"Sihtfinantseerimine" projekt SF0180178As08
SF0180178As08 "Relevantse loodusteadusliku hariduse osa teadmistepõhises ühiskonnas:multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise modellleerimine ja rahvusvaheline evalvatsioon (1.01.2008−31.12.2012)", Miia Rannikmäe, Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
SF0180178As08
Relevantse loodusteadusliku hariduse osa teadmistepõhises ühiskonnas:multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise modellleerimine ja rahvusvaheline evalvatsioon
Enhancing science education in a knowledge-based society for future citizenship - models of teaching and learning towards multidimensional scientific literacy and its international evaluation.
1.01.2008
31.12.2012
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskondkoordinaator01.01.2008−31.08.2008
Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskondkoordinaator01.09.2008−31.12.2012
PerioodSumma
01.01.2008−31.12.2008378 000,00 EEK (24 158,60 EUR)
01.01.2009−31.12.2009347 328,00 EEK (22 198,31 EUR)
01.01.2010−31.12.2010314 700,00 EEK (20 113,00 EUR)
01.01.2011−31.12.201120 110,00 EUR
01.01.2012−31.12.201218 950,00 EUR
105 529,91 EUR

Loodusainete õpetamisel on kõikides arenenud riikides ühiseks probleemiks õpetuse relevantsus ja õpilaste suhtumine loodusainetesse. Uurimistöö baseerub vajadusel seostada õpilaste poolt omandatud teadmiste struktuure laiema hulga sotsiaalsete oskustega multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamisel. Eesmärgiks on avardada loodusteadusliku kirjaoskuse mõiste sisu , nii et see oleks kooskõlas teadmistepõhise ühiskonna vajadustega, tuginedes proobleemipõhise õppe ja loodusteaduslik-sotsiaalsete otsuste tegemise uuringute tulemustele.Määratledes eelnimetatud komponentide vahelised seosed, konstrueeritakse teoreetiline mudel , mille järgimine kindlustab õppijatele koherentsuse teadmiste struktuuri ning multidimensionaalse kirjaoskuse saavutamiseks vajalike üldhariduslike oskuste vahel. Mudeli efektiivsust relevantse õppeprotsessi disainimisel ja hindamisel, samuti paradigmaatiliste muutuste prognoosimisel loodusteaduslikus hariduses evalveeritakse rahvusvaheliselt.
Science education is still a concern worldwide – its relevance and interest is questioned by students, even though they may do well in international achievement tests. Advances have been made in reformulating the goals of science education for multidimensional science literacy, seeing the need to interrelate knowledge structures with a wider range of social skills. This study builds on earlier work and attempts to clarify and extend the meaning of scientific literacy to meet the needs of a knowledge-based society; correlate different studies on problem-based learning and socio-scientific decision making to elucidate the interrlationships between them, extenting this to form a coherent model, and ensure greater coherence for learners in science lessons between cognitive structures and the range of educational skills required for multidimensional scientific literacy. Relevance in the eyes of students, building on earlier work, permeates the research efforts in all these areas.

Vastutav täitja (1)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Miia RannikmäedoktorikraadEST / ENG01.01.2008−31.12.2012

Põhitäitjad (6)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Jack HolbrookdoktorikraadEST / ENG01.01.2008−31.12.2012
Klaara KaskdoktorikraadEST / ENG01.09.2008−31.12.2012
Anne LaiusdoktorikraadEST / ENG01.02.2008−31.12.2012
Jari LavonendoktorikraadEST / ENG01.01.2008−31.12.2012
Ülle Liibermagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2008−31.12.2008
Susan RodriguesdoktorikraadEST / ENG01.01.2008−31.12.2012

Täitjad (11)

IsikKraadTöökoht ja ametCVOsalemise periood
Klaara KaskdoktorikraadEST / ENG01.01.2009−31.12.2011
Klaara KaskdoktorikraadEST / ENG01.01.2008−01.01.2009
Aveliis PostmagistrikraadEST / ENG01.01.2010−31.12.2012
Arne Rannikmäemagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2008−31.12.2012
Katrin Saaremäel-StoilovmagistrikraadEST / ENG01.01.2008−01.01.2012
Regina SoobarddoktorikraadEST / ENG01.01.2011−31.12.2012
Erkki TempelEST / ENG01.01.2008−01.01.2010
Moonika Teppomagistrikraad (teaduskraad)EST / ENG01.01.2009−31.12.2012
Asta TuustiEST / ENG01.01.2008−31.12.2009
Katrin VainodoktorikraadEST / ENG01.01.2009−31.12.2012
Ana ValdmannmagistrikraadEST / ENG01.01.2011−31.12.2012

Projektiga seotud tööjõud (13)

IsikKraadAsutusAmetKoormusKoormus väljaspoolOsalemise periood
ProjektisKoormus väljaspool
Abraham HofsteinWeizmanni Instituut, professor0,201.01.2010−31.12.2012
Aigi KikkasKivilinna Gümnaasium, õpetaja0,201.01.2008−31.12.2011
Anu PartsTallinna Inglise Kolledzh, direktori asetäitja0,101.01.2008−31.12.2012
Bulent CavasTartu Ülikool, järeldoktor0,501.01.2010−31.12.2012
Claus BolteBerliini Ulikool, professor0,201.01.2010−31.12.2012
Janchai YingprayoonICASE president0,201.01.2008−31.12.2009
Karen CarrollUniversity of California, LA, mentor0,201.01.2008−31.12.2012
Merle KaljusmaaTallinna Nõmme Gümnaasium,õpetaja0,201.01.2008−31.12.2009
Minkee KimTartu Ülikool, järeldoktor0,501.01.2010−31.12.2011
Rachel MamlockWeizmanni Instituut, juhtivteadur0,201.01.2008−31.12.2012
Robert YagerIowa Ulikool, professor0,201.01.2009−31.12.2012
ÜlleTartu Ülikool,lektor0,501.01.2009−31.12.2009
Ülle Liiberlektor0,501.01.2009−31.12.2012
Publikatsioonid
Publikatsioonid
Rannikmäe, M.; Laius, A. (2010). Enhancing students’ creativity and reasoning skills. Symposium: Ways to promote essential elements of a developed scientific literacy in science education. In: Çakmakci, G.; Tasar, M. F. (Ed.). Contemporary Science Education Research: Scientific Literacy and Social Aspects of Science. A collection of papers presented at ESERA 2009 Conference. (155−159).. Turkey, Istanbul; ESERA: A Pegem Akademi.
Kask, Klaara; Rannikmäe, Miia (2010). Uurimusliku õppe mõju õpilastele afektiivses ja kognitiivses valdkonnas. I. Kraav, E. Krull, M. Taimalu, K. Trasberg (Toim.). Õnnestav õpetus (116−126).. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.
Laius, A.; Kask, K.; Rannikmäe, M. (2009). Comparing outcomes from two case studies on chemistry teachers’ readiness to change. Chemistry Education Research and Practice, 10 (2), 142−153.10.1039/b908251b.
Holbrook, J.; Rannikmäe, M. (2009). The Meaning of Scientific Literacy. International Journal of Environmental and Science Education, 4 (3), 275−288.
Kask, K.; Rannikmäe, M. (2009). Towards a model describing student learning related to inquiry based experimental work linked to everyday situations. Journal of Science Education, 10 (1), 15−19.
Laius, A.; Rannikmäe, M. (2009). Towards a Paradigm Shift in the Teacher’s Role in Science Education – Teachers’ Readiness for Change. NARST Annual International Conference: NARST Annual International Conference "Grand Challenges and Great Opportunities in Science Education", Garden Grove, CA, USA, April 17 - April 21. 1−7.
Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Kask, K. (2008). Teaching the PARSEL Way: Students' Reactions to Selected PARSEL Modules. Science Education International, 19 (3), 303−313.
Reiska, Priit; Rohtla, Kai; Rannikmäe, Miia (2008). Using Concept Mapping in Professional Education. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 1, 17−28.
Laius, A.; Rannikmäe, M.; Yager, R. (2008). A Paradigm shift for teachers: enhancing students` creativity and reasoning skills. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The need for a paradigm shift in Science Education for post Soviet Societies: research and practice (Estonian example) (67−85).. Germany: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Rannikmäe, M. (2008). A Paradigm Shift for the System: Enhanching Teacher Ownership and Professional Development. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post Soviet Sociaties: Research and Practice ( Estonian Example) (199−215).. Germany: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Kask, K.; Rannikmäe, M.; Mamlok-Naaman, R. (2008). A Paradigm Shift in Science Teaching - Teacher Development for Inquiry Teaching. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post - Soviet Societies (47−66).. Peter Lang Verlag.
Rannikmäe, A.; Rannikmäe, M.; Holbrook, J. (2008). A Paradigm Shift in Teachers: Recognising the Nature of Science and its Place in Teaching. In: Holbnrook,J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P.. (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post Soviet Societies: research and Practice ( Estonian Example) (143−165).. Germany: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Teppo, M.; Rannikmäe, M. (2008). Paradigm Shift for Teachers: More Relevant Science Teaching. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post-Soviet Societies (25−46).. Saksamaa: Peter Lang Verlag.
Rannikmäe, M.; Rannikmäe, A.; Holbrook, J. (2008). Science Teachers`Understanding of the Nature of Science and the Nature of Science Education-Implications for Teaching. In: Ralle, B.; Eilks, I. (Ed.). Promoting Successful Science Education-The Worth of Science Education Research (87−98).. Aachen: Shaker Verlag.
Rannikmäe, Miia; Reiska, Priit (2008). The Research and Development Projects in Estonian Science Education related to the Paradigm Shift. In: Jack Holbrook, Miia Rannikmäe, Priit Reiska, Paul Ilsley (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post-Soviet Societies. Research and Practice (Estonian Example) (279−284).. Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Jack Holbrook, Miia Rannikmäe, Priit Reiska, Paul Ilsley (2008). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post Soviet Societies. Research and Practice (Estonian Example). In: Jack Holbrook, Miia Rannikmäe, Priit Reiska, Paul Ilsley (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post Soviet Societies. Research and Practice (Estonian Example) (1−284).. Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Laius, A.; Petersen, M.; Rannikmäe, M. (2008). Qualitative tool for assessing students' argumentation skills in ninth-grade science classes. Proceedings of the XIII. IOSTE Symposium: The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development; Kusadasi, Turkey; 21 - 26 September 2008. 826−834.
Laius, A.; Rannikmäe, M. (2008). The Comparison of Scientific Creativity Levels Between Students and Teachers. 2008 NARST Annual International Conference "Impact of Science Education Research on Public Policy"; Baltimore, MD, USA; March 30 - April 2. 1−5.
Holbrook, Jack; Rannikmae, Miia; Regina, Soobard; Cavas, Bulent; Kim, Minkee (2010). Innovation in Science and Technology Education: Research, Policy, Practice. Tartu Ülikool.
Hobrook, J. (2008). Introduction to the Special Issue of Science Education International devoted to PARSEL. Science Education International, 19 (3), 257−266.
Vaino, K.; Holbrook, J. (2008). Challenging Chemistry Teacher's Beliefs - Towards a Paradigm Shift. In: Holbrook,J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post-Soviet Societies (103−127).. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.
Holbrook, J. (2008). Paradigm Shifts in Science Education. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley,P. (Ed.). The Need for a Paradigm Shift in Science Education for Post-Soviet Societies: Research and Practice ( Estonian Example) (7−24).. Germany: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Holbrook, J. (2008). Promoting Competency driven School-based Assessment. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The Need for a paradigm Shift in Science Education for Post-Soviet Societies: Research and Practice ( Estonian Example) (232−257).. Germany: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Holbrook, J. (2008). Promoting Valid assessment of Learning through Standardised Testing. In: Holbrook, J.;Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley, P. (Ed.). The need for a paradigm shift in Science Education for post Soviet Societies: research and practice (Estonian example) (216−231).. Germany: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Holbrook, J. (2008). The Way Forward. In: Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Reiska, P.; Ilsley,P. (Ed.). Teh Need for a paradigm Shift in Science Education for Post-Soviet Sociseties: Research and Practice (Estonian Example) (258−262).. Germany: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Lavonen, Jari; Laherto, Antti; Loukomies, Anni; Juuti, Kalle; Kim, Minkee; Lampiselkä, Jarkko; Meisalo, Veijo (2010). Enhancing scientific literacy through the industry site visit. In: Rodrigues, Susan (Ed.). Multiple literacy and science education: ICTs in formal and informal learning environments (225−239).. Hershey: IGI Global.10.4018/978-1-61520-690-2.ch013.
Holbrook, Jack (2010). Education through Science as a Motivational Innovation for Science Education for All. Science Education International, 21 (2), 80−91.
Rannikmäe, Miia; Teppo, Moonika; Holbrook, Jack (2010). Popularity and Relevance of Science Education Literacy: Using a Context-based Approach. Science Education International, 21 (2), 116−125.
Kask, Klaara; Rannikmäe, Miia (2010). Promotion of Inquiry Skills through Everyday Situations: Difficulties and Dilemmas. ICASE 2010. Innovation in Science and Technology EDucation: RESEARCH, POLICY, PRACTICE: 3rd world conference on science and Technology Education; Tartu, Estoniua; June 28-July 2 2010. Ed. J. Holbrook; M. Rannikmäe; R. Soobard; B. Cavas; M. Kim. Tartu: Ecoprint AS, 111−113.
Kask, K. (2009). A study of science teacher development towards open inquiry teaching through an intervention programme. (Doktoritöö, Tartu Ülikool). Tartu: Tartu University Press.
Vaino, Katrin (2009). Identifying Chemistry Teachers' Beliefs. Science Education International, 20, 32−43.
Vaino, Katrin; Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia (2013). A Case Study Examining Change in Teacher Beliefs through Collaborative Action Research. International Journal of Science Education, 35 (1), 1−30.10.1080/09500693.2012.736034.
Vaino, K.; Holbrook, J.; Rannikmäe, M. (2012). Stimulating students’ intrinsic motivation for learning chemistry through the use of context-based learning modules. Chemistry Education Research and Practice, 13 (4), 410−419.10.1039/C2RP20045G.
Laius, Anne; Rannikmäe, Miia (2012). Teacher Training and it's Impact on Student Change in Scientific Creativity and Socio-Scientific Reasoning Skills. XV IOSTE International Symposium on Science & Technology Education for Development, Citizenship and Social Justice, 29th October to 3rd November 2012 Yasmine Hammamet, Tunisia. 1−13.
Laius, A.; Rannikmäe, M. (2011). Impact on student change in scientific creativity and socio-scientific reasoning skills from teacher collaboration and gains from professional in-service. Journal of Baltic Science Education, 10 (2), 127−137.
Laius, A. (2011). A longitudinal study of science teacher change and its impact on student change in scientific creativity and socio-scientific reasoning skills. (Doktoritöö, Tartu Ülikool). Tartu: Tartu University Press.
Rannikmäe, M.; Laius, A.; Holbrook, J. (2010). Improving the learning environment: Students' creative thinking and reasoning skills through PARSEL teaching. In: Eilks, I.; Ralle, B. (Ed.). Contemporary Science Education - Implications from Science Education Research about Orientations, Strategies and Assessment (247−252).. Aachen, Germany: Shaker Verlag.
Kim, Minkee; Lavonen, Jari; Juuti, Kalle; Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia (2012). Teacher’s reflection of inquiry teaching in Finland before and during an in-service program: Examination by a progress model of collaborative reflection. International Journal of Science and Mathematics Education, 1−21.10.1007/s10763-012-9341-4.
Soobard, R.; Rannikmäe, M. (2011). Assessing student’s level of scientific literacy using interdisciplinary scenarios. Science Education International, 22 (2), 133−144.
Soobard, R.; Rannikmäe, M.; Lavonen, J. (2010). Monitoring High School Students` Scientific Literacy through Earth Science Related Issues. Innovation in Science and Technology Education: Research, Policy, Practice: ICASE 2010; Tartu, Estonia; June 28-July2. Ed. Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Soobard, R.; Cavas, B.; Kim, M. Tartu: Ecoprint AS, 296−298.
Post, A.; Rannikmäe, M.; Holbrook, J. (2011). Stakeholder views on attributes of scientific literacy important for future citizens and employees - a Delphi study. Science Education International, 22 (3), 202−217.
Post, A. (2010). Subject Competencies and Scientific Literacy - What is Essential for Stakeholders. Innovation in Science and Technology Education: Reserach, Policy, Practice: ICASE 2010, Tartu Estonia June28-July 2. Ed. Holbrook, J.; Rannikmäe, M.; Soobard, R.; Cavas, B.; Kim, M. Tartu: Ecoprint AS, 283−285.
Cavas, Bulent; Holbrook, Jack; Kask, Klaara; Rannikmae, Miia (2013). Development of an Instrument to Determine Science Teachers’ Implementation of Inquiry Based Science Education in their Classrooms. International Online Journal of Primary Education, 2 (2), 9−22.
Cavas, Bulent; Cavas, Pinar; Ozdem, Yasemin; Rannikmäe, Miia; Ertepinar, Hamide (2012). RESEARCH TRENDS IN SCIENCE EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION: A CONTENT ANALYSIS FROM 2002 to 2011. Journal of Baltic Science Education, 11 (1), 94−102.
Fernandez, Carmen; Holbrook, Jack; Malmok-Naaman, Rachel; Coll, Richard K. (2013). How to teach science in emerging and developing environments. In: Teaching Chemistry - A Studybook (299−326).. Sense Publishers.
Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia (2012). Innovative Inquiry-based Science Learning Environments in the Framework of PROFILES. In: Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project (52−54).. Berlin: Mira Dulle.
Bolte, Claus; Streller, Sabine; Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia; Hofstein, Avi; Naaman, Rachel Mamlok; Rauch, Franz. (2012). Introduction into the PROFILES Project and its Philosophy. In: Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project (31−41).. Berlin: Mira Dulle.
Cavas, Bulent; Holbrook, Jack; Ozdem, Yasemin; Cavas, Pinar (2012). Networking among Science and Technology Teachers: Experiences from the PROFILES Project in Turkey to Reduce Heterogeneity in Inquiry-Based Science Teaching and Learning. In: Markic,Sylvija; Eilks,Ingo (Ed.). Issues of Heterogeneity and Cultural Diversity in Science Education and Science Education Research (189−194).. Aachen: Shaker Verlag.
Holbrook, Jack; Rannikmäe, Miia (2012). PROFILES Modules of Best Practice. In: Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project (202−206).. Berlin: Mira Dulle.
Juhendamised
Juhendamised
Anne Laius, doktorikraad, 2011, (juh) Miia Rannikmäe, A longitudinal study of science teacher change and its impact on student change in scientific creativity and socio-scientific reasoning skills (Longitudinaalne uurimistöö loodusainete õpetajate muutusest ja selle mõjust õpilaste loodusteadusliku loovuse ja sotsiaal-teadusliku põhjendamisoskuse kujunemisele), Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus.
Liselle Mürk, magistrikraad, 2010, (juh) Miia Rannikmäe, Ühiskonna ekspertrühmade ja õpilaste arvamused koolilõpetajale vajalikest kompetentsustest, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
Klaara Kask, doktorikraad, 2009, (juh) Miia Rannikmäe, A study of science teacher development towards open inquiry teaching through an intervention programme (Loodusainete õpetajate uurimusliku õppe läbiviimise kompetentsuste areng teoreetiliselt põhjendatud koolitusprogrammi raames), Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
Annika Lukner, magistrikraad, 2009, (juh) Miia Rannikmäe, Õpetajate ja õpilaste arusaamad teaduse olemusest, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
Maarja Samel, magistrikraad, 2009, (juh) Miia Rannikmäe, Meedias ilmunud artiklite mõistmine kui loodusteadusliku kirjaoskuse komponent, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
Kadi Tamm, magistrikraad, 2012, (juh) Anne Laius, Õpilaste keskkonnaalased hoiakud ja neid mõjutavad tegurid, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
Mirjam Burget, magistrikraad, 2011, (juh) Anne Laius, Õpilaste ja õpetajate hinnangud keskkonnaalastele õppematerjalidele, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
Veiko Hani, magistrikraad (teaduskraad), 2010, (juh) Anne Laius; Kalev Tarkpea, Uurimusliku õppe rakendamine ja praktiliste tööde erinevad realisatsioonid uurimuslikus õppes, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Tartu Ülikooli Füüsika Instituut.
Eda Rohula, magistrikraad, 2010, (juh) Anne Laius, Õpilaste ja õpetajate arvamused põhjendamisoskusest ja selle vajalikkusest loodusteaduste õpetamisel, Tartu Ülikool.
Merili Otsa, magistrikraad, 2009, (juh) Anne Laius, Õpilaste loovuse avaldumine geograafia kontekstis, Tartu Ülikool.
Kaire Soer, magistrikraad, 2008, (juh) Anne Laius, Sotsiaal-teadusliku suunitlusega õppematerjalide kasutamise mõju õpikeskkonnale põhikooli loodusainete tundides, Tartu Ülikool.
Rigne Znamenski, magistrikraad, 2012, (juh) Klaara Kask, Põhikooli loodusteaduste õpetajate valmisolek uurimusliku õppe läbiviimiseks, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus.
Kadri Kiisla, magistrikraad, 2011, (juh) Klaara Kask, Uurimusliku õppe rakendamine loodusteaduste tundides ühe kooli näitel, Tartu Ülikool.
Eva Palk, magistrikraad, 2011, (juh) Klaara Kask, Õpikeskkonna mõju õpilaste uurimuslikele oskustele, Tartu Ülikool.
Piret Voivod, magistrikraad, 2011, (juh) Klaara Kask, Uurimuslikku õpet toetavad faktorid geograafia tunni näitel, Tartu Ülikool.
Kristi Rikka, magistrikraad, 2010, (juh) Klaara Kask, Õpetajate poolt väärtustatud toetussüsteemid uurimusliku õppe läbiviimiseks loodusteaduste tundides, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
Triin Veeremaa, magistrikraad, 2010, (juh) Klaara Kask, Keemia õpetaja uurimusliku keskkonna loojana, Tartu Ülikool.
Eva-Liisa Orula, magistrikraad, 2010, (juh) Moonika Teppo, Õpilaste keskkonnaalased teadmised "Ökoloogilisest jalajäljest" ja huvi keskkonnateemade õppimise vastu, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus.
Marili Pruuns, magistrikraad, 2010, (juh) Moonika Teppo, Loodusteadusliku hariduse relevantsus ühe kooli õpilaste arvamuste põhjal, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus.
Leelo Sillaots, magistrikraad, 2010, (juh) Moonika Teppo, 11. klassi õpilaste huvi loodusteaduslike õppeainete õppimise vastu ja seda mõjutavad tegurid, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond, Loodus- ja tehnoloogiateaduskonna dekanaat, Loodusteadusliku hariduse keskus.
Kersti Kont, magistrikraad, 2009, (juh) Moonika Teppo, 11. klassi õpilaste suhtumine loodusteadustesse ning nende arvamused tulevasest elukutsest, teadusest ja tehnoloogiast, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Haridusteaduste instituut.