"Sihtfinantseerimine" projekt SF0180178As08
SF0180178As08 "Relevantse loodusteadusliku hariduse osa teadmistepõhises ühiskonnas:multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise modellleerimine ja rahvusvaheline evalvatsioon (1.01.2008−31.12.2012)", Miia Rannikmäe, Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskond.
SF0180178As08
Relevantse loodusteadusliku hariduse osa teadmistepõhises ühiskonnas:multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamise modellleerimine ja rahvusvaheline evalvatsioon
Enhancing science education in a knowledge-based society for future citizenship - models of teaching and learning towards multidimensional scientific literacy and its international evaluation.
1.01.2008
31.12.2012
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskondkoordinaator01.01.2008−31.08.2008
Tartu Ülikool, Loodus- ja tehnoloogiateaduskondkoordinaator01.09.2008−31.12.2012
PerioodSumma
01.01.2008−31.12.2008378 000,00 EEK (24 158,60 EUR)
01.01.2009−31.12.2009347 328,00 EEK (22 198,31 EUR)
01.01.2010−31.12.2010314 700,00 EEK (20 113,00 EUR)
01.01.2011−31.12.201120 110,00 EUR
01.01.2012−31.12.201218 950,00 EUR
105 529,91 EUR

Loodusainete õpetamisel on kõikides arenenud riikides ühiseks probleemiks õpetuse relevantsus ja õpilaste suhtumine loodusainetesse. Uurimistöö baseerub vajadusel seostada õpilaste poolt omandatud teadmiste struktuure laiema hulga sotsiaalsete oskustega multidimensionaalse loodusteadusliku kirjaoskuse kujundamisel. Eesmärgiks on avardada loodusteadusliku kirjaoskuse mõiste sisu , nii et see oleks kooskõlas teadmistepõhise ühiskonna vajadustega, tuginedes proobleemipõhise õppe ja loodusteaduslik-sotsiaalsete otsuste tegemise uuringute tulemustele.Määratledes eelnimetatud komponentide vahelised seosed, konstrueeritakse teoreetiline mudel , mille järgimine kindlustab õppijatele koherentsuse teadmiste struktuuri ning multidimensionaalse kirjaoskuse saavutamiseks vajalike üldhariduslike oskuste vahel. Mudeli efektiivsust relevantse õppeprotsessi disainimisel ja hindamisel, samuti paradigmaatiliste muutuste prognoosimisel loodusteaduslikus hariduses evalveeritakse rahvusvaheliselt.
Science education is still a concern worldwide – its relevance and interest is questioned by students, even though they may do well in international achievement tests. Advances have been made in reformulating the goals of science education for multidimensional science literacy, seeing the need to interrelate knowledge structures with a wider range of social skills. This study builds on earlier work and attempts to clarify and extend the meaning of scientific literacy to meet the needs of a knowledge-based society; correlate different studies on problem-based learning and socio-scientific decision making to elucidate the interrlationships between them, extenting this to form a coherent model, and ensure greater coherence for learners in science lessons between cognitive structures and the range of educational skills required for multidimensional scientific literacy. Relevance in the eyes of students, building on earlier work, permeates the research efforts in all these areas.