See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Muu" projekt SFLEE09101
SFLEE09101 "Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase (1.09.2009−5.01.2010)", Martin Ehala, Tartu Ülikool.
SFLEE09101
Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase
The proficiency of Estonian amongst students in higher education
Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase
1.09.2009
5.01.2010
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ValdkondAlamvaldkondCERCS erialaFrascati Manual’i erialaProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.6. Filoloogia ja lingvistikaH350 Keeleteadus6.2. Keeleteadus ja kirjandus100,0
AsutusRollPeriood
Tartu Ülikoolpartner01.09.2009−05.01.2010
AsutusRiikTüüp
Haridus- ja Teadusministeerium
PerioodSumma
01.09.2009−05.01.2010239 768,00 EEK (15 323,97 EUR)
15 323,97 EUR

Eesti keele emakeelena õpetamise ja õppimise tulemust mõõdetakse ametlikult kõige hilisemalt gümnaasiumi lõpetamisel riigieksamikirjandiga. Et kirjandis võib õpilane valida ise oma väljendusvahendid, on võimalik vältida keerukamaid keelevahendeid. Seega ei kajasta riigieksamikirjand päris adekvaatselt lõpetajate eesti keele oskuse taset. Uuringu eesmärk on saada analüütiline ülevaade noorte eesti keelt emakeelena rääkivate eesti keele oskuse tasemest. Uurimistulemuste alusel koostab töörühm ettepanekud eesti keele õpetamise tõhustamiseks üldhariduskoolides ja „Eesti keele arendamise strateegia” jätkustrateegia koostamiseks.
The proficiency of Estonian as first language is officially attested at the end of the secondary education by the state examination (essay). As the students are free in choosing their expression in the essay, it is possible to avoid more complex language constructions and expressions. Thus, the essay does not provide an objective overview of the actual proficiency in all domains of the language. The goal of the study is to provide an analytical overview of the proficiency of native Estonian school leavers. The results of the study will serve as a basis for recommendations for improving mother tongue teaching in secondary school, as well as to provide input for formulating the national „Development plan for Estonian”.
TegevusProtsent
Rakendusuuring100,0