See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Mobilitas Pluss ERC õppevisiidi toetus" projekt MOB7-21
MOB7-21 "Õppevisiit MOB7-21 (9.11.2017−8.08.2018)", Toomas Lott, Tartu Ülikool, Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond, filosoofia ja semiootika instituut.
MOB7-21
Õppevisiit MOB7-21
Study visit MOB7-21
9.11.2017
8.08.2018
Teadus- ja arendusprojekt
Mobilitas Pluss ERC õppevisiidi toetus
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.1. FilosoofiaH130 Filosoofia ajalugu 6.3 Filosoofia, eetika ja religioon100,0
PerioodSumma
09.11.2017−08.08.20181 500,00 EUR
1 500,00 EUR

Õppevisiidi eesmärgid on: (a) konsultatsioonid José Filipe Pereira da Silva’ga ERC stardigrandi taotlemise protsessi detailide kohta, (b) José Filipe Pereira da Silva uurimisgrupi ülesehituse ja tööprotsessi struktuuriga tutvumine, (c) Konsultatsioon Peraira da Silvaga võimalike tulevase projekti jaoks olulisete kontakt-isikute kohta. José Filipe Pereira da Silva on ainus ERC grandi hoidja, kelle uurimisvaldkonnaks on epistemoloogia ajalugu. Kuna epistemoloogia ajalugu on ka kavandatava projekti valdkonnaks, on konsultatsioonid Pereira da Silvaga olulise väärtusega ERC grandi toatlemisel. Projekti eesmärgiks on rakendada uudset lähenemisviisi antiikfilosoofiale, uurides millist funktsionaalset rolli omistatakse antiikfilosoofias episteemilistle mõistetele "episteme", "techne" ja "sophia". Kaasaegses epistemoloogias on küsimus teadmise funktsionaalse rolli kohta muutunud keskseks. Erinevalt XX sajandi epistemoloogiast, mille eesmärgiks oli “teadmise” mõiste analüüs (andes selle mõiste tarvilikud ja küllaldased tingimused), uurib funktsionaalne epistemoloogia seda, milliseid eesmärke me “teadmise” mõistet kasutades püüame saavutada (vt. nt. artikleid kogumikus “Epistemic Evaluation: Purposeful Epistemology”). Senise uurimistöö tulemusel võib väita, et “teadmise” mõiste: (i) võimaldab tähistada usaldusväärseid infoallikaid, (ii) määratleb, millal on väitmine õigustatud (nn. väitmise teadmisnorm on “väida, et p, ainult siis, kui sa tead, et p!), (iii) määratleb, mis on uurimise eesmärk. Kavandatav projekt uurib seda, kas (i)-(iii) kehtivad ka antiikses epistemoloogias (eriti Platoni ja Aristotelese tekstides), andes nii kaasagesele epistemoloogiale ajaloolise dimensiooni. Tekstide hulka, mida projekti raames analüüsitakse kuuluvad lisaks filsoofilistele tekstidele ka õigusteaduslikud, retoorilised ja kirjanduslikud tekstid. Nii oleks ta tulevane uurimisrühm interdistsiplinaarne, kaasates klassikalisi filolooge, epistemolooge ja filosoofia ajaloolasi.
Prof. José Filipe Pereira da Silva is the only ERC grant holder who works in history of epistemology, since this is also the area of the prospective ERC application, the consultations with Prof. Pereira da Silva would be highly valuable in making the applicants ERC grant application successful. The goal of the visit is to (a) consult Prof. Pereira da Silva about the ERC grant application process, and (b) to observe the work-process and structure of Prof. Pereira da Silva’s research group at Helsinki University, (c) consultations regarding the possible contacts for the future ERC project. Overview of the project. The research program of purposeful epistemology (PE), inaugurated by E. Craig in “Knowledge and the State of Nature”, CUP 1991), has become a fruitful field of research, as witnessed by, e.g. the essays in the collection “Epistemic Evaluation: Purposeful Epistemology” (OUP 2015). Instead of analyzing epistemic concepts, PE inquires into the function of these concepts. PE has produced interesting results: the concept of “knowledge” has been shown to play a significant role (i) in flagging reliable informants, (ii) as a norm of assertion (assert p only if you know that p!) and a norm of action (act on a reason F, only if you know that F is an appropriate reason for action!), (iii) and as the goal of inquiry. This project will adopt PE for research in ancient epistemology by focusing on the functions of epistemic concepts (episteme, sophia, techne) in order to elucidate the roles the Greek philosophers took these notions to play in belief evaluation. The aim is to determine whether episteme and related concepts have the same function as knowledge as described in (i)-(iii). The project will focus on (a) philosophical texts that explicitly deal with the epistemic concepts, (b) philosophical texts that implicitly attribute certain functions to epistemic concepts, (c) the functions attributed to epistemic concepts in non-philosophical texts.
KirjeldusProtsent
Alusuuring100,0