"Muu" projekt EN04
EN04 "Stohhastiliste mudelite rakendamine merega seotud insener-tehnilistes ülesannetes, kliima küsimustes ja meretaranspordi ohutuse vallas (SEAMOCS) (1.11.2005−31.10.2009)", Tarmo Soomere, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, TTÜ Küberneetika Instituut.
MRTN-CT-2005-019374
EN04
Stohhastiliste mudelite rakendamine merega seotud insener-tehnilistes ülesannetes, kliima küsimustes ja meretaranspordi ohutuse vallas (SEAMOCS)
Applied stochastic models for ocean engineering, climate and safe transportation (SEAMOCS)
Applied stochastic models for ocean engineering, climate and safe transportation (SEAMOCS)
1.11.2005
31.10.2009
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT220 Tsiviilehitus, Hüdrotehnoloogia, avameretehnoloogia, pinnasemehhaanika 2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)20,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.2. MaateadusedP500 Geofüüsika, füüsikaline okeanograafia, meteoroloogia 1.4. Maateadused ja sellega seotud keskkonnateadused (geoloogia, geofüüsika, mineroloogia, füüsiline geograafia ning teised geoteadused, meteoroloogia ja ning teised atmosfääriteadused, klimatoloogia, okeanograafia, vulkanoloogia, paleoökoloogia40,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.2. MaateadusedP510 Füüsiline geograafia, geomorfoloogia, mullateadus, kartograafia, klimatoloogia 1.4. Maateadused ja sellega seotud keskkonnateadused (geoloogia, geofüüsika, mineroloogia, füüsiline geograafia ning teised geoteadused, meteoroloogia ja ning teised atmosfääriteadused, klimatoloogia, okeanograafia, vulkanoloogia, paleoökoloogia40,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Tehnikaülikoolpartner01.11.2005−31.10.2009
Tallinna Tehnikaülikool, TTÜ Küberneetika Instituutpartner01.11.2005−31.10.2009
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon/ European Commission
PerioodSumma
01.11.2005−31.10.20095 942 805,00 EEK (379 814,46 EUR)
379 814,46 EUR
muu - > välisleping

(i) sügavamalt mõista kliimamuutusi põhjustavaid mehhanisme ja erinevate tegurite vahelisi seoseid ekstreemsete ilmastiku- ja lainetuse tingimuste kontekstis, eelkõige olemasoleva mõõdetud ja modelleeritud informatsiooni täpsema ja adekvaatsema assimileerimise ja interpreteerimise kaudu, kasutades piisavalt üldist laadi ja õpetliku näitena madalaveelistel aladel aset leidva lainetuse ja hoovuste interaktsiooni problemaatikat; (ii) verifitseerida ja vajadusel täpsustada dünaamilisi, numbrilisi ja statistilisi lainetuse mudeleid nii kaugseire ja in situ mõõtmiste tulemuste kui ka vastavate matemaatiliste meetodite arendamise kaudu. Eelkõige kontsentreerutakse juhuslike väljade teooria ja lainetuse stohhastilise teooria innovaatiliste (kuid kasutajasõbralike) matemaatiliste ja arvutusmeetodite arendamisele stohhastiliste mittelineaarsete lainetuse mudelite vallas; (iii) rakendada saadud tulemused lainetuse poolt laevadele, laadungile, rannikutehnilistele ja avameres paiknevatele struktuuridele avaldatava mõju täpsemaks kirjeldamiseks eesmärgiga töötada välja uued meetodid ohutute ja majanduslikult efektiivsete mereteede planeerimiseks ning rannikutehniliste tööde ja meretranspordi organiseerimiseks tervikuna
(i) Improved understanding of climate change and its effects on extreme weather and waves, improved database handling by better space-time techniques for interpolation and assimilation, and better description and understanding of simultaneous occurrence and effects of wave-current interaction in coastal areas. (ii) Validation of numerical and statistical wave models with data obtained by remote and in-situ sensing, based on better and user-friendly mathematical and computational tools for random fields and stochastic waves, leading to better understanding of the relation between numerical and stochastic non-linear wave models and their extremes (iii) Better understanding of wave loads effects on ship, cargo, and marine installations and their implications for design, leading to improved and user-tested methods for safe and economic route planning and on board operation.
KirjeldusProtsent
Alusuuring60,0
Rakendusuuring30,0
Katse- ja arendustöö10,0