"Muu (siseriiklik avalik sektor)" projekt 9-1/2019/1
9-1/2019/1 (9-1/2019/1) "Muutuvad traditsioonid, muutuv koolipärimus: Võrdlev folklooriuurimine Eestis, Sloveenias, Ungaris, Valgevenes (1.01.2018−31.12.2022)", Piret Voolaid, Eesti Kirjandusmuuseum.
9-1/2019/1
9-1/2019/1
9-1/2019/1
Muutuvad traditsioonid, muutuv koolipärimus: Võrdlev folklooriuurimine Eestis, Sloveenias, Ungaris, Valgevenes
Changing Traditions, Changing School Lore: Comparative Folklore Research in Belarus, Estonia, Hungary, Slovenia
Changing Traditions, Changing School Lore: Comparative Folklore Research in Belarus, Estonia, Hungary, Slovenia
1.01.2018
31.12.2022
Teadus- ja arendusprojekt
Muu (siseriiklik avalik sektor)
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.4. KultuuriuuringudH400 Folkloristika6.5 Teised humanitaarteadused100,0
AsutusRollPeriood
Eesti Kirjandusmuuseumkoordinaator01.01.2018−31.12.2022
AsutusRiikTüüp
Eesti Teaduste AkadeemiaEesti VabariikTA asutus
PerioodSumma
01.01.2018−31.12.20228 000,00 EUR
8 000,00 EUR

Projekti eesmärk on analüüsida tänapäeva koolipärimust ja sellega seotud folkloorivorme (nt jutud, vanasõnad, mõistatused, meemid), nende nähtuste ajalisi ja ühiskondlikke arenguid, ühtlasi keskenduda uutele mängulistele ja kreatiivsetele formaatidele. Mitmekülgne materjal õpilaste vaba aja veetmise, lemmikloomade, hirmude, uskumuste, mängude, huumori jpt kohta peegeldab kultuuridevahelisi diakroonilisi ja sünkroonilisi erinevusi, pakkudes unikaalseid ja uuenduslikke vaatenurki võrdlevates Eesti, Ungari, Sloveeni ja Valgevene folklooriuuringutes. Ühiskoostöö tulemusena luuakse uus võrdlev uurimismetoodika ja ainulaadne andmekorpus.
The aim of the project is to analyze contemporary school lore and other contemporary forms of folklore (e.g. narratives, proverbs, riddles, memes), their usage and dynamics in order to detect playfulness and creativity in the (new) formats they take and address the way they reflect on the social reality that gives rise to them. The project applies a new dynamic comparative approach from cross-cultural as well as diachronic and synchronic perspectives, offering a unique and innovative perspective in folklore studies of Belarus, Estonia, Hungary, and Slovenia. As a result of this cooperation project a new framework of methods for comparative and cross-cultural study of folkloristic forms will be created.
http://www.folklore.ee/rl/fo/koostoo/schl/index.html