Uurimisteema kesksed mõisted on muusikaline tekst ja kontekst. Me käsitleme muusikalise tekstina muusikalises märgisüsteemis kodeeritud sõnumit, mille vormiks on konkreetne esitus või üleskirjutus. Kontekst on vaadeldav laiemas või kitsamas tähenduses. Me keskendume esitussituatsiooni tasandile. Seega, muusikateos ja esitussituatsioon suhtestatakse kui tekst ja kontekst.
Uurimise eesmärk on selgitada, kuidas konkreetsed muusikalised tekstid saavad konteksti mõjul oma spetsiifilise, antud (etnilise) grupi või üksikesitaja muusikatraditsioonile omase iseloomu.
Ainese moodustab soome-ugri ja samojeedi rahvaste muusika. Erilise tähelepanu all on Kihnu ja Setu Eesti unikaalsed piirkonnad, kus ehe pärimusmuusika on säilinud. Paralleelselt vanema kihistusega alustame traditsionaalse muusika muutumise uurimist tänapäevatingimustes, analüüsides bikulturaalsete nooremate laulikute repertuaari.
Uurimistulemusi on kavas publitseerida nii eesti-, vene- kui ingliskeelsetes erialaajakirjades.
Musical text and context are the central concepts of the project.
We regard musical text as a message coded in the musical sign system which exists in the form of performance or transcription. The context can be observed in a narrower or wider sense. We will center on the level of the performance situation. A piece of music and the performance situation will be related as a text and context.
Our research goal is to investigate how concrete musical texts take on their specific character under the influence of their context and how it reflects the given (ethnic) group's or personal musical tradition.
The material consists of Finno-Ugric music. Special attention will be paid to Kihnu and Setu unique regions where traditional music has survived. Musical behaviour of the younger generation with bicultural background will also be analysed.
We apply the ethnomusicological methods and the methods borrowed from linguistics, sociology and musical acoustics.