See veebileht kasutab küpsiseid kasutaja sessiooni andmete hoidmiseks. Veebilehe kasutamisega nõustute ETISe kasutustingimustega. Loe rohkem
Olen nõus
"Ülikoolide arengufondid" projekt TF1519
TF1519 "Tallinna Ülikooli eesti keele vahekeelekorpuse laiendamine riiklike eesti keele tasemeeksamite tekstidega (1.05.2019−31.12.2019)", Kais Allkivi-Metsoja, Tallinna Ülikool, Digitehnoloogiate instituut.
TF1519
Tallinna Ülikooli eesti keele vahekeelekorpuse laiendamine riiklike eesti keele tasemeeksamite tekstidega
Supplementation of the Estonian Interlanguage Corpus of the Tallinn University with texts from Estonian language proficinecy examinations
Tallinna Ülikooli eesti keele vahekeelekorpuse laiendamine riiklike eesti keele tasemeeksamite tekstidega
1.05.2019
31.12.2019
Teadus- ja arendusprojekt
Ülikoolide arengufondid
ETIS klassifikaatorAlamvaldkondCERCS klassifikaatorFrascati Manual’i klassifikaatorProtsent
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.6. Filoloogia ja lingvistikaH350 Keeleteadus6.2 Keeled ja kirjandus40,0
2. Ühiskonnateadused ja kultuur2.10. KasvatusteadusedS270 Pedagoogika ja didaktika5.3. Haridusteadused30,0
4. Loodusteadused ja tehnika4.7. Info- ja kommunikatsioonitehnoloogiaT180 Telekommunikatsioonitehnoloogia 2.2 Elektrotehnika, elektroonika, infotehnika30,0
AsutusRollPeriood
Tallinna Ülikool, Digitehnoloogiate instituutkoordinaator01.05.2019−31.12.2019
AsutusRiikTüüp
Tallinna ÜlikoolEesti Vabariikülikool
PerioodSumma
01.05.2019−31.12.20192 998,00 EUR
2 998,00 EUR

Projekti eesmärk on täiendada suurimat eesti keele õppijate kirjalike tekstide elektroonset kogu, Tallinna Ülikooli eesti vahekeele korpust (EVKK), sihtasutuse Innove korraldatud eesti keele tasemeeksamitelt pärit loovkirjutistega. Riiklikult A2-, B1-, B2- ja C1-tasemele hinnatud kirjutised võimaldavad kõige adekvaatsemalt analüüsida kirjalikku keelekasutust erinevatel keeleoskustasemetel ning luua statistilised tasememudelid, mille põhjal saab arendada keeletehnoloogilisi eesti keele e-õppe- ja enesekontrollirakendusi. Projekt aitab kokku panna doktorant Kais Allkivi-Metsoja doktoritöö “Statistical Modelling of Language Proficiency Levels for Automated Assessment of Written L2 Estonian” (“Keeleoskustasemete statistiline mudeldamine eesti keele kui teise keele kirjalike tekstide automaatseks hindamiseks”) tuumikvalimi. Laiemalt pakub Eesti olulisima õppijakeeleressursi täiendamine koostöös SA Innovega võimalust kirjeldada senisest usaldusväärsemalt eesti keele oskustasemete lingvistilisi tunnuseid ning toetab uurimuspõhise eesti keele e-õppe keskkonna (sh tasemesõnastike jm õppematerjalide, interaktiivsete harjutuste ja keelemängude) arendamist.
The purpose of the project is to supplement the largest electronic collection of Estonian learner writings, the Estonian Interlanguage Corpus of the Tallinn University, with creative writings from language proficiency examinations organised by the Foundation Innove. These writings that have been nationally graded to represent the proficiency levels A2, B1, B2 and C1, constitute the most adequate benchmark for analysing written second/foreign language use at different stages of proficiency and for developing automated language assessment and feedback tools as well as other e-learning tools for learners of Estonian.
KirjeldusProtsent
Alusuuring100,0