"Muu" projekt Lep11014
Lep11014 "Tasuvusuuring (CBA) avaliku ühistransporditeenuse pakkumise parandamiseks Lääne-Harjumaal ja Läänemaal (31.01.2011−14.02.2011)", Üllas Ehrlich, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Majandusteaduskond, Majandusteaduskonna dekanaat.
Lep11014
Tasuvusuuring (CBA) avaliku ühistransporditeenuse pakkumise parandamiseks Lääne-Harjumaal ja Läänemaal
Cost-benefit Analysis (CBA) for Optimising the Supply of Public Transport Service in Western Harjumaa and in Läänemaa
Tasuvusuuring (CBA) avaliku ühistransporditeenuse pakkumise parandamiseks Lääne-Harjumaal ja Läänemaal
31.01.2011
14.02.2011
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.12. MajandusteadusS180 Majandus, ökonomeetrika, majandusteooria, majanduslikud süsteemid, majanduspoliitika5.2 Majandusteadus ja ärindus100,0
AsutusRiikTüüp
MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus
PerioodSumma
31.01.2011−14.02.201125 309,00 EUR
25 309,00 EUR
siseriiklik leping

Tasuvusuuring oli osaks projektist „Ühistransporditeenuse pakkumise pa­ran­damine Lääne-Harjumaal ja Läänemaal“, mille eesmärgiks lühiajalises perspektiivis ühtse ja optimeeritud busside liinivõrgu kujundamine piir­konnas ning pikemaajalises perspektiivis ühtse, bussi- ja reisi­rongi­liiklust integreeriva ja optimeeritud liinivõrgu väljatöötamine ning selle saavu­ta­miseks vajalike investeeringute ning käigus­hoidmise kulude ja tulude väljatoomine (sisend otsuste langetamiseks piirkonna transpordikoridori­de ja (ühis)transpordikorralduse planeerimisel). Tasuvusuurin¬gus hinnati kvantitatiivselt nii finantsilist kui ka sotsiaal-majanduslikku tasuvust NPV ja IRR arvutustega. Tasuvusanalüü¬si komponentideks olid investeeringud, piletitulud, liiniveokulud, reisija¬kasu, keskkonna kahju ja ettevõtlustulu. NPV-st eraldi anti hinnang mõ¬just piirkonna SKP-le.
Cost-benefit analysis was a part of the project „Optimising the Supply of Public Transport Service in Western Harjumaa and in Läänemaa“. Its objective in short-term perspective was to develop a single optimised bus network in the region, and, in longer perspective, develop a single optimised line network integrating bus and rail traffic and to identify the investments needful for achieving this objective and the costs and benefits of exploiting the network (input to making the decisions on planning the transport corridors and (public) transport in the region). The cost-benefit analysis investigated quantitatively the financial as well as socio-economic cost-effectiveness using NPV and IRR calculations. The components of the cost-benefit analysis were investment, fare revenue, regular service costs, benefit to the passenger, environmental damage and business income. Impact on the region’s GDP was assessed separately from NPV.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0