"Horisont 2020 programm" projekt MSHUH14191R
MSHUH14191R "CATCH-EyoU – Kodanikuaktiivsuse kujundamine koos Euroopa noortega: poliitikad, praktikad, väljakutsed ja lahendused (1.09.2015−31.08.2018)", Veronika Kalmus, Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Ühiskonnateaduste instituut, Tartu Ülikool, Sotsiaalteaduste valdkond, ühiskonnateaduste instituut.
MSHUH14191R
CATCH-EyoU – Kodanikuaktiivsuse kujundamine koos Euroopa noortega: poliitikad, praktikad, väljakutsed ja lahendused
CATCH-EyoU – Constructing AcTive CitizensHip with European Youth: Policies, Practices, Challenges and Solutions
1.09.2015
31.08.2018
Teadus- ja arendusprojekt
Horisont 2020 programm
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.11. SotsiaalteadusedS210 Sotsioloogia 5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.50,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.14. Kommunikatsiooni- ja infoteadusedS265 Meedia ja kommunikatsiooniteadused5.4. Teised sotsiaalteadused (sotsiaal- ja kultuurantropoloogia, etnoloogia, demograafia, inim-, majandus- ja sotsiaalgeograafia, munitsipaal- ja regionaalplaneering, haldusjuhtimine, õigusteadus, lingvistika, politoloogia, sotsioloogia jne.40,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused10,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Komisjon
PerioodSumma
01.09.2015−31.08.2018157 500,00 EUR
157 500,00 EUR

Tänapäeva kodanikuühiskonnas on üheks keerulisemaks probleemiks dialoogi loomine ja ülevalhoidmine noortega, kes on poliitikast ja ühiskondlikust diskussioonist mõnevõrra distantseerunud. Märgata võib usaldamatust poliitiliste institutsioonide, sh Euroopa Liidu institutsioonide suhtes, ja vähest osalemist demokraatia edendamises. Projekt CATCH-EyoU, milles osalevad teadlased kaheksa Euroopa Liidu liikmesriigi ülikoolidest, ühendab interdistsiplinaarses koostöös psühholoogia, poliitikateaduste, sotsioloogia, kommunikatsiooni- ja haridusteaduste kompetentsi, seades eesmärgiks selgitada välja võimalikud psühholoogilised ja sotsiaalsed tegurid, mis noori ühiskonnas kaasarääkimisel mõjutavad. CATCH-EyoU projekt analüüsib Euroopa riikide noorte ühiskonnas osalemist ja poliitilisi hoiakuid. Projekt koosneb kaheksast osauuringust, mis loovad nii kvalitatiivsete kui kvantitatiivsete meetodite abil mitmekihilise ja kontseptuaalse teadmise noortepõlvkonna vaadetest ja ootustest ühiskonnale ja Euroopale. CATCH-EyoU uuringutulemused aitavad paremini mõista noorte ühiskondlikku kaasatust ning võimalusi, kuidas tuua Euroopa Liit selle kodanikele lähemale. Projekti eesmärkideks on panustada teaduslikku teadmisse noorte kodanikuaktiivsuse kohta ning teha uuringute põhjal ettepanekuid ja soovitusi poliitikakujunduseks ja sekkumisteks nii Eesti kui ka Euroopa tasandil.
The project will investigate young people’s views of the EU and of their role in building the EU through their participatory practices at EU, national, regional and local levels. These issues will be examined from an interdisciplinary perspective (Political Sciences, Sociology, History, Media and Communications, Education, Psychology) as building blocks for a new and groundbreaking conceptualization and theoretical model of youth active citizenship in the EU, including “psychological” citizenship and practices of social and political engagement. To achieve this aim, the project will adopt an innovative approach combining traditional theoretical hypothesis testing with empirical-phenomenological analysis and allowing to integrate the perspectives of young people, as co-producers of knowledge, with those of researchers and other stakeholders. A wide range of research methods will be used including documentary and media analysis, interviews and focus groups, a cross-national longitudinal study, ethnographic case studies of participatory practices and a socially innovative intervention. These quantitative and qualitative methods will allow developing a new, robust and cutting-edge conceptualization of youth active citizenship in the EU and new evidence-based multilevel integrated theoretical model. This approach will offer a multifaceted understanding of the different factors influencing the perspectives of “native EU citizens” and the ways in which they engage in society, leading to groundbreaking changes in the ways in which youth engagement, participation and active citizenship are understood. Moreover, the project will provide policy makers with a set of evidence-based ideas, recommendations and instruments to integrate young people’s perspectives into various areas of policy-making. The findings of the project will thus fully cover the challenges, scope and impact of bringing the EU closer to its young citizens and boosting their participation.
KirjeldusProtsent
Alusuuring70,0
Rakendusuuring30,0