and interviewing. The outputs of the project are suggestions to develop the primary studies and further training in teacher education, as well as making suggestions on setting the teacher education curriculum, the teacher training framework requirements, the teachers' vocational standard, etc. on scientific basis. The research results are to be published in different international and domestic publications; seminars and conferences treating the issue of teachers' professional development are to be organised.
TegevusProtsent
Alusuuring75,0
Rakendusuuring25,0