"Muu" projekt VIR519
VIR519 "Naftasaaduste meretranspordi riskide minimiseerimine holistilist turvalistusstrateegiat kasutades (1.05.2011−31.12.2013)", Kristjan Tabri, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Ehitusteaduskond, Mehaanikainstituut, Rakendusmehaanika õppetool.
VIR519
Naftasaaduste meretranspordi riskide minimiseerimine holistilist turvalistusstrateegiat kasutades
Minimizing risks of maritime oil transport by holistic safety strategies
Minimizing risks of maritime oil transport by holistic safety strategies
1.05.2011
31.12.2013
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.14. Tootmistehnika ja tootmisjuhtimineT500 Tööohutustehnoloogia 2.3. Teised tehnika- ja inseneriteadused (keemiatehnika, lennundustehnika, mehaanika, metallurgia, materjaliteadus ning teised seotud erialad: puidutehnoloogia, geodeesia, tööstuskeemia, toiduainete tehnoloogia, süsteemianalüüs, metallurgia, mäendus, tekstiilitehnoloogia ja teised seotud teadused).50,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.15. Ehitus- ja kommunaaltehnikaT300 Veetransporditehnoloogia2.1. Ehitusteadused (ehitusprojekteerimine, ehitustehnika, tööstus- ja tsiviilehitus ning teised seotud teadused)50,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Regionaalarengu Fond INTERREG IVA programm
PerioodSumma
01.05.2011−31.12.2013138 627,00 EUR
138 627,00 EUR
välisleping, INTERREG IVA

Naftasaaduste transport Läänemerel ja Soome lahel kujutab endast suurt ohtu piirkonna merekeskkonnale. Ainuüksi Soome lahel on aastas 20-30 karilesõitu või laevade kokkupõrget, mis teeb sellest ühe maailma kõige suurema õnnetusriskiga piirkonna. MIMIC projekt keskendub Läänemere meretranspordiga seotud riskide hindamisele ja turvalisust tõstvate meetmete väljatöötamisele. Töötatakse välja metoodika, mis võimaldab hinnata Läänemere mereõnnetuste esinemissagedusi ja mõju mere ökosüsteemile, võttes arvesse piirkonna meretranspordi hetkeolukordi ja tulevikustsenaariume. Väljatöötatud metoodikale tuginedes analüüsitakse erinevate turvalisusinstrumentide efektiivsust ja pakutakse välja meetmed ning soovitused meretranspordi turvalisuse suurendamiseks. Projektis osalevad lisaks Tallinna Tehnikaülikooli Mehaanikainstituudile veel kaheksa partnerit Soomest, Rootsist ja Eestist. Projekti toetavad finantsiliselt Euroopa Regionaalarengu Fond INTERREG IV A Kesk-Läänemere programmi kaudu ja Keskkonna Investeeringute Keskus.
Oil transportation in the Baltic Sea and Gulf of Finland poses transnational risks to the marine environment. In the Gulf of Finland alone there are 20-30 ship grounding and collision accidents, making it one of the riskiest regions of maritime transportation. MIMIC project focuses on holistic approach to risks related to maritime oil transportation in the Baltic Sea and on the development of risk reduction instruments. MIMIC project assesses the risks of maritime accidents and their influence of the marine ecosystem in the Baltic Sea taking into account the current traffic flows and their future scenarios. The second major objective is to study and compare the effect of different management actions to avoid accidents, giving insight to the cost-effectiveness of these measures. Based on the modelling work, the most effective measures will be identified, and possible new recommendations will be presented. Project consortium consists of nine partners from Estonia, Finland and Sweden. The project is financially supported by Central Baltic INTERREG IV A programme and Environmental Investment Centre of Estonia.
KirjeldusProtsent
Alusuuring10,0
Rakendusuuring50,0
Katse- ja arendustöö40,0