See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt VERT17065
VERT17065 "Innovaatilised meetodid Interdistsiplinaarsuse rakendamine karjäärinõustamises (1.09.2016−28.02.2019)", Eduard Ševtšenko, Tallinna Tehnikaülikool, Inseneriteaduskond, Mehaanika ja tööstustehnika instituut .
VERT17065
Innovaatilised meetodid Interdistsiplinaarsuse rakendamine karjäärinõustamises
Innovative methods for implementing interdisciplinarity in career counseling
IMATEII
1.09.2016
28.02.2019
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
4. Loodusteadused ja tehnika4.14. Tootmistehnika ja tootmisjuhtimineT130 Tootmistehnoloogia 2.11 Teised tehnika- ja tehnoloogiateadused60,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.12. Protsessitehnoloogia ja materjaliteadusT450 Metallitehnoloogia, metallurgia, metallitooted 2.5 Materjalitehnika40,0
AsutusRiikTüüp
REZEKNES TEHNOLOGIJU AKADEMIJA
PerioodSumma
01.09.2016−28.02.201938 448,00 EUR
38 448,00 EUR
0,00 EUR
Välisriiklik fond

Projektiga tahetakse kaasa aidata õpilaste oskuste ja teadmiste omandamisele, mille tulemusel suudetakse tulevikus paremini tööd leida ja karjäärivalikuid teha. Peamine projekti sihtgrupp on karjäärinõustajad ja keskkooli klassijuhatajad, 15-18 aastased noored. Viimastest Läti Haridus- ja Teadusministeeriumi uuringutest ja raportitest selgub, et õpimotivatsioon on gümnasistide ja kutseharidust omandavate õpilaste hulgas madal. Koolist väljalangenute arv noorte seas suureneb. Peamised haridusetee pooleli jätmise põhjused on nii keskkoolis kui ka kutsekoolis õpimotivatsiooni puudumine, töö ja haridustee sobitamise raskused ning vale ameti ja karjääritee valimine. Selleks, et anda selge visioon õpilastele karjäärivõimaluste arendamiseks, on vajadus defineerida teatud kutsealade tasandid sektorites, mis annavad majandusele lisandväärtust ja need on juhtimine, tehnoloogia ja disain. Projekti tulemusena luuakse õppekava, mis on kooskõlas ärimaailma ja tootmisettevõtete vajadustega, sest kursuste koostamisse kaasatakse ka tööandjad. Õpilasi motiveerib see, kui tundides tuuakse praktilisi näiteid elust, õpilased saavad kohtuda tööandjatega ja külastavad edukaid ettevõtteid. Projekti kaasatakse karjäärinõustajad ja klassijuhatajad, et neile tutvustada tuleviku ameteid arusaadaval ja selgel moel. Õppekava luuakse selleks, et õpilastele tutvustada kolme tööstusharu (metalli- ja masinatööstus, metsandus ja puidutööstus, põllumajandus ja toiduainetööstus) kutsealasid ja protsesse läbi disaini, tehnoloogia ja majandustegevuse. Õppekava koostamise aluseks on ettevõtete hulgas läbi viidav küsitlus, mille käigus kogutud andmete põhjal selgitatakse välja kolme tööstusharu tööjõu- ja oskuste vajadus. Õppekava töötatakse välja ja projekti tegevused viiakse läbi kolme partnerülikooli poolt Lätist, Leedus ja Eestist.
Our project proposal objectives are most relevant to the facilitation of learning and employability of school children in the way that new innovative approaches will be developed for better professional orientation and higher motivation for reach of the necessary higher education and focus on relevant subjects in school education. The latest researches and reports of LR Ministry of Education and Science proves relevance of the proposal and addresses genuine and adequate needs analysis to increase motivation for learning, tackling early school leaving in secondary school, not entering further education or leaving higher education or vocational education caused by the mistake of choosing Profession and Career. Referring to selected before there is strong need to clarify and motivate youngsters for career development in home countries presenting best suitable options for the future profession according to the interests of youngsters and showing best practical options that gives local/regional economies and most prospering companies in the regions. Therefore the main aspects should be focused on the traditional economies and existing industry fields leaving youngsters to choose of which field of industry or material is of most interest and other connections. From the need to give clear vision on career development possibilities for youth there is a need to define certain levels for professionalism in sectors that provide certain added value to the economy and these are management, technology and design. These levels determines possible selection for higher education and also necessary focus on the specific subjects and courses in secondary school programmes, which makes the vision for next career more defined and clear. The proposal is realizing synergies among multiple disciplines to enhance Career Education and Counseling. The result of new interdisciplinary Study Course implementation is recognition of Professions and target Subjects at Schools trough Design/Technology and Business Economics teaching to Youngsters simultaneously in the class. This requires high standards of professionalism that is complementary to the other activities, projects and every day activities carried by the Partners of Consortium. All this mentioned activities are in scope of IMATEII project and facilitates learning and employability.
TegevusProtsent
Katse- ja arendustöö100,0