"Sihtfinantseerimine" projekt SF0182529Bs03
SF0182529Bs03 (SF0182529Bs03) "Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis (1.01.2003−31.12.2007)", Priit Reiska, Tallinna Ülikool, Matemaatika ja Loodusteaduste Instituut.
SF0182529Bs03
Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis
Towards a Philosophy of Relevance in Science Education and Factors Influencing its Operationalisation
1.01.2003
31.12.2007
Teadus- ja arendusprojekt
Sihtfinantseerimine
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused100,0
PerioodSumma
01.01.2003−31.12.2003192 000,00 EEK (12 271,04 EUR)
01.01.2004−31.12.2004216 000,00 EEK (13 804,92 EUR)
01.01.2005−31.12.2005216 000,00 EEK (13 804,92 EUR)
01.01.2006−31.12.2006224 000,00 EEK (14 316,21 EUR)
01.01.2007−31.12.2007272 000,00 EEK (17 383,97 EUR)
71 581,06 EUR

Töötatakse välja loodusteadusliku hariduse relevantsuse teaduslikult põhjendatud kontseptsioon Eesti kontekstis ja kontrollitakse selle rahvusvahelist rakendatavust. Evalveeritakse loodusteaduslik-tehnoloogia alase kirjaoskuse kujundamise filosoofiale baseeruvat õpetamisviisi (relevantsusest lähtuvalt) ning leitakse faktorid, mis mõjutavad relevantsust üldhariduskoolis. Koostatakse mudelid, mis võimaldavad diagnoosida minimaalse ajakulu ja maksimaalse efektiivsusega relevantse õpetamise kompetentsuse saavutamise teid. Lisaks senistele mõistevõrgustike kasutusvaldkondadele töötatakse välja arvutipõhine mõistevõrgustike konstrueerimise ja analüüsimise strateegia õpilaste kognitiivsete oskuste arengu suunamiseks ja hindamiseks. Relevantse õpetamise mõju õpilaste suhtumisele loodusteadustesse ja kognitiivsete teadmiste ja oskuste arengule võrreldakse läbi rahvusvahelise pedagoogilise eksperimendi (kuus Euroopa riiki) ja analüüsitakse lähtudes sotsiaal-teaduslikust põhjendamisoskusest.
This research focuses on the need to increase the popularity of science subjects for students and raise public awareness of science and technology among the general public through developing strategies for making school science more relevant for students and society.  The major goal is to elucidate the concept of relevance for science education and find factors influencing its operationalisation in the classroom. It builds on previous research carried out on the philosophy of scientific and technological literacy (STL), concept mapping through computer simulation and involves international partners. As outcomes of the research it is expected to show: how the gap existing between the intended philosophy and its implementation in the classroom can be minimised; to present models how to guide teachers towards more relevant teaching, involving higher order cognitive skills (especially socio-scientific reasoning); and create tools for assessing student attitudes towards science, and computer-based evaluation of students cognitive achievement.