See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt V656
V656 "Regionaalse identiteedi loomine ja maapiirkondade arengusse panustamine kogukonna targa spetsialiseerumise ja loovettevõtluse läbi Kesk-Balti mere maapiirkondades (23.01.2014−22.01.2015)", Urve Venesaar, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Majandusteaduskond, Ärikorralduse instituut, Äriuuringute ja -arenduskeskus.
V656
Regionaalse identiteedi loomine ja maapiirkondade arengusse panustamine kogukonna targa spetsialiseerumise ja loovettevõtluse läbi Kesk-Balti mere maapiirkondades
Building regional identity and contributing to rural development by smart specialisation of community and creative enterprises in Central Baltic Region rural areas.
Building regional identity and contributing to rural development by smart specialisation of community and creative enterprises in Central Baltic Region rural areas.
23.01.2014
22.01.2015
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
välisleping, EUSBSR Seed Money Facility
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.12. MajandusteadusS195 Arengualane koostöö 5.2 Majandusteadus ja ärindus100,0
AsutusRiikTüüp
Euroopa Liit
PerioodSumma
23.01.2014−22.01.20155 100,00 EUR
5 100,00 EUR

SmartCommunity põhineb loov- ja kogukonnaettevõtete targal spetsialiseerumisel põhinevate regionaalse identiteedi strateegiate kujundamisel ja rakendamisel maaelu arendamiseks Kesk-Läänemere regioonis. Tark spetsialiseerumine aitab ära tunda eri piirkondade ja nende loov- ja kogukonnaettevõtete sisemisi tugevusi, sealjuures võttes arvesse kogukondade ajaloolist tausta ja pärandkultuuri. Maapiirkondade regionaalse identiteedi strateegiline kujundamine võimaldab muuta piirkonda atraktiivsemaks investoritele; meelitada piirkonda rohkem külastajaid ja arendada regiooni turismivaldkonda; paremini eksportida kohalikke tooteid päritolupiirkonna efekti kaudu; edasi kanda kohalikku pärandkultuuri; siduda talendid piirkonna arenguga; luua ühtset meie-tunnet ja seeläbi muuta piirkonda elujõulisemaks. Projekti eesmärgiks on kujundada: 1. põhiprojekti poolt käsitletava valdkonna ülevaade, sh ülevaade täiendavatest projektidest; 2. põhiprojekti kava, mis sisaldab tegevuskava, partnerite koosseisu, eelarvet; 3. aruanne põhiprojekti rahastamisvõimaluste kohta ning sammud, mida astutakse pärast seemneraha projekti lõppemist. SmartCommunity on suunatud kõigile kogukonna-, sh turismiettevõtetele, ja loomesektorile. Projekti juhtpartner on Tartu Ülikool, partnerid on Aalto Ülikooli Väikeettevõtluse Keskus Soomes, TTÜ Ettevõtluskoolituse Keskus, Ventspilsi Ülikooli Kolledž. Ettevõtluse, Innovatsiooni ja Projekti käigus viivad partnerid omal maal läbi vajaduste pilootuuringu (ekspertküsitlused, ümarlauad jms) põhiprojekti sihtrühmade määratlemiseks.
The main goal of SmartCommunity is to build regional identities and therefore to contribute to rural development. The need for the project lies on many social issues that SmartCommunity corresponds to. Urbanization in Central Baltic Region causes regional development disparities, precisely rural underdevelopment, which has a strong negative impact especially on SME sector. Underdevelopment takes place when resources are not used to their full socio-economic potential. Smart specialisation helps to recognise internal strengths for promoting community and creative entrepreneurship in specific area, considering the historical background and cultural heritage of different regions and allowing all stakeholders to work jointly for promoting the region internally and in the global markets. The approach of building regional identity through smart specialisation of creative and community enterprises is necessary, because targeted SME’s act as information savers and distributors, therefore helping to embed the identity of the region.
KirjeldusProtsent
Rakendusuuring100,0