See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt RU, 22107
RU, 22107 (TLÜ teadusprorektori käskkiri nr. 58, 15.05.2007) "Põhihariduse jätkusuutlikkust tagavad toimemehhanismid haridussüsteemi algetapil (1.06.2007−31.12.2007)", Leida Talts, Tallinna Ülikool, Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut, Õpetajahariduse osakond, Algõpetuse õppetool.
TLÜ teadusprorektori käskkiri nr. 58, 15.05.2007
RU, 22107
Põhihariduse jätkusuutlikkust tagavad toimemehhanismid haridussüsteemi algetapil
The action mechanisms quaranteering the sustainability of basic education at the initial stage of educational system
Põhihariduse jätkusuutlikkust tagavad toimemehhanismid haridussüsteemi algetapil
1.06.2007
31.12.2007
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRiikTüüp
TLÜ uuringufond
PerioodSumma
01.06.2007−31.12.200750 000,00 EEK (3 195,58 EUR)
3 195,58 EUR
TLÜ uuringufondi toetus

Käesoleva uurimisprojekti keskseks küsimuseks on õppekava eesmärkide saavutatus erinevates õpivaldkondades ning nende jätkusuutlikkus liikumisel ühest klassist teise. Alghariduse ning laste vajaduste rahuldamise, sotsiaalse nõudluse ja finantspiirangute vaheline pinge on paljudes riikides kestnud juba kaua. Selleks, et mõista algharidust, tuleb selle eesmärke jätkuvalt uurida ja samas seletada haridusinstantside ja üldsuse suhtumist õpetajakoolitusse ja algklasside õpetajate staatusesse. Kavandatava projekti olulisemaks eesmärgiks on uurida komplekselt nii koolikeskkonna, õpetajate väärtushinnangute ja kutseoskuste ning kodude sotsiaalmajanduslikku tausta mõju lapse jätkusuutlikule toimetulekule haridussüsteemis. Diferentseerunud ühiskond ja pingestunud konkurents tingib vajaduse alternatiivse ja selgema raamistikuga alghariduse järele, et kontrollida ja reguleerida ebasoodsamates tingimustes kasvanud lapsi. Algõpetuse spetsialistid peavad olema teadlikud sellest, kuidas juba hariduse hakul vältida osade laste väljatõukamist nende vajadustest lähtuva kaasamise kaudu. Algõpetuse õppetooli uurimisgrupp, tehes ühtse metoodika alusel võrdlusuuringut Helsingi Ülikooli kasvatusteadlastega saab seniste tulemuste põhjal väita, et eesti õpetajad ja õpilased peavad soomlastega võrreldes õpimotivatsiooni, positiivset minapilti, sotsiaalseid oskusi ja eetilisi väärtusi vähem olulisteks kui konkreetselt äraõpitavaid aineteadmisi.
The central issue of the present research project is achieving the educational objectives in different learning areas and their sustainability in moving from one grade to another. The tension between primary education and meeting the needs of children, the social demand and financial constraints has been a critical issue for a long time in many countries. In order to understand primary education the aims of it need continually to be studied and at the same time the attitude of educational instances and the general public regarding the issues of teacher training and the status of primary school teachers need to be explained. The most important aim of the planned project is to conduct complex studies on the impact of the school environment, teachers' value judgements and professional skills, as well as the socio-economic situation of the home on children's sustainable coping in the educational system. The differentiated society and the tense competition determines for an alternative primary education that has a clearer framework. This would enable to control and regulate children, who are raised in unfavourable conditions. The primary education specialists need to be aware of how to avoid the expulsion of some children already at the threshold of primary education through involving their special needs. Conducting a comparative study using the same methodology as the educational specialists in the University of Helsinki, the study group of the Chair of Primary Education can claim based on the recent results that compared to Finnish the Estonian teachers and pupils regard study motivation, positive self-concept, social skills and ethical values less important than concrete knowledge obtained in different subjects.
KirjeldusProtsent
Alusuuring25,0
Rakendusuuring50,0
Katse- ja arendustöö25,0