"Muu" projekt PR95024 / PR04014
PR95024 / PR04014 "Christian Ackermann - Tallinna Pheidias, ülbe ja andekas I osa (1.10.2016−31.12.2020)", Hilkka Hiiop, Eesti Kunstiakadeemia.
PR95024 / PR04014
Christian Ackermann - Tallinna Pheidias, ülbe ja andekas I osa
Christian Ackermann - the Arrogant and Talanted Pheidias of Tallinn Part I
1.10.2016
31.12.2020
Teadus- ja arendusprojekt
Muu
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.5. KunstiteadusH314 Kunstiteoste säilitamine ja restaureerimine6.3. Muud humanitaarteadused (filosoofia - s.h. teaduse ja tehnika filosoofia, kunstiteadused, kunstiajalugu, kunstikriitika, maalikunst, skulptuur, muusikateadus, teatriteadus, religioon, teoloogia jne.)100,0
AsutusRollPeriood
Eesti Kunstiakadeemiakoordinaator01.10.2016−31.12.2020
PerioodSumma
01.10.2016−31.12.201721 244,00 EUR
21 244,00 EUR
Eesti Kunstiakadeemia, Muinsuskaitseamet

Projekti eesmärk on uurida tehnilise kunstiajaloo meetoditega Christian Ackermanni, Eesti barokkajastu skandaalseima ja andekaima puunikerdaja, loomingu erinevaid aspekte: ajaloolise tisleri- ja puunikerduskunsti tehnilisi võtteid, materjalikasutust, originaalpolükroomiat; hilisemaid ümberehitusi ja –kujundusi nii arhitektoonika kui detailide tasandil; paiknemist kirikuruumis; hilisemat retseptsiooni. Selleks arendatakse erinevate institutsioonide tippspetsialistide vahelist koostööd kunsti tehniliste uuringute valdkonnas kunstimälestiste parema uurimise ja säilimise nimel. Kaardistatakse uuritavate objektide füüsilised kahjustused ja seisukord, et selgitada välja nende konserveerimisvajadus. Uuringute tulemused koondatakse ühte veebipõhisesse avalikku andmebaasi, et kindlustada andmete kogumise ja analüüsimise ühtsus. Selleks täiustatakse ja arendatakse komplekssete pärandobjektide dokumenteerimismeetodeid ja teadusuuringute tulemuste esitamise viise veebis.
Christian Ackermann was the most talanted and scandalous wood carver of the baroque-era Estonia. By implementing the cutting edge investigation technologies of technical art history the project aims to identify the nature of his works in close-up: historical joinery- and carving techniques; use of materials; initial polychromy; architectonics and details; location in the church space; the subsequent reception etc. Therefore the expert institutions in the field of technical art history work as a team to gain the best results in their research and to make sure the pieces of art remain preserved. The condition and physical damages of the research objects get closely examined to find out if there is a need for conservation. The results of the investigation are gathered to a single public database to ensure that the collection and analysis of the information is coherent. The web-based database is available to the public.
Veebipõhine avalik andmebaas projekti kõigi tulemustega, kollektiivne monograafia, teadusartiklid, komplekssete pärandobjektide täiustatud dokumenteerimismeetodid, uuritud teoste konserveerimisvajaduse kaardistus.