"Ülikoolide arengufondid" projekt TF5416
TF5416 (TLÜ uuringufondi nõukogu 25. novembri 2016. a. koosoleku otsus nr 9/16) "Õppimine ja õpetamine TLÜ üliõpilaste kogemustes ja õppejõudude õpetamispraktikates õppes (1.12.2016−10.12.2019)", Larissa Jõgi, Tallinna Ülikool, Haridusteaduste instituut.
TLÜ uuringufondi nõukogu 25. novembri 2016. a. koosoleku otsus nr 9/16
TF5416
Õppimine ja õpetamine TLÜ üliõpilaste kogemustes ja õppejõudude õpetamispraktikates õppes
Learning and Teaching at University. Experiences of Learning and Teaching Practices
Õppimine ja õpetamine TLÜ üliõpilaste kogemustes ja õppejõudude õpetamispraktikates õppes
1.12.2016
10.12.2019
Teadus- ja arendusprojekt
Ülikoolide arengufondid
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS281 Arvuti õpiprogrammide kasutamise metoodika ja pedagoogika 5.3. Haridusteadused20,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused80,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikool, Haridusteaduste instituutkoordinaator01.12.2016−10.12.2019
AsutusRiikTüüp
Tallinna ÜlikoolEesti Vabariikülikool
PerioodSumma
01.12.2016−10.12.2019215,00 EUR
01.12.2016−10.12.20191 446,00 EUR
01.12.2016−10.12.2019980,00 EUR
2 641,00 EUR

Käesoleva projekti uurimisküsimused tulenevad probleemiseadest: Millised on õppejõudude senised õpetamispraktikad? Kuidas muutunud õpetamispraktikad (nt ELU projektid) mõjutavad üliõpilaste õppekogemusi? Millised on õpetamispraktikate muutuste mõjud üliõpilaste õppekogemustele ja õppimiskultuurile erinevates õppevaldkondades? Millised aluspõhimõtted toetavad uuenduslike õpetamispraktikate rakendumist Tallinna Ülikoolis? Arendusuuringudisaini põhimõtetele toetudes alustatakse arendusprobleemi analüüsimisest ja lähtutakse sellest, et arendusuuring on tsükliline protsess. Uuringuprojekt viiakse läbi tehnoloogiliselt uudset sotsiaal-semantilist õppimistehnoloogiat rakendades, koostöös CEITER projektiga. See tehnoloogia võimaldab luua avatud ja dünaamilise otsinguruumi ja kaasata sellese projektis osalevad õppevaldkondade õppejõud, hilisemas etapis ka teised Tallinna Ülikool õppejõud. Kavandatud uurimisprojekt oleks sotsiaal-semantiliste tehnoloogiate rakendamise üheks pilootprojektiks Tallinna Ülikoolis. Kavandatava projekti eesmärgid: •TLÜ õppevaldkondade (haridusteadused, loodusteadused, sotsiaalteadused, digitehnoloogiad) õppejõudude õpetamispraktikate ja üliõpilaste õppimisekogemuste analüüsimine; •TLÜ õppejõudude professionaalse arengu ja õpetamispädevuste teaduspõhise toetussüsteemi lähtealuste loomine ja ettepanekute esitamine; Kavandatava uuringu tulemused võimaldavad teaduspõhise analüüsi tulemusena: a)välja töötada lähtealused ja ettepanekud õppejõudude professionaalse arengu sh õpetamispraktikate, õpetamispädevuste arengu süsteemseks toetamiseks ülikoolis; b)üliõpilaste individuaalse ja sotsiaalse arengu ning õppimise toetamiseks ülikooli õppeprotsessis. Projekti uudsus seisneb: a) õppimiskultuuri kontseptsiooni ja institutsionaalse etnograafia metodoloogia kasutamises ja b) veebipõhise sotsiaal-semantilise tehnoloogia piloteerimises uute õpetamispraktikate loomiseks ja rakendamiseks Tallinna Ülikoolis, sidudes seeläbi uuringuprojekti tegevused CEITER projekti tegevustega.
The ‘enactment’ perspective (academics and students together create their own curriculum realities) is increasingly replacing the ‘fidelity’ perspective on implementation (academisc following curricular prescriptions from external sources) (Akker 2009). That trend and changes at universities reque adopting innovative strategic approaches for supporting academics and their professional development; new relations, redisigning teaching and learning process and approaches; bridging research, practice and teaching; creating and develope innovations for supporting students learning. Ambitionalstructural reform, changes at curricula structure and innovations by implementing new interdisciplinary approaches in university study process (ELU/Life projects) call for systematic research supporting changes and new implementations. Research (2016- 2018) „Learning and Teaching at Tallinn University: experiences of learning and teaching practices” planned as an interdisciplinary educational design research ( Plomp, 2007; Akker et al., 2009), which based on institutional ethnography (Smith 2005,Walby 2002) and social-cultural approach (James et al., 2007, 28) and focuses on learning culture, institutional discourse as an „ruling relations“ in instutional documents (Smith 2005) and on experiences of learning, teaching and and teaching practices in the institutional /university context. Teaching at university is a multi-level endeavour and takes place at three inter-dependent context: at the institution-wide level; at the faculties and programme level; on Individual level, including initiatives that help academics achieve their mission, encouraging them to innovate and to support improvements to student learning and adopt a learneroriented focus. Support for teaching and learning at university can be manifested through a wide range of activities and possibilities. Research questions: What is the current practice of teaching at the university? How teaching practice (eg ELU/LIFE projects) affect students' learning experience? What are the basic principles of support for innovative teaching practice at Tallinn University? Empirical data will be collected by using triangulation of methods: focus group interviews, interviews with academics, students feedback survey. Empirical data will be analysed using mixed methods: discourse and qualitative thematic analysis with combination of statistical data analysis. Two main groups of purposeful sample will formed from academics ans students from four study fields.
TegevusProtsent
Rakendusuuring70,0
Katse- ja arendustöö30,0