See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Personaalne uurimistoetus (PUT)" projekt PUT44
PUT44 "Privaatsuse ja avalikkusega seotud tähenduste ja kogemuste muutus tehnoloogiast küllastunud ühiskonnas (1.01.2013−31.07.2018)", Andra Siibak, Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, ühiskonnateaduste instituut.
PUT44
Privaatsuse ja avalikkusega seotud tähenduste ja kogemuste muutus tehnoloogiast küllastunud ühiskonnas
Conceptualisations and experiences with public and private in technologically saturated society
1.01.2013
31.07.2018
Teadus- ja arendusprojekt
Personaalne uurimistoetus (PUT)
Stardiprojekt
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadusedS265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.90,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS281 Arvuti õpiprogrammide kasutamise metoodika ja pedagoogika 5.3 Haridusteadused10,0
PerioodSumma
01.01.2015−31.12.201517 833,00 EUR
01.01.2016−31.12.201642 800,00 EUR
01.01.2017−31.12.201742 800,00 EUR
01.01.2018−31.07.201824 967,00 EUR
01.01.2013−31.12.201342 800,00 EUR
171 200,00 EUR

Projekti eesmärgiks on uurida, kas IKTst küllastunud ühiskonnas on toimunud paradigmaatiline muutus privaatsuse ja avalikkuse tähendustes. Interdistsiplinaarsete teooriate ning erinevate kvalitatiivsete uurimismeetodite toel uuritakse õpilaste/lapsevanemate/õpetajate/tööandjate arusaamu privaatsusest, nende nägemusi kujuteldavast-, tegelikust-, ja nähtamatust auditooriumist, privaatsuse strateegiatest ja vastavatest kogemustest sotsiaalmeedias. Eksperimentaalsete meetodite abil analüüsitakse, millisena näevad õpetajad ja lapsevanemad enda rolli laste digitaalse kirjaoskuse arendajatena. Projekti tulemused annavad võimaluse laiemalt tuvustada veebiauditooriumi komplekssusesest tingitud võimalusi ning riske. Tulemused annavad ainest kasutajasõbralike ja turvaliste internetiplatvormide loojatele ja aitavad tõsta õpetajate ning lapsevanemate, kui noorte digitaalse kirjaoskuse suunajate, teadlikust.
The main objective of the project is to question if the increasing use of digital technologies has brought us on the verge of paradigm shift when it comes to conceptualising privacy in the technology saturated society.Interdisciplinary theories and variety of qualitative methods are used to study students/parents/ teachers/employers conceptualisations of privacy and publicity; perceptions about the imagined-, actual- and invisible audiences; privacy strategies and related experiences on networked publics. Experimental approaches are used to explore how parents and teachers realize their role as mediators to enhance young people’s digital literacy practices. The findings will help the public to become more cognizant of the complexity of online audiences, their empowering potential and possible risks; provide input for developing user-friendly and safer platforms, and help to raise awareness especially of teachers and parents when enhancing children’s understanding of the subject.
Netiketi ja sotsiaalmeedia infojagamise-, -käitumise juures on nii noortel kui täiskasvanutel märkimisväärne ühisosa; ehk teatud privaatsusküsimuste puhul saame rääkida universaalsetest põlvkondadeülestest normidest. Privaatsus on nii noortele kui täiskasvanud sotsiaalmeediakasutajatele oluline väärtus ja selle säilitamise nimel rakendatakse sotsiaalmeedias suheldes mitmeid erinevaid privaatsusstrateegiaid. Lapsevanematel ja õpetajatel on oluline, kuid paljuski veel realiseerimata potentsiaal, noorte digitaalse kirjaoskuse arendajatena, kuid enda tunnetuslik vahendaja roll sõltub nii sellest, milline on täiskasvanu enda suhtumine tehnoloogiasse; kui ka õpetaja enda pedagoogilistest uskumustest ja valdkonnast (humanitaar vs reaal). Projekti käigus ilmus 29 kõrgetasemelist teaduspublikatsiooni; peeti 34 suulist ettekannet rahvusvahelistel konverentsidel ja 52 esinemist projekti sihtrühmadele Eestis; kirjutati 30 arvamuslugu Eesti meedias ning anti oluline panus rahvusvaheliste poliitikasoovituste koostamisse Euroopa Nõukogu ja OECD tasandil. Projekti alauuringute tulemused pälvisid tähelepanu rahvusvahelises meedias: nt. kajastused BBC News,Medium, Qartz. Oktoobris 2017. korraldati Tartus Maailma Internetiuurijate Assotsiatsiooni konverents "Networked Publics", mille fookus keskendus just võrgustunud avalikkuste temaatikale.